• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    maritmedm skrev 2008-03-25 09:42:24 följande:
    Hon verkar vara i luven på katterna
    ja minst sagt..ha ha
  • hally

Huvva, en 4-åring har blitt påkörd i Myckle imorse. Hemskt för alla inblandade, hoppas det går bra för dem!

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-25 11:36:44 följande:
    Huvva, en 4-åring har blitt påkörd i Myckle imorse. Hemskt för alla inblandade, hoppas det går bra för dem!
    Han ska visst inte ha livshotande skador iaf.
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-25 09:19:14 följande:
    Jag tycker de är helt fel att man ska behöva betala till klasskassor och ett som annat. Skolan ska vara gratis!
    Man behöver inte betala till klass resor osv...idag får inte skolan ta betalt för något, just för att det inte ska bli ojämlikheter och så....
    Om man ska betala till klass resor och hur mycket man ska betala,det kommer alla föräldrar överens om.
    Så skolan är gratis,bara barn omsorgen som inte 'r det.

På mina barns skola får barnen låna skrillor och skidor,alltså de som inte har, tycker det är skit bra att det är så, omän mina har men det är många som inte har.
  • Annamus

Mina föräldrar fick betala 50 kr per månad till klasskassan från sjuan till nian, plus allt vi sålde.

Jag vet att på en del ställen får man låna allt man behöver men på andra inte. Min son grät en dag när jag kom och hämtade honom på dagis, för de andra barnen hade åkt skidor men vi hade inga med oss till honom, och just då hade vi inte råd köpa heller. Då blev jag upprörd, för så ska det fanken inte vara. Ett par skidor övers som dom kan byta om mellan, MINST tycker jag dom ska ha.

• Smultronet12

Nämen ursch så hemskt. Tur i oturen med inga livshotande skador i alla fall.
    Nån som vet vem barnet var? Vi bodde nämligen i Myckle tidigare och var son är strax 4år, tänkte om det var nåt barn som man vet vem det är?

• varfördåför

cossarna har ju propagerat för behovsbeprövat barnbidag i säkert 15-20år jag ycker att det är mässt konstigt att det annamas nu då vi har borgerlig regering. men jag tycker att det ska utväcklas mer, förslaget, tex så räknar de på förlåga inskosster anser jag. men kan man spara hela barnbidraget till alla sina barn, då klarar man sig bra utan. behöver man det dock för att ha råd med tex blöjor och liknande så ska man ha rätt till det.

barnbidraget är egentligen inte till för att folk ska ha råd att skaffa barn utan kom som en liten "morot" för att folk skulle skaffa fler barn, sedan hängde det bara kvar.

jag är för behovsbeprövat barnbidrag, fasst då ska det som sagt vara ett betydligt mer utarbetat förslag!

• madigan
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-25 12:55:09 följande:
    Man behöver inte betala till klass resor osv...idag får inte skolan ta betalt för något, just för att det inte ska bli ojämlikheter och så....Om man ska betala till klass resor och hur mycket man ska betala,det kommer alla föräldrar överens om.Så skolan är gratis,bara barn omsorgen som inte 'r det.På mina barns skola får barnen låna skrillor och skidor,alltså de som inte har, tycker det är skit bra att det är så, omän mina har men det är många som inte har.
    Jo jag vet att de är så. Men jag tycker ändå att de är fel att föräldrarna ska lägga pengar. Mina barn får låna skidor och skridskor på skolorna. Men sjungande hade skidor, men dom sa att dom inte hade att låna ut för dom orkade inte hämta dom.
  • madigan

har varit på stan och hittade värsta brallorna till min äldsta dotter.
    Blanka lilarosa..ha ha ser ut som galabrallor.... 29.50 ...billigt och bra.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***