• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Fe73

Hej o välkommen Kajsa Kavat,

Jättefina saker!

Sötis-Dna designandart.se ... kolla upp det men som sagt de tar lite mycket betalt för nån som är så liten ... men för att få ut sitt märke lite mer kanske...

• Brollie

Kajsakavat, jättefina saker! Jag bara måste komma igång med min blogg nu!

Åhh min egna uffuff!!! Är du uppe hela nätterna sötis?! *undrar*

• Fe73

I helgen har jag varit i Västerås och där hade de ett mysigt ställe som hette Vallby som var jättemysigt med hantverk och lite gammal stil...kunde köpa karameller i strutgammeldags...iallafall så fick man dreja sin egen skål för endast 50kr, samt lackning.

Har alltid velat testa på att dreja och det var verkligen hur kul som helst.

• Cecilia84

åhh det är skoj att dreja men svårt, skulle göra ett fat en gång men blev många misslyckade försök till sist kom vi på en bättre teknik för just fat hehe.
    Nu ska jag leta fram ett par raggisar till mina snö frusna fötter.
    God natt god natt

Fe73 skrev 2008-03-17 21:02:28 följande:
    I helgen har jag varit i Västerås och där hade de ett mysigt ställe som hette Vallby som var jättemysigt med hantverk och lite gammal stil...kunde köpa karameller i strutgammeldags...iallafall så fick man dreja sin egen skål för endast 50kr, samt lackning.Har alltid velat testa på att dreja och det var verkligen hur kul som helst.
  • Brollie

Ja, dreja verkar skoj! Rolig ide', att få testa på sådär.
    Jag har gjort färdigt beställnings väskan och nästan färdig med en till mig själv! Måste ju ha en som reklam!
    Nu ska jag göra mössorna till tvillingarna, första mössorna till så små barn så nu får vi hoppas det blir bra! Ha det skönt alla i tråden!

• muldebaer

Tack tack, jag har också spanat in många fina saker här på sidan

• Brollie
    Väska 1 i två olika storlekarHär är lite nya väskor men ni vet väl vid det här laget hur de ser ut! Testade att göra en större variant men himmel vad mycket mer tid det tar, hade även tunnare garn.
    Är lite förkyld och gnällig, tröstade mig med sushi och lite påskblommor. Måste komma loss också och få färdigt tvillingarnas mössor... Jag ska också kolla in sidan.
    Hoppas alla har det bra!
  • Fe73
    Trolle tröja stl 80.jpgTrolle Tshirt  som jag är mycket nöjd med tom...tänk så mycket man gör som man inte blir nöjd med :))
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1