• Moi

~*~ Balkong Folket ~*~

Nu kliar det i fingrarna! Vill börja fixa med balkongen på en gång.

Flyttade in i Juli förra året så jag hann ju liksom inte med vårpysslet. Tar igen det i år i stället.

Jag vill lägga konstgräs på balkongen i år, vad tycker ni är snyggast, grått eller grönt?

Funderar på någon växkt (klätterväxt att ha i ena höret! Klematis kanske?

Vi kan väl använda tråden till att tipsa och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 21:03
    Eftersom tråden dör den15/5 så finns det nu en ny tråd, där det kan fortsätta kacklas

www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32614082.html

• Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~
  • Saxe

Vi har lagt sådana där färdiga trallrutor med plast på undersidan och är jättenöjda!

• aster

Okej, nu vill jag också ha!
    Tips om pris och köpställe?

Pumpkin skrev 2008-04-09 14:29:43 följande:
    Man kan ju ha trall OCH trasmattor - det ska vi ha i år
    Saxe skrev 2008-04-09 17:34:43 följande:
    Vi har lagt sådana där färdiga trallrutor med plast på undersidan och är jättenöjda!
    Annars satte jag litet frön igår. Solros, aster och nån blå, slingrig sak.
  • Pumpkin

Vi behövde inte köpa eftersom det redan låg på balkongen, men jag vet att IKEA, Coop Bygg, Beijer, Bauhaus och K-rauta har/har haft i alla fall.

• Saxe

Vi köpte på Bauhaus. De har haft lite olika varianter, så se till att ta alla packar i samma sort! Anledningen till att vi valde de dyrare plattorna framför att lägga trall själv är att vår balkongdörr går så långt ner, vi hade varit tvugna att ha ett "hål" i trallen där dörren öppnas. Trallplattorna är inte lika höga, så de funkade. Och fint blev det!

• aster

Tack för tralltipsen! Hittade inga på IKEA.se, men mycket annat fint, så jag åker nog dit snart och tittar. Den här mattan tyckte jag tex var fin till balkongen:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80127076

Jag skulle behöva några stora krukor för kryddgrupp och annat, men det är ganska dyrt märker jag. Jag ska kolla lite myrorna och sånt, där kan det finnas.

• Pumpkin

Perfekt, de där mattorna ska jag ha!

Jag köpte stora lövkorgar på Plantagen att plantera kryddorna i, fick plats med 5-6 olika sorter i en korg tror jag. Kostade väl en hundring eller så har jag för mig.

aster skrev 2008-04-10 11:33:04 följande:
    Tack för tralltipsen! Hittade inga på IKEA.se, men mycket annat fint, så jag åker nog dit snart och tittar. Den här mattan tyckte jag tex var fin till balkongen:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80127076Jag skulle behöva några stora krukor för kryddgrupp och annat, men det är ganska dyrt märker jag. Jag ska kolla lite myrorna och sånt, där kan det finnas.
  • aster

Lövkorgar, det är såna man samlar löv i på hösten?
    Ska försöka komma till Plantagen också snart!
    Här hittade jag mer inspiration:

www.aftonbladet.se/hemtradgard/tradgard/article490893.ab

Är det någon som har odlat potatis i hink på balkongen?
    Jag hörde att man kunde ha egen färskpotatis till midsommar, undrar om det funkar!

• Pumpkin

Ja, typ såna korgar ja Mina är i rotting.

Det går finfint att odla potatis i hink, mamma har gjort det förut

• Zofye

Har också hört det! När ska man börja sätta??
    Jag skulle verkligen vilja ha egen potatis!

aster skrev 2008-04-10 11:54:31 följande:
    Lövkorgar, det är såna man samlar löv i på hösten?Ska försöka komma till Plantagen också snart!Här hittade jag mer inspiration:www.aftonbladet.se/hemtradgard/tradgard/artic...Är det någon som har odlat potatis i hink på balkongen?Jag hörde att man kunde ha egen färskpotatis till midsommar, undrar om det funkar!
Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~