• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    Peda skrev 2008-03-26 08:49:31 följande:
    Någon som är ute efter en syskonvagn?? Här finns den snyggaste till salu! =) www.familjeliv.se/Annonser/
    Jag hade gärna köpt den, men tror att min tös är för lång för den.
    Den var väldigt fin annars. Har funderat på en Phil och Ted, men tror den är för liten åxå. Får använda den vi har eller köpa en sulky ev.
  • madigan

Nu ska jag sy ett par byxor för vi konstaterade att ett par som jag sytt nu var för små till lillan. Ska sy ett par likadana men annat tyg.

• Peda

Jag kan som bara tala för mej sjjälv. Vi sparar till barnen och sen går det till blöjor och andra förbruknigsvaror. Kläder och skor är inte billiga fast man sitter på blocket och tradera. Så självklart är det ett stöd i ekonomin.. men inte så att man tar pengarna o slänger dem så sigg och sprit eller what ever till sej sej själv. För oss brukar barnbidraget bli ett halvsteg innan lönen kommer.. så man överlever med mat månaden ut..

maltazar skrev 2008-03-25 08:21:47 följande:
    Peda: 2,5 år kvar till nästa val, sept 2010.Men ang barnbidraget: hur ofta tror du verkligen det går till barnet? Sen är det inte riktigt så heller, det är ett stöd för föräldern.
  • Peda

Är en t&t vi ska köpa ! =) Alexander är lite drygt 2½ år och är lite drygt 90 cm och han får plats att sova med ytterkläderna på. Så jag uppskattar att han kommer kunna ligga i den till nästa vinter iaf.

madigan skrev 2008-03-26 08:57:46 följande:
    Jag hade gärna köpt den, men tror att min tös är för lång för den.Den var väldigt fin annars. Har funderat på en Phil och Ted, men tror den är för liten åxå. Får använda den vi har eller köpa en sulky ev.
  • Peda

Jag hittar varken så mkt barnkläder ELLER kläder till mej.. stan här i stan är AS tråkig.. skulle inte kunna göra slut på pengarna om jag så verkligen ville o ansträngde mej.. *suck* jo.. om man fikar på CK ett par ggr så går dollarna fort !!

Själv väntar jag bara på att få min vanliga kropp tebax.. inte lönt att köpa nåt när man är halv grav fet ännu..

• madigan
    Peda skrev 2008-03-26 09:03:54 följande:
    Jag hittar varken så mkt barnkläder ELLER kläder till mej.. stan här i stan är AS tråkig.. skulle inte kunna göra slut på pengarna om jag så verkligen ville o ansträngde mej.. *suck* jo.. om man fikar på CK ett par ggr så går dollarna fort !! Själv väntar jag bara på att få min vanliga kropp tebax.. inte lönt att köpa nåt när man är halv grav fet ännu..
    Sist tog de 3 år för mig att bli av med min grav mage. Hoppas de går fortare denna gången. Jag har hittills gått upp 10 kg.
  • lilun

en fråga, är det nån som vet hur länge det brukar ta innan man får försäkringspengar på bilen, tycker att vi har väntat länge nog och lite svårt är det att vara utan bil....

• Annamus

Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...

• maritmedm
    Annamus skrev 2008-03-26 09:09:04 följande:
    Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...
    Hehe, skulle kunna bära min femåring i en sån då Det skulle hon stortrivas med
Svar på tråden ***Skelleftetråden***