• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför
    hally skrev 2008-05-12 16:14:58 följande:
    Smart kille Ska köpa såna madrassöverdrag på IKEA, Nadja ska få en säng med utdragbar gästsäng och "det känns tryggt" att ha sånt plastöverdrag på madrasserna, man vet aldrig med besöket
    vi har madrassöverdrag till alla pojkarna varesig de har blöja eller inte.. är ju bra om de skulle bli sjuka och spy coskå dessutom
    Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • varfördåför

coskå = också

Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • Felicia6

hally, det var en här på familjeliv som skulle anmäla mig till socialen för misskötsel av Jesper.. Tur hon inte visste vart jag bodde eller hette..
    Och det var pga att Jeppe fick va hos sin mormor o morfar då vi åkte till thailand.
    Jag har fått så jävla mkt påhopp för det så jag har slutat säga det på fl att vi lämnar han o åker utomlands

Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -21.7kg
  • hally

kobra: Jo det var väldigt gott om igelkottar där minsann. Här får vi nog köra med ekorrbebisar isåfall

xylifon: Jo vi har också fast sån där frottéplast i skynken. Ska köpa färdiga som sitter ordentligt på madrassen istället.

Felicia6: Ja jisses, stackars människor som inte har annat att göra... Det där väl upp till var och en hur det fungerar. När vi lämnade Nadja var hon 1½ år och vi var i Sthlm en vecka. Det var så skönt att umgås bara vi två och vara ute sent och göra vad vi ville Nadja hade det absolut mycket bättre hos mormor och morfar än att att kånkas runt i ett 35 grader (!) varmt Sthlm!

• Felicia6

hally, jamen samma här. Jesper var ett år första ggn och två år andra gången vi var iväg och han hade bara haft det jobbigt i 12h på planet och sen värmen och allt vad det innebär att vara i thailand.
    Hemma hos mormor o morfar fick han uppmärksamhet 24h om dygnet och mådde superbra

Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -21.7kg
  • maltazar

Oj, jag känner mig lite utstickande här...
    Jag tycker själv det är fel att lämna så små barn såpass länge, men det är ju ändå upp till var och en. Inte för att barnen far illa, men för att mamma/pappa, (före 1 år spec mamma om hon är den som är hemma då och kanske dessutom ammar) är en viktig trygghet i barnets liv. Finns rekommendationer på familjerådgivningen, går läsa på internet med, om någon vill sätta emot.

Är barnet för litet för att orka med värme, stress osv.. Ja då åker jag inte iväg i 1-2 veckor. Men det är ju jag.

• madigan

Men självklart måste man väl kunna lämna bort sina barn till en släkting om man ska resa bort. Tror man inte på sina släktingar så lämnar man väl inte till dom heller, de är en sak om de är en granne tex. Nä Lotta jag står på din sida

• madigan

Min son som är 12 ska ut på vandring den 22 och dom ska ha med sig så mycke packning så jag tror inte han orkar bära ryggan sen. Låter som om dom ska vara borta i flera mån.

Sen har vi kollat upp vad en inglasad ballkong kostar...
    18-35 000 kr ...hjälp

• maritmedm
    hally skrev 2008-05-12 13:29:06 följande:
    Jo det förstår jag ju. Men å andra sidan blir det ju inte oskönt heller...då är det ju bara att kissa när och var man vill liksom? Åsså ska vi gå däri och få KISS på oss Nä Elias får minsann ha brallor på i sommar xylifon: Elias sitter och också på pottan påklädd (som att det är en skön fåtölj ), men toan går bra att kissa på.Jag blir tokig, jag ser bara fula tapetskarvar var jag än tittar här...sambon ser inte ens var det är tapetserat och inte
    Det har du så rätt i, har aldrig heller förstått det där eftersom de inte känner nåt då. Men om inte annat kan de ha bara kalsonger eller trosor på sig så kan man bara skölja upp de för hand å så torkar de på nolltid... då får de ju både känna att det inte är skönt + att man får mindre tvätt.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***