• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Fe73
    Killescarf grön.jpgEn killescarf...skall modifieras med lite stygn men visar tryck som inte heller blev perfekt..fina färger dock :))

Har ni färg kvar därhemma? Jag är lite trött på de färger jag har..tyckte att blanda färg var jättekul så jag vill nog köpa på mig lite...E o U vill Ni dela? Jag har ju företag, så jag kan köpa från där Tina sa.

GLAD PÅSK åker iväg ett par dagar..

Välkommen LILARINA..hoppas du hänger kvar i tråden.
  • Brollie

Jag behöver ingen mer färg, ni proffs får köra med trycket  men den affären verkade ha mycket annat kul.... Zenit hette den i nära Fristad va? Där kunde vem som helst handla? Vad hette den andra? Har papprerna nånstans....
    Inte omöjligt att jag hanldar nåt med Trolle, tyckte figuren var super söt!

Tack Lilarina!

• Aiwendil

GLAD PÅSK
    Önskar
    Anna & Isak
    Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • muldebaer

Jag tänkte försöka mig på lite tygtryck - vad behöver man? Jag har några textilfärger från Panduro, men vad gör man schablon av lättast?? Nåt självhäftande plast eller??

Glad påsk!

• Brollie

På kursen fick vi lära oss att klippa/skära ut i plastfickor, klipp i sär en så du bara har ett blad. Sen kan man tjepa plastfickan mot tyget och stöpla (tror jag det heter) alltså att försiktigtigt stämpla färgen mot schablonen med en svamp, tex.
    Man kan också sätta mönstret i en ram. Finns många tekniker och masssor av böcker i ämnet, bibblan är ett hett tips.

GLAD PÅSK

• lilarina

hej hopp glad påsk på er alla,
    jodå jag hänger kvar,,
    älskar att pyssla med mycket
    alltid ute efter nya grejor att göra både själv,
    men även till fritidsgårn,
    som jag o gubben står för här mitt i skogen hihi,
    försöker ha olika pyssel till barnen varje torsdag,,lite kul.
    kramar från mej

• muldebaer

Tack Brollie, jag ska se om jag kan hinna med lite 'egentid' i syrummet i påskdagarna

• Fe73

Hej Hopp i Påsketider,

Har redan varit ute och handlat i det underbara men OJ så kalla vädret vi har här i Götet.

E/Brollie: Kul att Du gillar Trolle.

Muldebaer: Jag kör mina tryck igenom en ram som jag tillverkat...man använder ett dyrt 360kr/m tyg som köps i konstnärsbutiker för tryck.
    Jag gör som Brollie redan sagt men det är ett himla meck med all tvättning av ram,rakel o schabloner eftersom man inte gör så många tryck på en gång.

Iilarina: Pyssel varje torsdag...du får tipsa oss småbarnsföräldrar på vad Ni gör där hemma så vi kanske kan införa pysseldag för våra små i framtiden.

Tingeling

• lilarina

Fe73 pysseltips kommer,,,hihi
    ska kolla lite bara,vad vi gjort under året som gott,just nu har vi inte pengar till att köpa in något speciellt,då kommunen är så snål här så vi får inte några bidrag,(ja till fritids gårn allså),synd,,men vi får se,,kram på er alla

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1