Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

rply skrev 2008-03-15 17:01:58 följande:
    Ahh tack, hur hittar jag till ala buggisar :D
    Jag vet inte. Det finns ingen sån kategori. MAn bara snubblar över dom när man kollar runt.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stargirl
    Jennifermeyer42454_cbb 
  • Stargirl
    Andrea skrev 2008-03-15 17:05:31 följande:
    Hej , orkar inte kolla igenom alla trådar för att se om någon haft samma problem som jag.Får ett nervsammanbrott snart, ska byta från ligg till sittdelen på min cameleon men jag lycka inte få till det. Tycker det konstigt ut när man ser hela åkpåsen, på liggdelen har ju man ett "lock" man kan dra över men det ska alltså inte finnas på sittdelen?Dessutom fattar jag inte vad dom menar i bruksanvisningen med extraklädsel? Är det åkpåsen som menas då? Hur fan sätter man fast skiten på chassit jag blir tokig!!Tycker sämre och sämre om min Bugga, jag menar pyntar man nästan 10000 kr för allt kan dom väl göra en bruksanvisning som man förstår?!
    *fniss*
    Det finns inget lock att ha på sittdelen. Åkpåsen är lixom locket man har på barnet....eller hur man ska säga.
    Extraklädseln är alltså toppklädseln som vi kallar den i "folkmun" så heter den ju inte officiellt.
    Du får ta loss liggdelstyget och sedan spänna på sittdelstyget. Det ska vara tight då det är "spänningen" av sittdelens tyg som formar själva sittytan. När du ska fästa öljetterna i "pinnarna" så lägg ramen på högkant och pressa mer med ena knät medan man sätter på sittdelstyget. Det ska vara tight så man får dra ordentligt. Inte svårt när man ver hur man gör.
  • Stargirl
    Andrea skrev 2008-03-15 18:00:28 följande:
     Hehe ja men så långt har jag fattat, men när åkpåsen ska på då? Sätter man först på hela klädseln och sen på med åkpåsen? Det ser ju konstigt ut då...

Såhär. Tycker du att det ser konstigt ut?

Men först under åkpåsen så är det en liten ficka den ska träs på på sittdelens platta (som barnet sitter på) och sedan över ryggstödet. Dra ut selen igenom hålen och ta på sufletten.
  • Stargirl
    Andrea skrev 2008-03-15 18:00:28 följande:
     Hehe ja men så långt har jag fattat, men när åkpåsen ska på då? Sätter man först på hela klädseln och sen på med åkpåsen? Det ser ju konstigt ut då...
    Menar du att man sätter på först sittdelens tyg + topptyget (på sittdelen) och sedan åkpåsen? Jag har aldrig topptyget på sittdelen under åkpåsen. Den har jag bara på sommaren då åkpåsen inte är på.
  • Stargirl
    Lantani skrev 2008-03-16 09:19:20 följande:
    Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.
    Vi bor i förorten i sthlm och här behöver vi inte snöhjulen. Går dagligen över gräsmattor, grusvägar och eljuspår och de små hjulen funkar utmärkt.
    Har testat snöhjulen 2 ggr. En gång för att prova hur de var och en gång då det var en del snö.....det var vintern 2007.
  • Stargirl
    Maddelän skrev 2008-03-16 10:42:44 följande:
    Funderar bara på hur mycket en sån här vagn kostar ungefär? Dom är riktigt fina.
    En Cameleon kostar 8700 inkl liggdel och sittdel
    Bee kostar 4800 (det är mer som en sulky) och då ingår bara sittdel
  • Stargirl
    ami skrev 2008-03-19 16:49:07 följande:
    Till en 3-åring och uppåt: Bee eller Cameleon? Skriv gärna varför..

4,5 åring i en Bee. Får plats under sufletten både liggande och sittade. Men sittannde så putar huvudet liiite över kanten. (han har inte åkt vagn sedan han var 3,5 år)

Jag skulle välja Bee till ett så stort barn. Utan suflett är vagnen snygg dessutom.
  • Stargirl
    mini2007 skrev 2008-03-19 17:05:54 följande:
    Åååh jag börjar luta mer och mer åt Bee.. Om jag kan KÖRA in den i våran 45cm breda öppning på hissen så skulle vardagen bli SÅ mycket lättare för mig. Fast det är ju ioförsig trappsteg upp till hissen... Riskfritt att dra/"bumpa" upp Bee för trappor?
    Nope, går finemang.
  • Stargirl
    Alisa skrev 2008-03-19 19:32:36 följande:
    Sambon och jag har bestämt oss för en bugga cam  Blev så glad att han inte tyckte den var "ful", utan han var väldigt positiv! Vi har en bekant som har en barnbutik med flera barnvagnar och han hade sagt att buggan skulle sopa banan med de andra vagnarna. Och med fösta barnet hade jag en "pansarvagn" som snabbt blev opraktisk, så då fick man snällt köpa en ny..Men men, jag lär ju hänga här länge och insupa info, är bara i v 4.. 
    nu är det bara att bestämma färg, tillbehör och allt annat Grattis till din graviditet och välkommen hit!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13