• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

Jag frågade på på FK om dom kunde dra mer skatt på mitt sjukbidrag, men hon trodde inte de gick.

• maritmedm
    madigan skrev 2008-03-26 08:10:03 följande:
    Jag frågade på på FK om dom kunde dra mer skatt på mitt sjukbidrag, men hon trodde inte de gick.
    Det går, jag har så bett de att dra mer och då gjorde de det...
  • Annamus

Alltså hörni! Jag vill bara klaga lite. På mig själv dårå.

Vi har ju gjort så att när lönen kommer betalar vi räkningarna och allting och sedan får vi en slant var till kläder/snask och liknande. Jag får 1000, och det är ganska mycket pengar enligt mig, detta för att jag efter min enorma viktnedgång inte hade varken underkläder, ytterkläder, vanliga kläder eller ens skor som passade min storlek. Så, jag ska alltså shoppa till mig själv varje månad, men vad tror ni pengarna GÅR till?

BÄBISKLÄDER!!! ARGH! Vad ÄR det här! Är det någon som kan relatera till mitt problem? Snälla peppa mig så jag går på stan idag och bara shoppar upp min peng på MIG! Jag går själv i övernoppiga, för stora kläder medans bäbisen ser ut som en liten prinsessa!

• lilun

på tal om skatt så får jag ALLTID betala tillbaka, och inte är bara en hundring eller så utan ganska mycket varje år, är gode less på det. Men jag tror jag vet vart felet är så jag får väl skylla mig själv men ändå blir jag lika irriterad varje år.

Annamus: Känner nästan igen mig, har nästan inte shoppat nånting på säkert 1 1/2 år nu men i vår har jag bestämt mig för att köpa en helt ny garderob, har varit in till stan men inte hittat nått i min smak så jag funderar ifall det blir att åka nån annanstans och shoppa lite, plus att jag har hittat kläder i en katalog också.

• kobra

skärpning annamus jag är tvärtom jag, ungarna har inte mycket kläder här..om jag köper en tröja till tjejerna så har de ju den tröjan jämt så jag måste påpeka att de nångån måste variera sig..så jag tycker inte det löns att köpa så mycke kläder till dom

och killarna går runt på några tröjor och brallor här hemma, de vääxer ju så fort så vad är det lönt att köpa massa kläder egentligen

• madigan
    Annamus skrev 2008-03-26 08:36:51 följande:
    Alltså hörni! Jag vill bara klaga lite. På mig själv dårå.Vi har ju gjort så att när lönen kommer betalar vi räkningarna och allting och sedan får vi en slant var till kläder/snask och liknande. Jag får 1000, och det är ganska mycket pengar enligt mig, detta för att jag efter min enorma viktnedgång inte hade varken underkläder, ytterkläder, vanliga kläder eller ens skor som passade min storlek. Så, jag ska alltså shoppa till mig själv varje månad, men vad tror ni pengarna GÅR till?BÄBISKLÄDER!!! ARGH! Vad ÄR det här! Är det någon som kan relatera till mitt problem? Snälla peppa mig så jag går på stan idag och bara shoppar upp min peng på MIG! Jag går själv i övernoppiga, för stora kläder medans bäbisen ser ut som en liten prinsessa!
    Gå på stan och se på henne med fina kläder och känn dig nöjd. Titta sen på dig och känn att du måste köpa nya kläder. Eller så får du ta med dig nån bekant som får hålla koll så du verkligen köper till DIG själv!
  • madigan
    maritmedm skrev 2008-03-26 08:23:27 följande:
    Det går, jag har så bett de att dra mer och då gjorde de det...
    okej
  • Peda

Sånt kan man själv ändra på, det har jag.

madigan skrev 2008-03-26 07:44:17 följande:
    Jag får restskatt på grund av att dom drar på tok för lite skatt av mig.
  • hally

Har samma problem! Eller...har HAFT samma problem, gick på stan för att jag verkligen behövde kläder och kom hem med söta barnkläder varje gång.
    Nu går jag nästan aldrig på stan, hinner ju inte.
    Men nu när jag fick jobb så blev det ju panikhandling av kläder till mej själv. Tur det finns postorder
    Har nu rätt mycket barnkläder som ska ut på Tradera eller liknande. Innan så har vi ju haft bokning i tvättstuga 1 gång/vecka så då har rätt mycket kläder behövts till barnen. Särskilt lillen som sölat ner sej mycket på dagis så det har ju gått 2 ombyten/dag och så ska det räcks minst 1 vecka. Nu har vi ju så lyxigt med egna maskiner och kan tvätta närsomhelst så nu lär vi inte använda alla kläderna längre. Plus att lillen numera oftast klarar sej på 1 omgång/dag. Nu kan man börja köpa lite snyggare kläder till han också när han inte sölar fullt så mycket och dessutom kan ha dem ett bra tag innan urväxt.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***