• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

en fråga:

om erat barn är lessen på förskolan och mest sitter och tittar ner i golvet, kan gråta helt plötsligt. De händer inte hemma bara på förskolan.
    Hade inte ni misstänkt att nåt hänt på förskolan då??

• maritmedm
    madigan skrev 2008-05-14 07:57:29 följande:
    en fråga:om erat barn är lessen på förskolan och mest sitter och tittar ner i golvet, kan gråta helt plötsligt. De händer inte hemma bara på förskolan.Hade inte ni misstänkt att nåt hänt på förskolan då??
    Kan det inte ha å göra med att hon inte hör något nu, och att det gör det jobbigt vara på dagis och att hon därför blir ledsen?
    Kan ju hända att nån av de andra barnen varit dum med henne på grund av det???
  • maltazar

okej, det tror jag är lite billigare..
    finns ett annat, som dock är mer hållbart som har ballonger i plast och kort man får vända istället för att slå tärning, men det är nog lite dyrare..
    Vet inte vad det billigare kostar, men kan inte tänka mig att det skulle vara nå mkt mer än en hundring.

madigan skrev 2008-05-14 07:55:47 följande:
    de ska vara nåt med färger och en tärning....
  • madigan
    maritmedm skrev 2008-05-14 08:00:02 följande:
    Kan det inte ha å göra med att hon inte hör något nu, och att det gör det jobbigt vara på dagis och att hon därför blir ledsen?Kan ju hända att nån av de andra barnen varit dum med henne på grund av det???
    Ja de är ju vad VI tror , men på dagis tror dom att nåt hänt hemma eller att hon vet att vi ska få en bebis. Men de klart dom skyller allt på hemmet för att skydda sig själva. Men jag sa att jag tror allt beror på öronen, men helt säker kan man ju inte vara.

Men de känns inte så roligt att höra att hon kan sitta på golvet och helt plötsligt börja gråta. Eller att dom går till lekparken och hon sitter på en sån där gungsak och stirrar rakt ner i backen och vill inte göra nåt.

då blir man lessen själv!
  • madigan
    maltazar skrev 2008-05-14 08:25:13 följande:
    okej, det tror jag är lite billigare..finns ett annat, som dock är mer hållbart som har ballonger i plast och kort man får vända istället för att slå tärning, men det är nog lite dyrare..Vet inte vad det billigare kostar, men kan inte tänka mig att det skulle vara nå mkt mer än en hundring.
    ok tack, måste köpa de..för lillan kan inte färgerna ännu, vet inte om hon är färgblind eller vad...hon säger ofta grå, vit och svart.
  • maltazar

inte om hon börjar gråta av sig själv.. barn brukar oftast reagera direkt då det händer något, med gråt, skrik eller vad det än är..

tror också det kan vara pga att hon inte hör.. det är säkert extra jobbigt på förskolan.
    eller att det är en reaktion på bäbisen.. barn som känner sig "hotade" av ett mindre syskon reagerar ibland ännu mer om hon/han måste vara på förskolan.

madigan skrev 2008-05-14 07:57:29 följande:
    en fråga:om erat barn är lessen på förskolan och mest sitter och tittar ner i golvet, kan gråta helt plötsligt. De händer inte hemma bara på förskolan.Hade inte ni misstänkt att nåt hänt på förskolan då??
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-05-14 08:26:25 följande:
    Ja de är ju vad VI tror , men på dagis tror dom att nåt hänt hemma eller att hon vet att vi ska få en bebis. Men de klart dom skyller allt på hemmet för att skydda sig själva. Men jag sa att jag tror allt beror på öronen, men helt säker kan man ju inte vara.Men de känns inte så roligt att höra att hon kan sitta på golvet och helt plötsligt börja gråta. Eller att dom går till lekparken och hon sitter på en sån där gungsak och stirrar rakt ner i backen och vill inte göra nåt. då blir man lessen själv!
    Huvva vad jobbigt... man vill ju veta vad som är fel, och kan ju tänka det är svårt ta reda på exakt vad nu då hon knappt hör heller...
    Eftersom hon inte är ledsen hemma tror jag inte dt har med bebis att göra... jag tror mer på att hon känner sig utanför på dagis då hon antagligen har väldigt svårt hänge med pga öronen.
  • maltazar

madigan: nog tycker jag det låter som öronen..
    det går ju inte leka på samma sätt om man inte förstår vad de andra barnen säger...

• madigan

Nä jag vet, men jag tycker så synd om henne för att hon måste ha de så här.
    27 är ju ett tag bort åxå, hade önskat få detta bortgjort nu. Hon säger ibland att hon har ont i öronen och undrar vad som är därinne.

• hally

Hallå, är det nån kvar här?
    Nu verkar var och varannan användare avregistrera sej pga att de känner sej förföljda och hotade och jag vet inte allt vad

Svar på tråden ***Skelleftetråden***