Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo tråden nr 13

imsa skrev 2008-03-06 18:24:34 följande:
    någon som har grå bas med röd topp?
    vi har oxå det, och en orange
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu
    mallan brallan skrev 2008-03-06 19:57:57 följande:
    Kajsan, jag skulle flytta om jag var du...
    ja jag oxå
    Vi har nyligen flyttat och i vårt gamla hus fanns det en liten liten hiss där buggan precis fick plats och jag tryckte in mig brevid. I vårt nya hus kan man köra in minst 6 buggor eller 2 traktorvagnar (som våra grannar har)
  • mollan nu

Kollade på MGns bilder och såg att det var en cam(frog?) och en åkpåse i. Har man en tjockare åkpåse blir sittdelen mycket kortare. Kanske det som spökar?
    Har samma size på barnet jag oxå och det är bra med utrymme mellan huvud och suflett med bugaboo åkpåsen.

För övrigt körde jag dottern i en sulky på babyland. En sån där man får låna, någon brio modell. SHIT! Jag fick agera ånglok ju, vagnen gick inte svänga utan att man la sig på handtaget.

• mollan nu

Handtaget ska glappa lite

MGN: jag skrev till dig tidigare i tråden. Jag såg att du har en tjockare åkpåse och då blir sittdelen mycket kortare. Vi har bugaboos åkpåse och har nästan 10 cm kvar till sufletten. Förvisso är min dotter bara 83 cm men det spelar inte så stor roll tror jag.
    Prova utan åkpåsen en gång och se hur det ser ut då

• mollan nu

Ni som har canvastoppen: blir håret elektiskt av den oxå? ALma ser ju tokig ut när håret står på ända så fort hon suttit i vagnen.

• mollan nu
    Bellahhh såg på bilden i bildtråden att du inte satt fast sittdelsbasen helt. Har du missat det eller var sonen ivrig att komma upp i vagnen innan du han få allt på plats?
  • mollan nu

Jag var stor parasollmotståndare först. Men när solen väl dök upp var det bara att inhandla ett.  Dottern blir skitsur om hon får solen i ögonen.
    Vi har både parasoll och solsuflett på sommaren, men sufletten e mest en kul grej.

Pinja: men shit ett dygn! Var är det för fel på posten!!!

• mollan nu
    Micjah skrev 2008-03-13 10:54:43 följande:
    Ingen som har bild på mörkblå/mörkblå canvas med sittdel??Har ännu bara sett med liggdel..Velar mellan den och grå bas/brun top, men svårt är det!Funderar lite på vilken som är lättast att kombinera med annat..Vilken färg på åkpåsen skulle ni ta till dessa kombos?Tack på förhand
    Jag är så praktisk av mig att jag skulle ta samma färg på åkpåsen som basen. Så kan man byta top hejvilt utan att bry sig om åkpåsen
    Både blå och grå bas funkar väl med alla färger på top? Skulle jag köpa ny bugga idag skulle det bli en brun bas och orange, sand och röd canvas
  • mollan nu

Räcker inte madrassen som ingår? Vi använde tyvärr ine buggan när dottern var så liten men jag tror den borde räcka.
    Fårskinn blir troligtvis för varmt.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13