• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Sarah81

maltazar:nej det växer inte bort, däremot så får barnen lära sig olika strategier som gör att de kan hanter sitt " handikapp" så att det ej påverkar sin omgivning...

A life lived in fear is a life half lived
  • maltazar

jo men symptomen kan "växa bort" ändå

Sarah81 skrev 2008-03-23 21:32:27 följande:
    maltazar:nej det växer inte bort, däremot så får barnen lära sig olika strategier som gör att de kan hanter sitt " handikapp" så att det ej påverkar sin omgivning...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-23 21:53:22 följande:
    jo men symptomen kan "växa bort" ändå
    symtomen kan inte "växa bort", men däremot kan dom lära sej hur "dom ska göra & leva" med sitt funktions hinder, för att inte påverka omgivningen med det.
    Men oftast så "märker" man emellan åt ändå deras "symtom"...Om dom väljer att göra " si eller så",som dom kanske inte har blivit lärda att göra eller inte göra
  • maltazar

vissa kan "växa bort" på endel också.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-23 22:17:27 följande:
    symtomen kan inte "växa bort", men däremot kan dom lära sej hur "dom ska göra & leva" med sitt funktions hinder, för att inte påverka omgivningen med det.Men oftast så "märker" man emellan åt ändå deras "symtom"...Om dom väljer att göra " si eller så",som dom kanske inte har blivit lärda att göra eller inte göra
  • trooce

Verkar som det bara sägs emot varandra här..

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-23 22:25:35 följande:
    vissa kan "växa bort" på endel också.
    Nej,det kan inte växa bort,men som sagt,de människor som lever med dessa olika funktions hinder,kan lära sej att leva med dom och då lär dom sej hur "man ska bete sej".
    Finns inga vetenskapliga bevis ngn stans för att det växer bort.
    Men däremot finns det vetenskapliga belägg för att människor med funktionshinder kan "leva och få ett vanligt liv" eftersom dom lär sej leva med funktionshindren så pass bra
    MorBlåbär skrev 2008-03-23 22:28:04 följande:
    Verkar som det bara sägs emot varandra här..
    Jo ,men bara liiiiite granna...lite olika åsikter,men det är ju de forum är till för,så det är ju lungt
  • maltazar

bcsvensk : JO. de kan växa bort. Tänker inte gå in djupare på det, mer än att jag VET att det är så, eftersom jag själv sett det.

• maltazar

och jag säger som sagt inte att handikappet växer bort, utan att vissa symptom kan göra det.

• maltazar

Morblåbär: jadu, verkar så ja..

• trooce

jag har ingen aning om ämnet så jag ska egentligen inte utala mig, men jag tror att dom lär sig handskas med det och därför döljs "felen"(kom inte på något ord) och märks inte lika väl. men jag tror inte att dom växer bort, Dom kan ju också lära sig rätt och fel och hur man göra saker och ting..

:)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***