• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

Jag tycker de är helt fel att man ska behöva betala till klasskassor och ett som annat. Skolan ska vara gratis!

• kobra

fat klasskassan är ju för att barnen ska hitta på nåt när de går ut 6 an, nån typ av klassresa

• Annamus

Kobra: Ja men en del föräldrar har inte råd så då blir en del barn utan. Det låter inte rättvist enligt mig... Mina föräldrar betalade men det var tungt... men ett par barn fick inte åka alls... hrm...

• maritmedm

KLasskassan ska man inte beta till, den ska barna jobba ihop till. Sälja saker osv.

• madigan
    maritmedm skrev 2008-03-25 09:34:22 följande:
    KLasskassan ska man inte beta till, den ska barna jobba ihop till. Sälja saker osv.
    exakt, finns väl ingen rättvisa annars. Jag fick minsann sälja lotter och kakor för att kunna åka på resa när jag gick i skolan.
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-03-25 09:37:27 följande:
    exakt, finns väl ingen rättvisa annars. Jag fick minsann sälja lotter och kakor för att kunna åka på resa när jag gick i skolan.
    Vi sålde allt man kan sälja, tom gössel! Men så kom vi efter två års säljande, iväg till Kreta utan att behöva ta med fickpengar och då vi kom hem hade vi 14.000 kvar. Alla åkte på samma vilkor, de som inte ville sälja fick välja mellan att stanna hemma eller betala hela summan själv.
  • madigan

snart kommer barnpsykologen och ska göra de sista med lillan..ang utvecklingsbedömningen.

Jag vet inte vad man ska göra, men lillgumman är så busig. Hon går in på katt-toan och tar kattsand och täpper till handfatet. Slänger bort deras mat och häller ut vattnet.

• maritmedm
    madigan skrev 2008-03-25 09:41:25 följande:
    snart kommer barnpsykologen och ska göra de sista med lillan..ang utvecklingsbedömningen.Jag vet inte vad man ska göra, men lillgumman är så busig. Hon går in på katt-toan och tar kattsand och täpper till handfatet. Slänger bort deras mat och häller ut vattnet.
    Hon verkar vara i luven på katterna
  • madigan

i min sons klass ska dom tydligen göra flera korta resor istället för en lång i 9:an.

• kobra

ja de kommer att få jobba ochså men vi föäldrar lägger 100 kr per termin för att fylla på kassan lite

Svar på tråden ***Skelleftetråden***