• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför
    hally skrev 2008-05-12 14:50:03 följande:
    Var har du hittat såna?
    på barnenshus tror jag bestämt att det var.. dom e gasnka dyra, m en, men.. det är värt det om man tex ska åkabil då de just blivit "torra" eller o man är borta hos folk eller så.. för barnet fattar ju inet att man inte har full tillit till dem.. det ser ju ut som vanliga kallingar/trosor, men mamma vet att de är bättre även då man slutar med blöja på natten är dom bra så blir det inte en sjö i presis hela sängen och man slipper kanske tvätta på håret på ungen iaf
    Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • madigan
    xylifon skrev 2008-05-12 14:59:00 följande:
    på barnenshus tror jag bestämt att det var.. dom e gasnka dyra, m en, men.. det är värt det om man tex ska åkabil då de just blivit "torra" eller o man är borta hos folk eller så.. för barnet fattar ju inet att man inte har full tillit till dem.. det ser ju ut som vanliga kallingar/trosor, men mamma vet att de är bättre även då man slutar med blöja på natten är dom bra så blir det inte en sjö i presis hela sängen och man slipper kanske tvätta på håret på ungen iaf
    Men jisses så smarta :-O måste nog åxå skaffa såna.

Är dom torra trots att dom kissat ner i byxorna menar du?
  • varfördåför

nää inte torra, det sprids som i "trosorna" så att hela bblir blöt, så för barnet blir det väldigt obehagligt skulle jag tro.. men det rinner inte efter benen iaf och det blir inte stora pölar i tex soffan eller i bilen utan bara en lite blöt fläck just där de suttit och är man snabb så blir det inte ens det.. det går inte så fort att det läker igenom, dom är ganska tjocka...

jag tycker att de är jätte bra!

• varfördåför

BUMPY trainingpants heter dom.. det är från imsevimse

• maltazar

Varför? Jag kan säga att jag ångrar då att jag inte uppmräksammade det på Tindra. Små bäbisar har ju en reflex att kissa när rumpan blir "fri", så varför inte sätta dem på toan/pottan då istället för att låta dem kissa på skötbordet?

Och de blir inte bara "kanske lite tidigare" torr än andra, de flesta som kör hårt med det där, nu minns jag inte vad det hette men.. är blöjfria långt före de är 1 år ens.

Peda skrev 2008-05-12 12:53:31 följande:
    Tycker det seriöst det låter mer stört än nåt annat jag hört. varför? Seriöst?
  • varfördåför

alvin kissade på pottan då hans ovit då han var fyra månader.. höll kasnke i tre månader sedan flyttade vi och jag fick annat att göra än att ha han på pottan så det blev inget med det då

• hally

Jaha såna hade vi ett par till Nadja men de försvann, såna Bumpy. Hon hade dem någon gång men tyckte de var hemska Vi hade tygblöjor då och då på henne och det är ju inte heller så nice att ha kissigt kan jag tänka mej...
    Visst är det säkert bra att få bebisar blöjfria om man orkar hålla på att springa med dem på toa hela dagarna Själv tycker jag det är smidigt att lära dem på ett par dagar och sen kan de gå själva

• varfördåför
    hally skrev 2008-05-12 15:57:33 följande:
    Jaha såna hade vi ett par till Nadja men de försvann, såna Bumpy. Hon hade dem någon gång men tyckte de var hemska Vi hade tygblöjor då och då på henne och det är ju inte heller så nice att ha kissigt kan jag tänka mej...Visst är det säkert bra att få bebisar blöjfria om man orkar hålla på att springa med dem på toa hela dagarna Själv tycker jag det är smidigt att lära dem på ett par dagar och sen kan de gå själva
    alvin ville ha sina bumpi då han sovde borta bara för säkerhetsskull fast han aldrig har kissat i sängen
  • hally

Smart kille
    Ska köpa såna madrassöverdrag på IKEA, Nadja ska få en säng med utdragbar gästsäng och "det känns tryggt" att ha sånt plastöverdrag på madrasserna, man vet aldrig med besöket

• kobra

ally, vi hade igelkottar i massor på kvistgatan, så då kom vi på att lägga ut tuttarna till deras bebisar..och det köpte ungarna direkt

Svar på tråden ***Skelleftetråden***