• Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!
  • maruttan
    Aannaa skrev 2008-04-21 07:48:17 följande:
    maruttan skrev 2008-04-20 21:11:21 följande:
    Ha
    ha! Ja det är väl "fördelen" med att få andra barnet! Ska b la köpa en
    ny fin amningskudde som jag spanat in trots att jag har en kvar sen
    Filip. Sen är jag ju påslakan fetischist så det blir nog några nya
    påslakan till bebisen oxå! Kan rekomendera www.russinnet.se, de har mycket roliga saker!!Amningskudde har jag oxå köpt, det hade jag inte till Emilia alls.... ja påslakan-set är ju så kul, kan man ha fler?!?!?!
    Amningskudden tyckte jag var suverän, dock köpte jag en tråkig med Mumintrollen på.....Gillar ju inte ens Mumintrollen...

Idag har jag lyckats ropa hem en tröja från POP på Tradera, den blårandiga från i höstas, och köpt ett par blå velourbyxor oxå från POP genom FL:s Köp&Sälj sida. Båda plaggen har jag letat länge efter så jag känner mig sååå nöjd nu!!
  • Tindrisen03
    Aannaa skrev 2008-04-21 19:11:55 följande:
    Oj Ingen aning, min tjej är 3 år o den mössan i stl 1-6 år är MAX för 3 år tycker jag o då har min tjej ändå ett ganska litet huvud
    Har samma mössa från Pluddedutten och den är verkligen fiin och en sitter bäst av alla mössor vi har (många Den liksom sitter kvar på huvudet och åker inte upp över öronen eller snurrar runt och har sig. Men jag har för mig att det stod 1-3 år på stl. Antingen har hon ändrat el så har jag sett det någon annanstans. Min 5 åring skulle i alla fall inte kunna ha den. På min tjej som är 18 mån sitter den däremot perfekt.
  • Aannaa
    maruttan skrev 2008-04-21 19:30:31 följande:
    Amningskudden tyckte jag var suverän, dock köpte jag en tråkig med Mumintrollen på.....Gillar ju inte ens Mumintrollen...
    Hihihi, vad har du hittat nu för nåt kul då?! Jag köpte en vit med svart medaljongmönster! Funderar på att klä om den i moln-tyg, busungar-tyg eller Roommate-tyg
    Tindrisen03 skrev 2008-04-21 19:50:19 följande:
    Har samma mössa från Pluddedutten och den är verkligen fiin och en sitter bäst av alla mössor vi har (många Den liksom sitter kvar på huvudet och åker inte upp över öronen eller snurrar runt och har sig. Men jag har för mig att det stod 1-3 år på stl. Antingen har hon ändrat el så har jag sett det någon annanstans. Min 5 åring skulle i alla fall inte kunna ha den. På min tjej som är 18 mån sitter den däremot perfekt.
    Ja 1-6 år är ju ganska stor skillnad Men som sagt, min tjej är 3 år o skulle inte kunna ha den som så mkt mer i ålder så att säga.... så detta kanske är 1-3 år egentligen?!?!
    Emilia är mitt allt ♥
  • maruttan
    Aannaa skrev 2008-04-21 20:14:11 följande:
    [citat]
    Hihihi,
    vad har du hittat nu för nåt kul då?! Jag köpte en vit med svart
    medaljongmönster! Funderar på att klä om den i moln-tyg, busungar-tyg
    eller Roommate-tyg

Såg flera fina på Babyproffsen men nu kommer jag inte ihåg vad det var för mönster!
  • prinsungen

Har lagt in lite ny shopping i galleriet!

Edwin 050912
  • Aannaa
    prinsungen skrev 2008-04-23 10:16:55 följande:
    Har lagt in lite ny shopping i galleriet!
    Så bra att jag kikade in i din blogg o hittade VANS-pjucksen! Som jag har letat efter dom i min dotters storlek... sen förra sommaren typ
    Så nu är dom beställda! Wihuuu!
    FIN shopping btw.
    Min gravid-blogg: perla08.blogg.se
  • s k r i n d a

Skynda er att köpa solhattar! I vissa butiker är de nästan slut!

Köpte en KikKid och en MaxiMo idag och det fanns nästan inget kvar att välja på... Dyrt blir det också... 260 spänn!

Plastisocks solhatt såg jättefin ut, men lite för tjockt tyg för min svettis.

• Andaloal

Blir solhatt imorgon då hör jag
    Tror jag skall köpa en kik kid.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • s k r i n d a

Andaloal: dottern har invigt Kik Kid-hatten idag, den var kanonsöt på och hade rejält brätte som gav bra skugga både i ansikte och nacke (valde den rosa med orange blommor). I vanlig ordning är deras storlekar löjligt små, hon är 2,5 år och hatten är i stl 4-8 år

MaxiMo i stl 51 var för liten Supersynd för den har extra hög solskyddsfaktor och jättelång skärm i nacken. Hade en sådan förra sommaren och den var kanonbra!

• Andaloal
    s k r i n d a skrev 2008-04-24 21:18:08 följande:
    Andaloal: dottern har invigt Kik Kid-hatten idag, den var kanonsöt på och hade rejält brätte som gav bra skugga både i ansikte och nacke (valde den rosa med orange blommor). I vanlig ordning är deras storlekar löjligt små, hon är 2,5 år och hatten är i stl 4-8 år MaxiMo i stl 51 var för liten Supersynd för den har extra hög solskyddsfaktor och jättelång skärm i nacken. Hade en sådan förra sommaren och den var kanonbra!
    Jaså.. Ja att de är små har jag hört men han får gott komma med å prova bara sonen min. Dottern har en solhatt som är lite nött å så men hon får en billigare kepa bara. Hon kan konsten att tappa grejer och skita ned dom reeejält 4 bast liksom å skall lära sig cykla osv
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!