• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Felicia6
    maltazar skrev 2008-03-23 23:12:19 följande:
    ja precis, samma sak här :)och det är ju som du säger helt annars att vara borta utan barn, mer fritt
    Ja dom gånger vi har varit nere innan o hälsat på så har man vart tvungen att åka till syrran med Jesper på afton och sen tillbringa flera timmar att försöka få han att somna, och sen upp tidigt dagen efter och passa mattider och sovtider på dagarna osv osv osv.

Denna gång kan jag gå ut på krogen utan att tänka på det, kan åka till ullared utan att bekymra mig om vart Jesper ska vara.. Vara ute halva nätterna o ränna hos gamla polare osv osv
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-23 23:01:38 följande:
    Wiii, nu har jag bokat en semestertripp för mig ensam hihi.Åker till min syrra o umgås med henne en vecka. Fan vad skönt det ska bli
    Såååå underbart för dej att få åka iväg,just nu är de ju snö söderut...men fick bilder i går från bland annat Gbg, snacka om vååååår....Jag vill oxå åka i väg...
  • maltazar

Okej, men antagligen har du fått träffa de mindre lycksamma då. Eftersom inget symptom vuxit bort på någon av dem. Men det betyder itne att det inte kan hända.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-23 23:14:03 följande:
    Maltazar :  Oja,med tanke på att det är mitt yrke att jobba med handikappade så vet jag att det finns många olika funktions hinder.Sen är det inte bara ADHD , det är min bror och min makes ena bror.Sen handlar det om CP-skada, Asbergers, autism, med mera...Så nog vet jag att det finns mer,inget jag behöver aceptera,eftersom ja redan vet att det är så.
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-23 23:05:25 följande:
    Det är bara utanför göteborg, men har inte varit iväg själv på flera år så det ska bli underbart skönt. man kan ju umgås på ett annat sätt med alla där då man inte har med sig Jesper och Tony
    Var utanför Gbg bor hon ??
  • maltazar

aww, va härligt :)
    lite avis blir jag, länge sen jag va till syrran nu..
    hehe förstår att det inte kan ha vart så jättekul me Jesper där :P man hinner så lite annat när man måste natta i timmar..

Felicia6 skrev 2008-03-23 23:14:35 följande:
    Ja dom gånger vi har varit nere innan o hälsat på så har man vart tvungen att åka till syrran med Jesper på afton och sen tillbringa flera timmar att försöka få han att somna, och sen upp tidigt dagen efter och passa mattider och sovtider på dagarna osv osv osv.Denna gång kan jag gå ut på krogen utan att tänka på det, kan åka till ullared utan att bekymra mig om vart Jesper ska vara.. Vara ute halva nätterna o ränna hos gamla polare osv osv
  • Felicia6

bcsvensk, hon bor i Vänersborg Sen har jag släkt o kompisar i Trollhättan oxå, så jag brukar varva runt där hihi.
    Bodde ett år i trollhättan oxå

• Felicia6
    maltazar skrev 2008-03-23 23:18:42 följande:
    aww, va härligt :)lite avis blir jag, länge sen jag va till syrran nu..hehe förstår att det inte kan ha vart så jättekul me Jesper där :P man hinner så lite annat när man måste natta i timmar..
    Dom gånger vi har vart ner med Jesper har det varit typ 2-3dagar bara och sen tillbaka till norrköping igen. Just för att man inte har kunnat göra så mkt. Man har juinte kunnat ha barnvakt till jesper heller eftersom han inte känner dom tillräckligt osv
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-23 23:18:43 följande:
    bcsvensk, hon bor i Vänersborg Sen har jag släkt o kompisar i Trollhättan oxå, så jag brukar varva runt där hihi.Bodde ett år i trollhättan oxå
    Härligt...Är du från dom trakterna  ??
    MIn "mormor" var från Trollhättan.
    MAken är från Gbg,så vi åker dit lite nu och då för att hälsa på släkt och vinnet...Om det vore för mej hade jag flyttat för länge sen,men han  vill icket tebax,han trivs kanon här uppe.
    Så jag får väl nöja mej med semestrarna..
    Såg att du nämnde Ullared, det är ju bara sååååå kul att vara där...men ungarna brukar vi "portionera " ut lite här och där,finns alltid dom som vill låna dom oxå...*s*
  • trooce
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-23 23:00:07 följande:
    Så som du ser på det hela...det är så våran vardag är  både med barn, oich syskonHimla skoj att se deras framsteg, för att sen som med min bror tex.se hur han "åker bakåt" ett par steg ibland och att han blir oförstådd av oss andra...men ibland "orkar " man bara inte....
    Jag vet som sagt inget och vill egentligen inte uttala mig.. En sak kommer jag nog känna igen mig lite i på vissa plan,kanske?! Min son har hjärtfel och kommer snart opereras och han har lär sin sitta, äta lite m.l.m han kommer få göra om allt igen, han kommer måsta lära sig sitta igen, han har inte lärt sig rulla runt än(hatar att ligga ner). det kommer han nog inte kunna göra fören han är kring 8månader...
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-23 23:25:14 följande:
    Härligt...Är du från dom trakterna  ??MIn "mormor" var från Trollhättan.MAken är från Gbg,så vi åker dit lite nu och då för att hälsa på släkt och vinnet...Om det vore för mej hade jag flyttat för länge sen,men han  vill icket tebax,han trivs kanon här uppe.Så jag får väl nöja mej med semestrarna.. Såg att du nämnde Ullared, det är ju bara sååååå kul att vara där...men ungarna brukar vi "portionera " ut lite här och där,finns alltid dom som vill låna dom oxå...*s*
    Jag är född o uppvuxen här, men min pappa kommer därifrån. Mamma bodde där ett tag och träffade min pappa, sen flyttade dom hit, fick mig, skiljde sig och så flyttade han ner igen och bildade ny familj.. Så jag har kusiner, fastrar, farmor o farfar, syskon osv osv osv där

Jag älskar Ullared har en mapp i mitt galleri med vad jag köpte sist vi var nere i höstas. jag kan shoppa bort alla våra pengar på ullared, hihi
Svar på tråden ***Skelleftetråden***