• Moi

~*~ Balkong Folket ~*~

Nu kliar det i fingrarna! Vill börja fixa med balkongen på en gång.

Flyttade in i Juli förra året så jag hann ju liksom inte med vårpysslet. Tar igen det i år i stället.

Jag vill lägga konstgräs på balkongen i år, vad tycker ni är snyggast, grått eller grönt?

Funderar på någon växkt (klätterväxt att ha i ena höret! Klematis kanske?

Vi kan väl använda tråden till att tipsa och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 21:03
    Eftersom tråden dör den15/5 så finns det nu en ny tråd, där det kan fortsätta kacklas

www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32614082.html

• Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~
  • Golde

Vad använder ni för jord när ni planterar? Jag läste igår att U-jord ska vara det bästa om man odlar på balkong (artikel i tidningen Kupé) men själv så har jag använt Haga planteringsjord till blommorna och så tänkte jag införskaffa bättre jord för de olika grönsaker som jag ska odla på balkongen.
    Vad har ni för erfarenheter av olika typer av jord?

• Pumpkin

Jag har ingen aning om vad det är för märke på jorden jag köper, men jag köper på Plantagen i alla fall. Balkongjord har jag för mig att den heter. Funkar finfint!

• aster

Jag var på Weibulls idag med barnvagnen och köpte 50 l jord för 99 kr. Den heter Proffs blomjord, men jag tror väl inte det är superkvalité. 10 l Lecakulor 69 kr, 4 l såjord 23. Sen behöver man väl inte mer på 5 år?

Tycker det är rådrygt att behöva köpa ny jord hela tiden. Plantor var ju bara roligt att köpa i somras, hade en blomaffär vid busshållplatsen som hade mycket för 10-20 kr. Snacka om lockvaror!

Hyllor på balkongen verkar super. Jag tänkte försöka borra upp ett par konsolhyllor i väggen. Om man vill sätta upp en ampel i en krok i grannen övers balkonggolv, är det bara att borra då?
    Inte så kul om balkongen spricker...

• aster

Men jag har aldrig sett så mkt jord som 50 l förut, tycker det är enormt mycket!
    Men jag är ju mest van vid krukväxter, och brukar typ köpa 4 l jord på 7-eleven till dem. Kände mig som en bonde idag.

Men nu sitter jag och surfar fast det är full sol på balkongen. Inte bra, hej då!

• Pumpkin

Oj, jag gjorde lätt av med 50l på balkongen förra året, och i år köper jag ny jord...

• mollan nu

Jag köpte en 50 liters säck idag för att planera violer i 2 balkonglådor. Halva påsen gick åt
    Funderar på att planera en clematis i en större kruka. Någon som gjort det tidigare?

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Pumpkin

Ja jag vet inte hur många 50l-säckar jag gjorde av med förra sommaren...

• vackrastarflow

ingen som hört talas om tayberry??

• NeA 84

sådde frön i måndags.
    på förpakningarna stod de att det tog 12-14dagar för dom att gro.
    men idag när jag kollade har flera växt upp massor. på några är de så att plastfolien buktar.
    när ska man ta bort folien?

kämpar mig ner i vikt
Svar på tråden ~*~ Balkong Folket ~*~