• jule

Bugaboo tråden nr 13

milimina skrev 2008-04-06 09:16:37 följande:
    jag funderar på att sälja vår bugga, om jag lyckas bli gravid så att vi kommer ha två vagnåkande barn. isåfall vill jag ha en p&t nämligen, eftersom bugaboo aldrig får tummen ur att göra en syskonvagn! vad tror ni man får för en bugga uttagen 06, med de här tillbehören:åkpåsesommarsuflettparasollmugghållareallt i original givetvis den är inte särskilt sliten heller eftersom junior hatade att åka vagn som liten så den är mest finkörd i stan.
    hur långt kommer ev. bli mellan syskonen...? vi köpte en P&T men den åkte ut fortare än kvickt när vi skulle ha den som syskonvagn 8som singel gillade jag den skarpt), tyckte den blev på tok för liten för storasyster (2,5 år) visserligen va d ju i nov så hon satt ju där m overall å grejer å såg helt ihopträngd ut... så vi bytte till frog m ståbräda å har precis kompletterat m en bee till storasyster om vi ska på lite längre turer. alltså vad jag menar är att kanske inte ha så bråttom m att göra sig av m camen för d e inte helt säkert att du gillar P&T´n... men som sagt detta är ju min åsikt om den vagnen såg ju att...
    NovJenny skrev 2008-04-06 09:41:57 följande:
    [citat]
    Vi har en p&t. Är jättenöjd, men har bara haft den 2 veckor ca. Kanske runt 5000 kr om den är i fint skick? Bara en gissning.
    [/citat

... tycker ngt helt annat
  • jule
    NovJenny skrev 2008-04-06 11:18:21 följande:
    Jo, men jag antar att hon var för liten för syskonsitsen man har där fram när bebisen ligger?Det är ju ändå en rätt så kort period, sedan får den större sitta i sitsen som man änvänder när man kör singelvagn.Noah är en stor 1 åring 14 kg och 85 lång. Han sitter jättebra i syskonsitsen än så länge iaf. Och Lilly sover så himla sött när hon vaggas i "liggelen".
    ja d e så olika, jag gillade som sagt inte vagnen alls som syskonvagn menmen tur att smaken e olika
  • jule

thj - såg du att jaginboxat dig i förrgår... allt bra? *kram*

• jule
    thj skrev 2008-04-06 11:33:49 följande:
    oh söta duska kolla nuKramizz
    va inget särskilt, bara saknar dig....
  • jule
    milimina skrev 2008-04-06 11:42:41 följande:
    min har grå bas och röd fleece har förstått det som om den grå basen är enklare att sälja än en färgad. men jag kommer inte sälja den så jättesnart utan håller förstås fast vid den så länge vi kan köra junior i den om det blir nån bebis snart kommer junior vara runt 2½ när den kommer, mitt i vintern. men jag är inte så orolig för att han inte ska få plats, och jag har förstås provkört en p&t redan med både ett och två barn i! jag gillar den jättemycket, skulle hata att tvingas köra en bred dubbelvagn efter att ha haft en bugga.
    ok ja som sagt smaken e olika, lycka till m bebis...
  • jule
    misshallonsaft skrev 2008-04-07 19:19:50 följande:
    ngn som har bild på frogg som sittdel och liggdel?HUR ÄR DEN SOM VAGN?? Oj sorry
    har bild på vagnen m bådeoch i mitt galleri jag har bara positivt att säga om vagnen. eftersom du kan använda dig av både basklädsel och topklädsel till camen på en frog så funkar den alldelses utmärkt + att jag tycker den e mer stilren på chassit utan höj å sänk funktionen... men d e ju bara jag. MEN vill man ha höj å sänk funktionen så e den ju självfalletinte så bra då
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 10:13:01 följande:
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
    hehe, du e för rolig du, ska oxå på baybarn imorgon, vi kanske ses!?
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 12:09:44 följande:
    Bugaboo har ingen egen monter, men förra året hade Babyproffsen med sig några vagnar. Då visade de färgerna som var nya då; denim och offwhite.
    hehe, ja jag har min frog i sand/sand fleecetop m offwhite åkpåse + mina (lillprinsens) raggartärningar hängandes i suffletten... e en liten asiat så du kanske har lättare att känna igen mig ska oxå va där vi 10-11 så håll utkik kanske ses imorgon då
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 12:50:17 följande:
    Då håller jag utkik efter en liten asiat med en groda. Exotiskt!
    hihi ja gör d...
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-11 18:22:55 följande:
    Rapport från Baby- och barnmässan i Göteborg: En stor besvikelse på Bugaboo-fronten. Nog för att det var många "privata" Buggor ute och blev rastade men bara en monter hade en liten Cameleon undangömd bakom en P&T. Trist. Däremot såg jag den nya ljusa blå IRL som jag lagt undan en peng i ett särskilt fack i plånboken för att köpa men ångrade mig. Den föll mig inte alls i smaken *sorry ni som har den*Spanade nyfiket och skeptiskt in nya Bugaboo-kopian; zero2four. Första kopian som faktiskt gått att jämföra med Bugaboo. Jag menar First Wheels och Baby Travel Smart och de där, det är som att jämföra en personbil och en cykel tycker jag. Men den här var inte så illa som jag hade trott, även om det såvitt jag kan bedöma är en sämre kopia. Priset blir 6.000:- för en duo och vagnen har en fördel som Bugaboo inte har; den går att fälla i en del. Superlätt!Taskig bild Så även om jag skulle välja Bugaboo så kommer jag inte fnysa jättemycket åt den här lilla utmanaren.Och så till sist, stötte på Jule på mässan *vinkar*. Söt som socker är hon, bara så ni vet .
    *rodnar* tack snälla, va söt du e du e inte så illa själv
    tömde du plånboken el fick du behålla slantarna vi gav upp ganska snart fetr att jag stött på dig andra gången va helt slut å magen knorra oupphörligt... ha en underbar helg *kram*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13