• jule

Bugaboo tråden nr 13

thj - du har fått ett nytt inbox oxå

• jule

ngn vänlig själ som vill lägga upp min sommarstajlade bugga i bildtråden ... har inte PLUS...

• jule

Fru Indosaurie skrev 2008-05-30 10:23:12 följande:

fixat
    tackar
  • jule
    mama77 skrev 2008-05-30 10:53:13 följande:
    Hej!En fråga, har en camelon och har nu vunnit en Bugaboo BeeNi som har Bee fungerar den bra till en 1 åring tror ni?Funderar på att sälja camelonen och bara ha Bee.Är de ett ok val?
    har iofs en frog å en bee men tycker trots allt att bee endast funkar som komplement till cam/frog/gecko då d trots allt e rejälare vagnar å mkt skönare körkomfort... grattis till vinsten förresten var vann du den?
  • jule

hehe såg nu att du fick olika svar av oss menmen om du inte ska ut på långkörarrace så funkar säkert enbart been

• jule
    mama77 skrev 2008-05-30 11:02:05 följande:
    Tack för dina tankar, får testa å se.på bugaboo vann jag den.
    ja gör du så
  • jule

mamma2003- du e ju lite av en expert på d här m parasoller om jag förstått föregående parasoll diskussion

har den gamla modellen å vet ju att du som jag även har bee, hur fäster du parasollen på bee? har ju fattat hur d ska sitta på frogen...

sen va d ngn som skrev att man inte kunde vrida den äldre modellen på själva fästet utan va tvungen att möblera om parasollen på ramen ist, fast d kan jag vrida på fästet alltså

• jule
    mamma2003 skrev 2008-06-01 12:24:59 följande:
    Med smicker kommer man långt... Jo, det nya parasollet kommer ju med två fästen, ett till Bee och ett till de andra. Det gamla parasollet har ett fast fäste, lite bredare, som passar på ramen till sittdelen (skumgummit) på Frog/Cameleon, vilket är min favoritplacering. Där kan man inte sätta parasollet med de nya fästena . På Bee sätter jag det gamla fästet på handtagets sida (aluminiumdelen), passar perfekt. Både gamla och nya parasollet går att vinkla i leden .*rörig förklaring*
    ja d va väl d jag tänkte att d skulle gå att vinkla alltså annars verkar d ju riktigt meckigt ja men då har jag hajat rätt då d va ju för väl...

har ju precis fått min sommarsufflet i oarnge å har nu en gul sittdelstop på G... mmm jag som trodde att jag inte gilla färg men i detta solsken å värmen så blir man ju lättinspirerad
  • jule
    trebarnsliv skrev 2008-06-02 13:10:41 följande:
    Jag köpte ett nytt parasoll på´kidzshop för inte så länge sen. Är besviken på att man får det gamla med ett fäste när man ändå betalar fullt pris. Tycker då att man borde få lite rabatt eller få reda på det innan man beställer att det bara är ett fäste. Är faktiskt besviken då jag inte visste det.Kan ju inte alls fästa det på chassit som jag sett andra mammor göra och kan helelr då inte vinkla ner längs med chassit ner mot varukorgen. Dessutom var det jättesvårt att sätta parasollet på ramen.Har ni andra som också beställt parasoll från Kidzshop bara fått ett fäste?
    den äldre modellen går att vinkla längs m ramen upp mot suffletten ist...
    grejen m d gamla kontra d nya e just bara att d finns två olika fästen till d nya annars e d ju samma parasoll
    i värsta fall så sälj d du har å köp ett av den nya modellen ist...finns alltid ngn som vill ha ett parasoll vilken färg har du?
  • jule

mallan brallan skrev 2008-06-02 21:23:12 följande:

Jag saknar min cam... *buhuhu*Been är inte alls lika rolig. sommarfluga: äh, kör en tråkig, typ mörkgrå. Det blir lätt så mycket färger annars.
    tycker som du har ju iofs en frog å bee men been står mest still som prydnad i hallen. kör fortfarande frogen mest menbee e brasom komplement

för övrigt så har jag fått snits p selet till bee nu iaf, din instruktion funkade även på min version av bee
  • jule

mallan brallan skrev 2008-06-02 22:14:12 följande:

hörni, är inte det här lite sjukt?sitter å kollar blocket eftersom Kajsan nu faktiskt sa att jag skulle köpa mig en ny.Å frogen ligger på typ 5 lax! Jag krängde min med nöd å näppe för 3500 för ett år sen!Vad är det som händer??
    ja jag har tänkt på samma, kanske folk som smyghänger här å inser att allt du kan ha till en cam funkar även på en frog å då kan inte köparen hävda att d inte går att fixa reservdelar o dyl. men detta till trots så har ju frogarna i sverige en del år på nacken...

bara en liten teori jag har när jag leker snillen spekulerar för mig själv...
  • jule
    Caeruleus skrev 2008-06-03 08:51:04 följande:
    Jag har lyckats att kvadda bärhandtaget på min Bee. Troligtvis kom den i kläm på något sätt när jag fällde ihop vagnen. Den är nu helt skev och fälls inte upp som den ska vilket gör att vagnen inte blir lika liten ihopfäld. Är det någon som vet hur man tar bort den och om det går att köpa ett nytt som reservdel?
    tji fick jag, där får man för att man inte läser ordentligt i instruktionerna har oxå totalkvaddat mitt bärhandtag... ja, ja verkar iofs inte vara ngn direktpåverkan på körkomforten av vagnen iaf men d e ju surt

hm, ska nog oxå ta å skicka in garanti kortet hade missat d oxå... så blir d när man har amningshjärna... för d e väl inte försent än eller...!?
  • jule

nä d hoppas jag oxå ja jag skickar in d iaf... kan u liksom inte hända ngt mer knas än d redan har gjort...

• jule

mallan brallan skrev 2008-06-03 10:51:43 följande:

Mammsen: Jag tvivlar oxå på att folk köper en Frog för 5 lakan, men dom ligger ju ute på blocket för det?! Ska man ringa å va en sån där äcklig prutare då eller?
    ja men d e ju klart, tror ingen e så dum å betalar sååå mkt för en frog, dock va jag en lättlurad en å köpte min för *viskar* 4000:-
  • jule

thj-såg du att jag skrev i din GB förut idag...? om inte vill du kika å hinner du svara kram

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13