• Moi

~*~ Balkong Folket ~*~

Nu kliar det i fingrarna! Vill börja fixa med balkongen på en gång.

Flyttade in i Juli förra året så jag hann ju liksom inte med vårpysslet. Tar igen det i år i stället.

Jag vill lägga konstgräs på balkongen i år, vad tycker ni är snyggast, grått eller grönt?

Funderar på någon växkt (klätterväxt att ha i ena höret! Klematis kanske?

Vi kan väl använda tråden till att tipsa och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 21:03
    Eftersom tråden dör den15/5 så finns det nu en ny tråd, där det kan fortsätta kacklas

www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32614082.html

• Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~
  • Pumpkin

NeA 84 skrev 2008-04-23 21:05:51 följande:

jag undrar om nån kan hjälpa mig....jag vill ha nån klätterväxt. som kan bo i stor kruka som man kan ha på balkongen. tänkte att man kan sätta upp en spaljé som den kan klättra på. vill ha lite ombonat så.nån som vet nån bra blomma/växt? gärna som växer fort.
    Blomman för dagen! Växer så det knakar och är otroligt vacker
  • NeA 84

är det klätterväxt?
    har såna plantor hemma....hihi...sådde frön förra veckan

Pumpkin skrev 2008-04-23 21:06:49 följande:
    NeA 84 skrev 2008-04-23 21:05:51 följande:Blomman för dagen! Växer så det knakar och är otroligt vacker
    kämpar mig ner i vikt
  • NeA 84

aha....vad bra då! då är det problemet löst. haha
    jag kan inte så mycket om blommor(märks va), men tycker det är kul!

Pumpkin skrev 2008-04-23 21:09:13 följande:
    Om det är? Ojoj, mina växte upp på grannens balkong förra året
    kämpar mig ner i vikt
  • Pumpkin

Jag kan inte så mkt heller, det är bara att prova sig fram (och ringa mamma eller mormor )

• aster

Vad roligt att höra gott om blomman för dagen! Jag har runt 7 plantor från frön. 2 stycken är i kanten av en balkonglåda, och ska får växa på några snören som jag tänkte spänna upp på väggen. Några får jag väl ge bort, och några får jag ha i kruka.

Vi har köpt trädäck på Claes Olsson, 129 kr för 5 st 30 cmx30 cm. Hoppas jag kan lägga det idag, men jag måste flytta på allt skräp som står på balkonggolvet just nu, pust.

Vackrastarflow, vad mysigt du hade. Och roligt med bilder, ska försöka orka fota snart!
    Det skulle vara jättekul om vi kunde läggga upp litet bilder av hur det växer upp under sommaren.

Obs! Låt nu inte tråden dö, utan svara mig!

• vackrastarflow

nejnej inte ska vi dö inte
    Jag köpte en till ros, lite mindre som hamnade i krukan på bokhyllan (gav upp med ruccolan som inte alls ville). Ska vara röd, men än så finns det bara knoppar på den. Sen har jag skaffat blå och vita penseer som hamnar bredvid rosen tillsvidare. Har köpt två nya större krukor så jag ska hitta nåt för dem. Det får bli färgglatt! Eventuellt hamnar nu penseerna i den ena.

Tayberrybusken har massor av knoppar så jag ser fram emot goda bär Den verkar trivas. Violen är långsam, men pepparmyntan frodas. Och den limefärgade rosen är fortfarande väldigt vacker.

• spacebeare

hej!
    hoppar in här så ni kan insperera mig!

brukar köra färgtema varje år och i år har sambon valt rött!
    kör balkonglådor med div pelargoner varje år(tror jag har klarat ngr röda) sen har jag en honungsros(ljusgula blommor) och en alpklematis som blommar nästa vecka så den kommer inte störa "färgschemat"
    tror att min mamma har spanska flaggor på gång eller så var det törnrosas blabla kommer inte håg vad de heter.

tips på fler röda blommor! gärna klättrisar!

• spacebeare

nu har jag skummat igenom tråden!

har en alpklematis i kruka som jag klarat i ca 8 år! tror att den är zon 7 och jag ligger på 4.
    problemet med krukodling är att det blir isbildning på insidan av krukan vintertid så man måste ha en tåligare växt för att klara kölden. kan man flytta in i ett garage eller dyl är väl det optimala.

sen har jag inte lyckats få tulpaner eller snödroppar att klara sig över vintern, blir för fuktigt i jorden.

mina favvisar för balkonglådor, femtunga och surfina. klarar alla väder!

murgrönan har klarat sig från förra året så det kan jag rekommendera.

• mollan nu

aster: vi ska oxå köpa det golvet! Borsan jobbar på Classe så vi får 15% rabatt vilket jag tyckte var himla bra då vi behöver 10 kvm golv. Blir rätt dyrt men vill man ha fint så.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~