• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

madigan: Fina saker du sytt! Längtar så tills jag får lite plats och tid att sy. Alla mina tyger bor i kartonger i svärmors förråd ännu...Har så mycket idéer, hoppas några av dem stannar tills jag kan använda dem
    Kommer väl att måsta börja med gardiner då och det är ju inte lika kul.

Ang klassresor : ...när vi gick högstadiet så fick vi ihop hyffsat med pengar, kunde tex åkt allihopa till stockholm eller finland eller nåt sånt, men en grupp i klassen bestämde sej för att åka till Turkiet, de la till det mesta av pengarna själva till den resan. Resten av oss stannade hemma och var tillråga på allt tvungna att vara i skolan de dagarna och ha lektioner. Vi fick våra sparade pengar tillbaka. Himla kul och vilken skitbra sammanhållning. Våra klasslärare bara lyssnade och sa aldrig nåt. Nä fy tusan...

• Mochride

Madigan: har du nån bild på de där byxorna? Blir lite nyfiken på hur de ser ut

Om jag var bättre på att sy skulle jag nog sy en massa till den kommande bebisen, nu håller jag mig till stickning istället. har just avslutat min andra tröja och letar nya projekt.

• kobra

hm jag håller mig till HM ja vågar inte tänka på vad jag skulle åstadkomma i syväg

• Annamus

Jag skulle supergärna sy massor mera till min egen och vännernas bäbbar, men faktum är att HM är billigare på sina kläder än vad jag kan sy, iaf. om jag köper nya fullpristyger. Därför letar jag hela tiden fynd. Jag finner ju en del roligt, det gör jag, men muddväven kan jag aldrig hitta på rea eller second hand verkar det. *suckar*

• madigan
    Mochride skrev 2008-03-25 17:31:19 följande:
    Madigan: har du nån bild på de där byxorna? Blir lite nyfiken på hur de ser ut Om jag var bättre på att sy skulle jag nog sy en massa till den kommande bebisen, nu håller jag mig till stickning istället. har just avslutat min andra tröja och letar nya projekt.
    vilka byxor?
  • Annamus

Kobra: Jo jag med... Samma som vi trodde vi skulle få, inga stora summor men kanske blir nåt litet kul till huset iaf. ;)

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-25 14:29:53 följande:
    Jo jag vet att de är så. Men jag tycker ändå att de är fel att föräldrarna ska lägga pengar. Mina barn får låna skidor och skridskor på skolorna. Men sjungande hade skidor, men dom sa att dom inte hade att låna ut för dom orkade inte hämta dom.
    Så jäkla dåligt att dom "inte orkade hämta"...Sjukt av dom..det gör ju att barnen känner sej utanför i "onödan" för att lärarna är kassa..usch och fy...tur ni inte är där längre..
    Härligt med fyndet,sånna gillar jag med...
    Visst var dotra din också 12 som min älsta ??

Hur gick det med den lilla idag då "tanten" kom förbi `???
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-25 13:11:06 följande:
    Mina föräldrar fick betala 50 kr per månad till klasskassan från sjuan till nian, plus allt vi sålde. Jag vet att på en del ställen får man låna allt man behöver men på andra inte. Min son grät en dag när jag kom och hämtade honom på dagis, för de andra barnen hade åkt skidor men vi hade inga med oss till honom, och just då hade vi inte råd köpa heller. Då blev jag upprörd, för så ska det fanken inte vara. Ett par skidor övers som dom kan byta om mellan, MINST tycker jag dom ska ha.
    Vi betalar 50 :- nu per månad,sen får ungarna sälja och göra "va dom ska" för att dra ihop pengar till klass resa i nian
Svar på tråden ***Skelleftetråden***