• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Cecilia84
    sötis skrev 2008-03-11 22:10:03 följande:
     Ja nu funkade det! Men jag blev tvungen att bli plusmedlem! Ska fixa min pres ngn dag när jag har bättre ork!Vill du ha en precis likadan? Färgmässigt? Brunt linnetyg med vitt foder med svagt vitt blommönster och vitt kantband?
    sååå söt, tyvärr har man fårr väsk och sko förbud här hemma men för den lilla söta måstr jag nog flirt lite med karln.
  • sötis

Hej hej!
    Ett bra tips; ta med färdigpysslade saker när ni hälsar på jobb, kalas med folk etc.
    Jag fick 2 betsällningar av tanterna på jobbet och passade på att ta med mig hela hiskonkollektionen vilket ledde till två till tröjköp, 1 (ev 2) väskbeställningar samt 1 byxbeställning. Blev helt till mig!!! Dock ska sägas att jag lunchade på myrins och handlade upp hela vinsten... men men då går det ju +- 0 och dessutom fick jag ännu mer material att sy och pyssla med!

Cecilia84 du får återkomma om väskförbudet upphävs, 200 kostar den.

F vilken tuff body!!! är det svällfärg? Jag ska nog testa det ngn dag!

• sötis

F vilka tuffa garderober!!! Helt klart en idé jag ska knycka!!!
    Kram på er!

• Fe73
    Sötis: Det är både svällfärg o inte...jag är inte jättestolt över den :)) men man måste ju försöka göra nåt av sina misstag...
  • Fe73

Förresten...hade FL kompisar hemma i måndags och Anton hade lejonbodyn på sig och den fick beröm eller du fick beröm för dina tryck...dem hade kollat Hiskon också.

Hiskon...hur hittade du på det eller vad står det för?

Mitt märke heter Fe och e en liten Fe...mina initialer.

• sötis

Hej!
    Jag tyckte tröjan blev fin iallafall - jag ska också prova svällfärgen, det är rätt gulligt på barnkläder!
    Gulligt märke du har fe, jodå den lilla fen syns allt. Hiskon är min syrras uttryck för glasögon när hon var liten. Jag visste inte vad jag skulle hitta på men jag tyckte det kunde passa till barnkläder.

Kul att höra om bodysen!
    Kram

• Fe73
    Trolle i blått.jpgLåt mig presentera TROLLE...nu finns han i mönsterform i mitt galleri. Framavlad under gårdagen och tryckt på kvällen.

Jag tycker det är såååå roligt det här med tryck fast lite knepigt med all tvättning, torkning...det tar sin tid.

Trevlig helg tjejer.
  • Brollie
    Blommig mössasötis mössa är klar!!
    Har fått en ny beställning på väskan!

Kan hålla med om att det är mycket grejande med tryck-tekniken, men den som väntar på nåt gott...
    Här blir det en lung kväll och imorgon full rulle med barnkalas, hockey med storebror och dricka drinkar på kvällen. Ha de fint alla pysslare!
  • Aiwendil

Åh ni är så duktiga
    Jag har "bara" gjort tre tårtor tills idag. Två är redan hämtade

Lev varje dag som om det vore den sista!
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1