• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-12 14:22:20 följande:
    Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...
    Barnmisshandel om du frågar mig
  • kobra

ja detta med att lämna bort är ju kluvet egentligen, min 8 åring lämnade vi bort över natten första gågen hon var typ ett halvår, gick jättebra, men det var ju bara över en natt..
    nu ska vi till stockholm i helgen och lämnar bort alla 4, för killarna som är 16 månader blir det första gången så länge utan oss, men å andra sidan har de varandra och storasyrrorna + att de känner barnvakterna bra, och sen ska de vara kvar hemma dessutom..

men jag skulle aldrig lämna iväg de 1- 2 veckor men det beror mest på att jag skulle sakna ihjäl mig efter som

• Pumpkin

Ja det är inte gratis, vi betalade 45500kr för att glasa in långsidan på vår balkong förra året

madigan skrev 2008-05-13 07:45:24 följande:
    Sen har vi kollat upp vad en inglasad ballkong kostar...18-35 000 kr ...hjälp
  • Kixi

vi lämnade Wille med mormor och morfar 5 dagar när vi åkte med näst sista flyttlasset hit upp förra året, då var han lite över 2 år. Men han har varit med mormor och morfar till landstället säkert en helg i månaden sedan han var 10-11 månader och jag kan intyga att han inte mått dåligt av det, snarare tvärtom. Särskilt efter att Liv föddes. Då fick han 100% uppmärksamhet en helg då och då av mormor och morfar. Han har ju träffat dem nästan dagligen sedan han föddes. Jag tycker det är ganska viktigt att barnen känner sig trygga med andra i släkten om det skulle hända oss något. Det var väldigt skönt när jag fick missfallet att bara kunna åka och lämna av Wille till mormor och morfar och han var lugn som en filbunke över det.

I sommar kommer han vara en vecka hos mormor och morfar på landstället och jag känner mig fullkomligt lugn. Han har aldrig visat något tecken på oro och tro mig, jag är väldigt känslig för hans signaler...en ganska stor hönsmamma skulle jag vilja påstå.

Har själv tillbringat många helger/veckor med enbart mor och farföräldrar, men jag träffade dem nästan varje dag annars också. Det gav mig en väldigt nära och bra relation till den äldre generationen och det är jag jätteglad över. Det har heller inte skadat min relation till mina föräldrar. Har haft en väldigt trygg och harmonisk uppväxt.

Men jag anser även att om man inte är redo att lämna sitt barn ska man inte göra det. Detsamma gäller om man märker att barnet inte är redo eller är oroligt.

• hally

Nej precis det där känner man ju själv tror jag. Nadja har aldrig vart något problem, hon älskar att sova över hos kompisar och hos farmor och mormor vill hon ju alltid stanna kvar och sova längre.
    Elias går bra hos farmor och mormor&morfar är en stor idol (till morfars stora lycka, han är stor och grov och hans andra barnbarn har mer varit rädda/skeptiska mot han, stackarn han som är världens snällaste), men Elias skulle vi inte lämna 1 vecka ännu hos någon alls. Han är mer fäst vid oss föräldrar än vad Nadja var och dessutom har vi haft det så stökigt nu ett tag med flera flyttar och sånt.

Ja vi har tur vi som redan har en "pensionärskuvös" Nu har vi tom köpt möbler att ha där inne!

• Bummelumman

Vad blev det för möbler Hally? Vi hade ju också tur som hade en rejäl inglasning redan...

Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • hally
    Bummelumman skrev 2008-05-13 09:49:29 följande:
    Vad blev det för möbler Hally? Vi hade ju också tur som hade en rejäl inglasning redan...
    Ja ni har väl ett himla stort uterum?
    Vårt är ju litet. Vi hittade fina möbler som vi tycker om på Coop. Det blev till att börja med ett bord med 4 stolar. Ska sen köpa till en del till med 2 lite mindre stolar som vi ska ha på den nedre öppna delen och som man kan ta upp och sätta ihop om man är många.
  • madigan

jag har precis varit på utvecklingssamtal på dagis. Min lilla tjoppa är tydlien ofta lessen där..kan sitta på en stol och bara börja grina helt plötsligt. Jag hoppas för allt i världen att de beror på öronen och inget annat. Hon säger ibland att hon inte vill till dagis, hemma är hon inte alls sådär. Eller kan de bero på att vi ska få en bebis?! jag har ingen aning, men de är inte utan att man själv blir lessen när man hör hur hon är där.

• hally
    madigan skrev 2008-05-13 10:14:22 följande:
    jag har precis varit på utvecklingssamtal på dagis. Min lilla tjoppa är tydlien ofta lessen där..kan sitta på en stol och bara börja grina helt plötsligt. Jag hoppas för allt i världen att de beror på öronen och inget annat. Hon säger ibland att hon inte vill till dagis, hemma är hon inte alls sådär. Eller kan de bero på att vi ska få en bebis?! jag har ingen aning, men de är inte utan att man själv blir lessen när man hör hur hon är där.
    Sånt är inte roligt, det känns ju i hjärtat att veta att barnet är lesset Hoppas verkligen hon blir glad och pigg igen och att det berodde bara på öronen. Klart att det inte är kul när man hör illa och kanske har ont. När är det ni ska få komma in för hennes öron? Lycka till!
Svar på tråden ***Skelleftetråden***