Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo tråden nr 13

Infinite Joy skrev 2008-04-02 08:05:40 följande:
    Har försökt att skriva lite här tidigare, men ni tjejer är verkligen svårflörtade ;)Testar få svar på en annan fråga... jag har bestämt mig för att köpa en Cam. Vilken färg röstar ni på??grå/offwhitegrå/svartbrun/offwhitebrun/sandSedan undrar jag också om man kan ha vilken skötväska som helst då man ska få plats med ståbräda och barn? Funkar kanske med hållarna från babyshop? Om inte, vilka skötväskor passar bra?En kompis till mig har en Gecko och hon får bära skötväskan och gå på sidan av vagnen när storebror står.... verkar jobbigt!
    Tror det blir svårt att ha skötväska på handtaget om du även vill få plats med syskon på ståbrädan.
    Trycker ner väskan i varukorgen så slipper du problemet
    Du kan alltid ha en saddlebag på sidan av vagnen som komplement.

Har själv en grå bas med lite olika toppar till. Hade jag köpt ny idag hade det utan tvekan blivit en brun bas
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu
    Infinite Joy skrev 2008-04-02 08:20:37 följande:
    Saddlebag?? Vem säljer sådana? Har en UJ syskonvagn också, så jag får väl packa lätt de gången jag ska använda singelvagnen.Jag var så säker på grå/svart först, men tycker att det är så läckert (dock ej praktiskt) med offwhite. Men iom att jag brukar ha lammskinn så behöver man kanske ändå inte tvätta så ofta.Tack för era svar förresten. Skam den som ger sig!
    skip hop: http://www.skiphop.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=SH&Category_Code=ACC&Product_Code=172000
  • mollan nu
    Unna skrev 2008-04-02 08:29:47 följande:
    Jag tänkte beställa min Cam från Babytrader idag. Vi har diskuterat färger och vill vara praktiska. Grå/brun tänkte vi ta. Grått känns enkelt att kombinera med nya färger. Brun/brun och Brun/sand var med i diskussionerna, men helbrun känns som att man kanske blir less på och sand känns lite opraktiskt, man går ju och drar i suffletten och sittdelen borde bli solkig efter ett tag...Eller vad säger ni? Hannnnah, jag tycker sandbas verkar lite opraktiskt, eller??mollan nu skrev 2008-04-02 08:09:39 följande:
    jag hade tagit brun/orange, brun/brun, brun/sand eller sand/brun, sand/orange.
    Men så jag är kär i min oranga fleece oxå
    Alla som har sandbas säger att den inte blir skitig. Vilket jag förstår, tyget är glatt och tar inte åt sig smuts. Undersidan på varukorgen är svart på alla baser.
    Tar du fleece drar den åt sig mer smuts än en canvas tror jag. Min sandfleece blev lite ful och fick åka tvättmasik ganska snart. Röd och orange har hållt sig bättre.
    Behåller vi camen blir det en canvas till sommaren, fleecen fixar lixom till frisyren på dottern på ett sätt som inte är så snyggt
  • mollan nu
    Infinite Joy skrev 2008-04-02 08:33:08 följande:
    mollan nu skrev 2008-04-02 08:29:52 följande: Jamen en sådan får det såklart bli (2 i värsta fall). Hur mkt rymmer de? Tack!
    jag fick ner: diperbag med tre blöjor och våtservetter, platt burk med rån, plånboken, mobilen, nappflaska och "handväskekrafs" typ tuggummi, lypsyl mm. Ombyte till dottern hade jag alltid liggandes under vagnen.
    Den är väldigt liten på utsidan och stor på insidan
    Jag beställde 3 st från kiwikid och sålde 2 på tradera. Det finansierade den jag behöll och lite till
  • mollan nu

Jag tror inte heller på grå/brun. Det skulle nog se konsigt ut i mina ögon.
    Den absolut praktiska camen vore nog en hel brun eller en sand bas och brun top. Röd, blå och grön är oxå väldigt praktisk men vill man inte ha "färgad" vagn så....

• mollan nu

Jag skulle inte ha parasoll till vår cam. Men det går fasen inte vara utan. Sol i ögonen går dottern inte med på och det tar inte uv-skyddet bort. Sen vet jag inte om barn som sitter i sittdelen accepterar att sitta innan för det heller.

• mollan nu

Vi bumpade 12 steg upp och ner i ett år utan att det märks på vagnen så det går utmärkt.
    Men vagnen är inte gjord för det vilket inte någon vagn är. Så bara man inte är våldsam tror jag det mesta går bra med alla vagnar av hög kvalitet.

• mollan nu
    thj skrev 2008-04-05 22:19:25 följande:
    Mallan jag tänkte på dig igårinte sett dig i trden på ett tag juHur är det med erOch så är jag så nyiken på din nya snygga silvervagnKram
    Vad för silvervagn?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13