Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

minhalva skrev 2008-03-24 19:22:02 följande:
    ni kunniga, vad är bäst att använda mot solen i buggan, parasoll eller UVskydd?Dottern iritteras mkt när hon får solen i ögonen...Bugaboo parasollen, är den bra?
    Jag skulle säga parasollet till ett större barn. UV nätet är perfekt till en nyfödd som sover mycket. Jag älskar att ha ett parasoll framför allt på sommaren.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stargirl
    HaltaLotta skrev 2008-03-24 17:15:15 följande:
    Så.... vart köper man Bee´n billigast egentligen? I sverige?  Utomlands? nätet? Är såååå sugen på en, synd den är lite väl dyr....
    Man sparar inget (200 kr har jag för mig ngn skrev) på att köpa Bee från utlandet (på nätet) om man inte åker till USA personligen då kommer man undan typ 1200 billigare pga dollarns låga kurs.
    I Sverige kostar vagnen 4800 överallt.
  • Stargirl
    jeanspappa skrev 2008-03-24 19:35:46 följande:
    E de nån som vet om man kan köpa ny cameleon med färgkominationen sand o denim? Eller denim säljs bara som heltpaket så att säga??
    Alla kombinationer går att göra. Bara att blanda precis som du vill. Dvs både denim bas + sand topp eller sand bas + denim topp.
  • Stargirl
    Bellahhh skrev 2008-03-27 12:02:26 följande:
    Thj jag vill beställa en khakipåse ;P
    Har du en Bee oxå??
  • Stargirl
    Bellahhh skrev 2008-03-27 12:42:49 följande:
    Mohahha jag va ju inne på att köpa en men när det började snö sket jag idet, jag tänkte sätta en bee åkpåse i geckon ;P
    Vi körde idag i rätt bra med snö på väg till dagis.....gick finemang faktiskt Bee åkpåsen saknar lilla "fickan" som är så viktigt för att påsen ska sitta perfekt i en Gecko/Cameleon. Jag skulle köpa en sand åkpåse till en Gecko ist.
  • Stargirl
    SoFo89 skrev 2008-03-28 12:48:39 följande:
    Nu är jag ARG!Fick hem mitt nya chassi igår då handtaget gick sönderpå det andra, packade upp det idag och tänkte för säkerhets skull pröva att dra i handtaget på det nya chassit och vad händer? Jo det är exakt samma problem med det och det ärinte ens använt. Har inte bugaboo försökt att åtgärda problemet?
    Men du vet ju inte om vagnen du har fått kommer från samma serie lr liknande.
    Det kan ju varit ur samma leverans från Bugaboo som den förra du fick.
  • Stargirl
    SoFo89 skrev 2008-03-28 14:57:56 följande:
    Absolut, men babytrader borde ju kolla upp sånt och inte fortsätta skicka ut vagnar som kommer ifrån samma leverans. Det är ju trots allt många som har samma problem.
    Håller med.....mitt chassi är tipptopp inköpt i Januari så det kan ju inte gälla alla.
  • Stargirl
    mamma på vift skrev 2008-03-28 15:39:59 följande:
    Usch jag bara irriterar mig mer o mer på buggan....går bara o letar små fel hela tiden. Älskade buggan som liggvagn, men nu som sittvgn är jag inte lika övertygad. När lilleman sitter i vagnen ser det ut som att han bara kommer få plats i typ 4 månader till innan han blivit för stor...och då är han liten som en 5 månaders nu. Hur ska det gå nästa vinter...då kommer han ju inte få plats med åkpåse och overall. Sen när man sätter honom i helt sittläge så sparkar jag i själva ramen då den hamnar så långt ner....ser helt konstigt ut! Sen irriterar det mig att jag måste gå o korrigera vegnen hela tiden då den drar åt olika håll beroende på vägen...men detta gör ju alla vagnar med svänbgara hjul. Ja som ni ser så håller jag på att bli galen här hemma....vad ska jag gör för att sluta irritera mig?? Jag trodde att jag äntligen hittat vagnen som jag inte skulle göra så här med....men jag blir vist aldrig nöjd!

Här har du en drygt tvåårig kille som sitter hur bra som helst i sin Cam. Han åkte i den tills han var 3,5 år. Tänk på att det är inte bara överkroppen som växer utan benen, armarna etc.
  • Stargirl
    Ell skrev 2008-03-28 17:54:07 följande:
    Någon som vet om Gecko går att köpa någonstans i Stockholmsområdet? Var och klämde och kände på en Cameleon idag och den känns för stor! Vill gärna prova en Gecko också eller de kanske inte finns nånstans längre? Är det stor skillnad i storlek på dem?
    Jag hörde att Simpleworld har EN kvar...vet ej vilken färg. Liten skillnad är det i stl.
  • Stargirl
    Dis skrev 2008-03-28 18:42:19 följande:
    Stargirl:Kan jag få titta i ditt galleri?
    Done
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13