• Moi

~*~ Balkong Folket ~*~

Nu kliar det i fingrarna! Vill börja fixa med balkongen på en gång.

Flyttade in i Juli förra året så jag hann ju liksom inte med vårpysslet. Tar igen det i år i stället.

Jag vill lägga konstgräs på balkongen i år, vad tycker ni är snyggast, grått eller grönt?

Funderar på någon växkt (klätterväxt att ha i ena höret! Klematis kanske?

Vi kan väl använda tråden till att tipsa och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 21:03
    Eftersom tråden dör den15/5 så finns det nu en ny tråd, där det kan fortsätta kacklas

www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32614082.html

• Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~
  • Eidis

har nyss blivit med balkong (first time ever) och vill gärna höra hur andra har det på sina, det är ju en så liten yta liksom :)

en grej jag är sugen på är att så en massa massa vanlig slingerkrasse som dels får välla ut över balkongen och dels klättra uppåt och rama in litegranna, enkelt o gulligt :)
    är ett stort fan av klematis men har faktiskt aldrig haft nån, finns det speciella sorter som trivs i kruka eller går det med alla?

• Moi

Å hej! vad kul med en till balkong-mamma Klematis är ju hur vackra som helst! Ska absolut ha en på balkongen!
    Funderade på att ha en i ett av hörnen, i en stor kruka och sätta höga blompinnar. Tänkte låta den få slingra sej på räcket (en bit iaf) så man får den tät och fin.

Har du någon favorit? Någon som luktar gott? (luktar dom överhuvudtaget?)

• nilla 1972

jag längtar också att kunna fixa på balkongen.Jag gillar också kleamatis.Det funkar säkert me alla sorter ,bara krukan är rymlig.ha sand el. grus på den delen som är ovan rötterna men ändå i jord.En sort som blommar länge är ju smart eftersom det är en mindre yta.>Jag ska försöka hålla mig till lila,gult ocha vitt.Men det är svårt.Pelargonier blir det också dom är ju rosa röda så där spricker mitt färgschemma me en gång.
    Lavendel är ett måste,luktar så gott och blomstertobak.

• Moi

Åh är det lavendel som doftar sådär himelskt!! *Kände igen namnet när jag läste det*

• mami jenny

jag tycker helt klart att grön konstgräs matta e snygast! har det på min balkong, jag skulle själv vilja ha lite tips för att piffa upp balkongen inför sommaren, kommer att vara mamma ledig och spendera många dagar och mysiga sommar kvällar på balkongen

• Moi

mami jenny skrev 2008-02-21 17:03:49 följande:

jag tycker helt klart att grön konstgräs matta e snygast! har det på min balkong, jag skulle själv vilja ha lite tips för att piffa upp balkongen inför sommaren, kommer att vara mamma ledig och spendera många dagar och mysiga sommar kvällar på balkongen
    Det kommer bli grönt på min med tror jag!

Hoppas det kan bli lite fart på tråden, såg en liknande tråd som var startad förra året, massa tips där. Hoppas det kan komma fler tips *Puff*
  • nilla 1972

Jag köpte några korgar, tänkte plantera lavendel i dom .DET LUKTAR SÅ GOTT.

• mami jenny

jag tänkte plantera paprikor på balkongen i år, ganska enkelt faktiskt, men jag kommer inte riktigt ihåg om hur det var med fröna så jag återkommer om det e någon som är intresserad! kraaam

• Moi

Paprika? Vad häftigt!

Lavndel, står med på min "ska ha lista"

• Helenaaa

Den här tråden hamnar i favoriterna direkt.
    Hoppas man är välkommen trots att det är en liten uteplats man har (bor på bottenplan). Det blir ändå "balkong-odlingar" i krukor.

En klättrande klematis låter helt perfekt. Jag som är en riktig nybörjare och har extremt ljusgröna fingrar än så länge behöver alla tips jag kan få, så hur får jag till en klematis?

Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~