• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Cecilia84

Åhh imorgon ska jag åka till ikea :D Ska köpa ett par hyllor har jag tänkt och fixa iordning och tänkte jag kolla deras tyger, har de något bra som ni vet med er?

• Brollie

Jag gillar tygerna på ikea... är det nåt speciellt du är på jakt efter?

TRE TÅRTOR! *impad*

• sötis

Hej!
    Åh min fina mössa!!!
    Jag håller på att sy westieväskan, vi får ta en dejt sen och utbyta fina saker!
    Har varit hos pysseltanten - en jättego kvinna som har en affär härute hos mig - och hon erbjöd mig en hylla i sin affär att ha mina barnkläder på! Supersnällt och kul, jag känner mig mycket glad! Så nu måste jag börja producera!!! Ska hänga dit bodysar och byxor i alla strl mellan 56 och 98 iallafall och några väskor.

Fe- är det så det funkar i affären du hade dina saker i också?

Tre tårtor!!! Är det beställningar? Jag är också impad!!!

Cecilia - jag var på ikea i torsdags och handlade massa tyg, bra kvalite och billigt! och massa fina mönster på.

Hoppas ni har en bra helg!!!

• Aiwendil

sötis
    Ja, det var beställningstårtor

Lev varje dag som om det vore den sista!
  • Cecilia84

Nu är man hem kommen och det blev inga tyger utan massa grejer o en matta mm. Tygerna får vi ta nästa gång.
    Hoppas allas helg har varit bra.

• Fe73
    Fe- är det så det funkar i affären du hade dina saker i också

SVAR: Det hade du gärna fått men jag tror inte jag skall ha butik iår...vill vara med Anton denna sommaren :)
  • muldebaer

Hallå i tråden - här kommer en till kreativ kvinna. Jag syr mest barnkläder och hänger ut i sytråden här på FL, men alla ställen där man kan få inspiration är bra.
    Eftersom jag syr mest är det kul att se lite annat. Sticka och virka önskar jag att jag kunde, men det är väl aldrig försent att lära sig Likaså blir jag så sugen att testa tygtryck - vad krävs för att komma igång?? Räcker det med textilfärg och schabloner till att börja med??
    Ni kan se lite av vad jag sytt här: www.kajsakavat07.blogspot.com

• Aiwendil
    muldebaer skrev 2008-03-17 10:35:55 följande:
    Hallå i tråden - här kommer en till kreativ kvinna. Jag syr mest barnkläder och hänger ut i sytråden här på FL, men alla ställen där man kan få inspiration är bra.Eftersom jag syr mest är det kul att se lite annat. Sticka och virka önskar jag att jag kunde, men det är väl aldrig försent att lära sig Likaså blir jag så sugen att testa tygtryck - vad krävs för att komma igång?? Räcker det med textilfärg och schabloner till att börja med??Ni kan se lite av vad jag sytt här: www.kajsakavat07.blogspot.com
    Jättefina saker du gjort
    Jag önskar jag kunde sy men jag pillar med annat jag

Tittägg
    Tårtor
    Smycken
    Grattiskort
    Fotografier
    Låtskriverier
    m.m m.m
    Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • sötis

Hej!
    Fe jag tänkte på den affären i stan där du sålde saker - den designaffären nere vid kanalen.

Nu E är uff-uff väskan klar, till allas förtjusning..uff-uffväska till Brollie
    . Nu ska vi bara få till en överlämningsdejt också.

• sötis

Kajsakavat, vad fina saker du syr!!!

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1