• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-24 00:35:26 följande:
    ...eller skaffa en jävla massa fläktar/hårtorkar :P höhö
    jo precis...och varmlufts pistoler...
  • Lejko

Något vad det har surrats här. Så kul att läsa. Några dagar utan FL och man hamnar långt bak i listan.

Hoppas ni haft och fortfarande har en skön påsk. Vi softar järnet och njuter att vara hela familjen tillsammans. Jag har påsklov och Martin är fortfarande hemma med Lov. I två veckor till. Imorgon börjar inskolning och lillstintan blir stor. Vet inte vad jag ska förvänta mig, bara att följa med och se.

Ska fortsätta njuta av mitt påsklov nu, mitt första riktiga som vuxen heltidsarbetande lärare! Tjohoo

• Lejko

Pissypopi: Det blev på Orren, dagiset bredvid ditt barndomshem typ. Vi är så glada att vi fick så nära. Det var först tal om ett dagis i Ursviken (eftersom sambon jobbar där) men tur tur för att det blev ledigt här på Sunnanå. Inskolning imorgon som sagt.

• Ugglans mor

Lejko: ja, men där är det ju jättefint. Å det blev ju nära för er hem oxå.
    Så du har koll på vart jag bodde =)

• Annamus

Det är ju faktiskt så att både vi vanliga dödliga och läkare har olika åsikter och uttrycker sig på olika sätt angående olika sjukdomar och tillstånd och symtom, så det är ju inte lätt att sålla. Tex. min son har Celiaki. Där säger varenda människa vi träffar: Jamen det växer ju bort när han blir äldre. Varenda kotte säger det allts, som ett mantra liksom. Medan läkarna (tre st.) säger att det absolut INTE växer bort. Behövs nu ingen diskussion om Celiaki, men det är ju väldigt vanligt med olika åsikter och dessutom missförstånd. Om damp vuxit bort för en person, eller kanske fem personer, så KAN Ju damp växa bort. Men för en läkare är en eller fem på hundratusentals inte vetenskapligt belägg kanske? Då säger man inte gärna som läkare att jo, Damp kan växa bort. Det är min teori iaf. ;)

Ferlåt jag bryr mig för jag vet ju så lite om detta. Men jag vill ju jobba med barn gärna så lär mig gärna mer, därför jag hänger på på ett hörn. ;)

• maltazar

Anna: kan mycket väl vara som du säger.
    vad vill du lära dig? :)

• skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-24 15:42:37 följande:
    Det är ju faktiskt så att både vi vanliga dödliga och läkare har olika åsikter och uttrycker sig på olika sätt angående olika sjukdomar och tillstånd och symtom, så det är ju inte lätt att sålla. Tex. min son har Celiaki. Där säger varenda människa vi träffar: Jamen det växer ju bort när han blir äldre. Varenda kotte säger det allts, som ett mantra liksom. Medan läkarna (tre st.) säger att det absolut INTE växer bort. Behövs nu ingen diskussion om Celiaki, men det är ju väldigt vanligt med olika åsikter och dessutom missförstånd. Om damp vuxit bort för en person, eller kanske fem personer, så KAN Ju damp växa bort. Men för en läkare är en eller fem på hundratusentals inte vetenskapligt belägg kanske? Då säger man inte gärna som läkare att jo, Damp kan växa bort. Det är min teori iaf. ;)Ferlåt jag bryr mig för jag vet ju så lite om detta. Men jag vill ju jobba med barn gärna så lär mig gärna mer, därför jag hänger på på ett hörn. ;)

Ja det där med gluten,kan jag hålla med dej om.
    Men det är ju inte gluten som växer bort,det är mjöl allergi.

Två av mina tre barn har gluten,varav den älsta är snart 12 ,hon fick det i ett års åldern,och det v ar oxå en omöjlighet tydigen,så små barn kunde man inte se sånt på,men de gick med henne.

Men själv klart ska du ju varta med på ett "hörn"...det är ju bara kul...

Så är det ju ofta,att man har olika åsikter och synpunkter, och att man står fast för dom,men för det behöver inte de vara enbart det rätta,kan finnas två eller fler åsikter som är rätt.

• maltazar

Anna: men nu när jag tänker efter.. vet att en glutentjej jag umgicks med i grundskoleåldern sa att det kan växa bort, vilket hon hört från sin läkare... men det var strikt "diet" som gällde då, absolut inget fuskande.

• skrutteluttan74
    Annamus: Brukar du baka mycket själv till Mattis ??
    Vi har mycket enkla,fina & goda kanon recept på bland annat mat bröd,lussebullar med mera.
    Vi har även lämnat till dagis,både Nattugglan och där yngsta går nu,dom var...tro mej...evigt tacksamma för att det var så¨enkelt.
    Så är du intreserad kan jag inboxa dej om du vill ha
  • Annamus

bcsvensk: Nej jag brukar inte baka åt Mattis så mycket men vill gärna börja... det e ju relativt troligt dessutom att Anja blir känslig eller till och med får Celiaki så... JÄTTEGÄRNA vill jag ha recept av dig!

Svar på tråden ***Skelleftetråden***