• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Pumpkin

Lägger mig i lite här

Är det inte för att det inte "gör så mycket" om barnen kissar ner kläderna på sommaren då? För då blir de ju inte kalla på samma sätt menar jag. Det är den anledningen min moster gett i alla fall nu när de ska träna min lilla kusin till blöjfrihet

hally skrev 2008-05-12 13:29:06 följande:
    Jo det förstår jag ju. Men å andra sidan blir det ju inte oskönt heller...då är det ju bara att kissa när och var man vill liksom? Åsså ska vi gå däri och få KISS på oss Nä Elias får minsann ha brallor på i sommar xylifon: Elias sitter och också på pottan påklädd (som att det är en skön fåtölj ), men toan går bra att kissa på.Jag blir tokig, jag ser bara fula tapetskarvar var jag än tittar här...sambon ser inte ens var det är tapetserat och inte
  • hally

pumpkin: Jo såklart om man har kläder på dem ja, men de jag hört diskutera nu sa ju som jag skrev att "...det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna..." och det är det jag inte förstår vitsen med Men jag ska inte säga det så högt innan jag vet själv, har inte testat "ute-naken"-metoden, den kanske fungerar ändå!
    Själv är jag inte rädd för att torka pölar inne heller, men vissa har ju lite fobi för sånt så ungarna får gå med blöja lääänge

Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...

• Bummelumman
    hally skrev 2008-05-12 14:22:20 följande:
    pumpkin: Jo såklart om man har kläder på dem ja, men de jag hört diskutera nu sa ju som jag skrev att "...det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna..." och det är det jag inte förstår vitsen med Men jag ska inte säga det så högt innan jag vet själv, har inte testat "ute-naken"-metoden, den kanske fungerar ändå!Själv är jag inte rädd för att torka pölar inne heller, men vissa har ju lite fobi för sånt så ungarna får gå med blöja lääänge Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...
    Man ska akta sig för vad man säger här på FL. Man blir lätt påhoppad.
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • Pumpkin

Ja det förstår inte jag vitsen med heller

Verkligen synd om er dotter, själv har alltid varit mkt hos mor- och farföräldrar och inte blev det något större fel på mig i alla fall

Men som Bummelumman sa, man ska tänka på vad man säger på FL

hally skrev 2008-05-12 14:22:20 följande:
    pumpkin: Jo såklart om man har kläder på dem ja, men de jag hört diskutera nu sa ju som jag skrev att "...det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna..." och det är det jag inte förstår vitsen med Men jag ska inte säga det så högt innan jag vet själv, har inte testat "ute-naken"-metoden, den kanske fungerar ändå!Själv är jag inte rädd för att torka pölar inne heller, men vissa har ju lite fobi för sånt så ungarna får gå med blöja lääänge Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...
  • varfördåför

då vi bodde i lägenheten så hade jag barnen nakna inne från födseln de låg nakna på ett tecke på golvet o sprattlade.. men nu då vi har trgålv i alla rummen så fungerar det inte lika bra. är inte så lät att torkaupp pölarna då.. rinner osm ner mellan golvplankorna o hinner man inte se i tid så kan det og bli fläckar.. var lättare med korkmatta

nu blir det sommar träning här.. jag har frotté kalsonger till dem som blir väldigt blöta och mysiga då man kissar i dem men det skrider sig inte så långt som i vanliga kalsonger

Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • madigan

Ja de är enkelt att torka pölar inne på plastmattorna. Vi hade en potta förut, men de var en spricka i den så då köpte jag en ring och lillan vägrade till en början att sitta på den. Nu kan hon sitta både på ringen och utan ring. Hon säger iof att hon behöver kissa och bajja även om hon har blöja.

Aaaa...bebisen trycker på så de gör ont i skinnet...aj aj..nu får den här skrutten komma ut

• hally
    xylifon skrev 2008-05-12 14:42:06 följande:
    ...jag har frotté kalsonger till dem som blir väldigt blöta och mysiga då man kissar i dem men det skrider sig inte så långt som i vanliga kalsonger
    Var har du hittat såna?
  • Bummelumman
    Hally: Jag kom på att jag har lönesamtal och bvc imorgon på morgonen så kanske vi kan promenera på eftermiddagen?
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
Svar på tråden ***Skelleftetråden***