• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maltazar

jo man gör ju det.. fattigare på frukt blir visst vår kyl då

mm, visst.. måste ringa dit imorn me för jag vet inte om jag skrivit att hon ska dit :/ annars får hon va me morfar

skrutteluttan74 skrev 2008-03-24 23:12:42 följande:
    Hahaha...JO du,man märker verkligen då det är lönings dax....Vi har en frys box  och en 1.80 frys skåp,men kylen är dessvärre mindre...ännu ...Nästa gång din lilla ska dit kan du ju säga "hej" från John&Joulines mamma...Brukar träffa hon och Åsa,som bor på frö...
  • maritmedm

Shit vad ni har skrivigt allihop.... ids nog inte läsa allt jag missat

• Peda

Oj så mkt det skrivs.. hehe.. man orkar knappt läsa i kapp ! =)

Har ni sett maud olofssons förslag om att föräldrar som tjänar över 240.000/året (20.ooo/månaden) inte så få nått barnbidrag! Är det bara jag som vibrerar sönder i småbitar eller ?? Vafan.. snart flyttar jag från sverige!! Snart får man väl böter för att släppa en fis på allmänplats!! Jag blir så förbannad att jag går av.. det är väl barnet som får bidraget?!?! Svartsjuke Sverige eller va fan då?? ALLA ska vara lika! Nä man ska inte ha det bättre än nån annan.. Vist ska det löna sej att jobba! Men inte därmed sagt att de som har lite mer pengar ska straffas!! TVI TVI TVI!!

• Peda

*skrattar* Tänkte det samma ! =)

maritmedm skrev 2008-03-25 07:51:15 följande:
    Shit vad ni har skrivigt allihop.... ids nog inte läsa allt jag missat
  • Peda

Nu tycker jag det är dags att det kommer nya unga politiker! Less alla stofiler som egentligen inte är i samma sits som vi..småbarn och skickas mellan ströjobb.

Om jag fick leva som jag ville skulle jag vara hemma med barnen till dom ska börja skolan (6-7år) och sen få fast jobb resten av livet. Är det för jävla mkt begärt eller?? Behöver inte ha millioner för att vara lycklig men något ska man kunna unna sig och barnen allt... bah! Jag blir så irriterad över hela samhället och systemet! Längtar till det blir val igen.. 2-3 år kvar max va ?

• artch

Håller med! Hoppas att det bara är Centerpartiet som ligger bakom tanken. Då kommer det antagligen inte att hända nåt. Olofsson är ju känd för sina grodor som inte alltid är etablerade hos partikamraterna. Hon är inte alltid politiskt korrekt

Peda skrev 2008-03-25 07:53:32 följande:
    Oj så mkt det skrivs.. hehe.. man orkar knappt läsa i kapp ! =) Har ni sett maud olofssons förslag om att föräldrar som tjänar över 240.000/året (20.ooo/månaden) inte så få nått barnbidrag! Är det bara jag som vibrerar sönder i småbitar eller ?? Vafan.. snart flyttar jag från sverige!! Snart får man väl böter för att släppa en fis på allmänplats!! Jag blir så förbannad att jag går av.. det är väl barnet som får bidraget?!?! Svartsjuke Sverige eller va fan då?? ALLA ska vara lika! Nä man ska inte ha det bättre än nån annan.. Vist ska det löna sej att jobba! Men inte därmed sagt att de som har lite mer pengar ska straffas!! TVI TVI TVI!!
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-03-25 07:53:32 följande:
    Oj så mkt det skrivs.. hehe.. man orkar knappt läsa i kapp ! =) Har ni sett maud olofssons förslag om att föräldrar som tjänar över 240.000/året (20.ooo/månaden) inte så få nått barnbidrag! Är det bara jag som vibrerar sönder i småbitar eller ?? Vafan.. snart flyttar jag från sverige!! Snart får man väl böter för att släppa en fis på allmänplats!! Jag blir så förbannad att jag går av.. det är väl barnet som får bidraget?!?! Svartsjuke Sverige eller va fan då?? ALLA ska vara lika! Nä man ska inte ha det bättre än nån annan.. Vist ska det löna sej att jobba! Men inte därmed sagt att de som har lite mer pengar ska straffas!! TVI TVI TVI!!
    Hörrudu... jag tänkte först aha, vilket bra förslag... tills jag fick veta från vilken inkomst de räknar.... jag tänkte först att jamen de som får typ en 40 000 i månaden inte behöver bb, men helt galet att det är från 20 000!!!!! Vi kan starta ett nytt parti, föräldrapartiet norr!!!! Är du med???
  • Peda

artch: Nej.. alltså.. jag känner inte nåt förtrående för henne.. nästan klimakterie tant med stora barn och feta pensionen på väg.. vad vet hon hur vi har det. Är hon så bombad att hon tror man lever gott på 20.000:-!?!? Hon försöker bara fiska röster/förtoende.

maritmedm: Hell yeh!!Nya generationer i Norr!!

• maltazar

Peda: 2,5 år kvar till nästa val, sept 2010.
    Men ang barnbidraget: hur ofta tror du verkligen det går till barnet? Sen är det inte riktigt så heller, det är ett stöd för föräldern.

• Annamus

Jag håller med om att förslaget inte är bra, men det är bara inkomstnivån jag tycker är dålig. Jag tycker inte att det ska vara så att folk som verkligen inte behöver de där 1050 kr ska få det, då finns det annat att lägga pengar på... Ta skillnaden mellan mig och min lillebror. Jag och maken har det hyfsat ny sedan han fick jobb, men inte är det guldkant direkt. Blöjor och barnkläder går vårt barnbidrag till. Brorsan byggde nyss nytt hus i Knivsta utanför Stockholm, lägger av 10000 kr i månaden till sig och frugan och lever allmänt gott. De där 1050 kr som kommer varje månad, de läggs av på aktiesparande till barnen. Jag vet inte men då tycker jag att dom har pengar nog att klara sig utan barnbidraget. Det är min filosofi...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***