Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

Stargirl skrev 2008-05-27 14:04:23 följande:
    Min syster har flygit med Bee till London utan väska (då hon flög själv med barn) hon slog in framjulen i bubbelplast samt stoppade in vagnen i en sån "plaspåse". Vagnen var hem både fram o tillbaka....men hon var tydligen kallsvettig hela resan *s*
    Vagnen var HEL både fram och tillbaka ska det stå.... Fundersam
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    martina78 skrev 2008-05-27 14:10:28 följande:
    Åååh, i mitt paket från kidzshop kom idag sommarsufflan till Bee och mugghållaren TACK!Här ser ni ju också buggyboarden på Bee...
    Snyggt.... *sugen* måste tyvärr spara pengar inför cypern resan om ett par veckor.....det ät stopp på shoppandet just nu....men en sommarsuflett är ju befogat egentligen *asg*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-05-27 14:28:08 följande:
    Angående simpleworlds rea.... kan man se vad de har hemma i webshopen? Tycker att deras hemsida är lite ogenomtänkt....
    Näe det går inte....deras hemsida är typ uppdaterad 2005
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-05-28 07:21:19 följande:
    Igår hände världens tråkigaste grej.... råkade skada bilen så nu måste den in till verkstaden. 3000 i självrisk... hur många tillbehör hade jag inte kunnat shoppa för det?! Kändes inte direkt som det vi behövde iom att jag shoppade vagnar och tillbehör för drygt 14000 dagen innan. Som om det inte vore nog så var det min födelsedag... Grattis!!
    Näe....vad trist Lider med dig. Vi fick världens tristase räkning....sophämtning för ett helt år....3000 kr bläääääk.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Jag är ju Bugaboo frälst sedan 2004 men har även ägt en Buzz (den med 3 hjul dock) jag måste ärligt säga att av alla vagnar jag ägt (32 st) är Buzz den sämsta. Den var bred över bakhjulen och kändes bräcklig och plastig. En massa plast på sufletten och sittdelen samt kostiga tyger och färger. Den var knepig att fälla ihop men väldigt lätt att fälla upp iofs.
    Jag hatade Buzz vagnen....
    Självklart en smaksak men jag skulle verkligen fundera på om man gillar Buzz....den säljer väldigt dåligt i Sverige och är alltså inte populär bland konsumenter. Med rätta tycker jag. Men jag är ju Bugaboo frälst *s*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2008-05-30 09:35:08 följande:
    thj- jag frågade dig förut om gula parasoll. Du sa att ni inte hade hemma men kunde ta hem. Vet du om ni kommer få in överhuvudtaget? Enligt 1.klass så var de citrongula utgående modell Så typiskt mig att alltid vilja ha det när det slutar tillverkas
    Man kan beställa dem fortfarande men det är en färg som har utgått ur det normala sortimentet men kan fortfarande köpas.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-05-30 08:00:17 följande:
    Men förresten, det verkar ju helknasigt att man ska behöva skicka det defekta chassit innan man får ett nytt. Ska man behöva köpa två vagnar tycker de?! Det kan ju faktiskt ta tid med leveransen och i värsta fall går man utan vagn i 3-4 veckor. Jag hade fått för mig att problemet var åtgärdat, men tydligen inte då jag såg att någon hade fått ett defekt chassi som var tillverkat april -08. Vad dåligt av bb att inte ha lyckas lösa detta på hela den här långa tiden. Hoppas verkligen att det inte drabbar mig, verkar krångligt.
    Nope, Bugaboo vill aldrig ha tillbaka chassit först. Nytt chassi eller vad det nu är för del kommer och sedan ska det gamla returneras tillbaka till butiken där man köpt vagnen.
    Om det är en enskild butik som vill göra på ngt annat sätt vet jag inte.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:15:11 följande:
    Måste bara höra med er andra som har felaktiga chassin. Fick också babytraders mail igår om "testet" med 25 kg. Jag är lite irriterad över detta för vårt handtag glider inte åt det hållet (inåt) utan enbart om man drar handtaget uppåt, tex uppför trappor och nedför ramper osv, alltså är det ingen ide att jag ens försöker få vårat bytt.. Blir så arg och lite ledsen över att ha köpt en dyr vagn och så är den inte helt ok men inget går att göra åt det. Gissar att Bugaboo jobbar så fort dom kan med att komma på en ny konstruktion, gissar att andrahandsvärdet på våra då blir rätt dåligt också.. Framförallt blir jag så irriterad över att Bugaboo marknadsför den som en vagn som ska kunna användas överallt och så kan man inte ens ta den upp eller nerför en buss utan att krångla och hålla i handtaget långt ner, helt värdelös stadsvagn!

Men der där är inte ett statement från Bugaboo utan från Babytrader. Kolla med vilken butik som helst i Sverige så byter de ut chassit om det är felaktigt dvs glider ur.

Men om man läser ex Emmaljungas eller Brios manualer så får man inte dra upp dem för en trappa eller åka rulltrappa med dem alls. Så det är inget ovanligt att vagntillverkare friskriver sig sådana saker som just dra upp för trappor lr liknande.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-30 10:16:51 följande:
    jag tycker ju att dom kunde ha sagt till direkt vid reklamationen att dom ville ha tillbaks det..Det finns väl dom här inne som inte har behövt lämna tillbaks dom? man kan ju ha hunnit kasta det eller vad som helst om man inte har fått besked.
    Bugaboo vill ju ha alla felaktiga varor tillbaka. Normalt så byter man ju ut den då man hämtar den nya.
    Min gissning är att Babytrader trodde att de skulle komma iundan med det då det är så dyrt att frakta tillbaka ett chassi men nu verkar det som att Bugaboo kommit på dem och kräver dem på felktiga varorna iaf. Nu deras historier om att handtagen ska vara så är nog för att de går back på att skicka chassit fram o tillbaka till Sverige. Den kostnaden är ju 0 för en vanlig butik eller iaf minimal i jämförelse.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-05-30 10:19:42 följande:
    Jag tror inte Babytrader bestämt detta med chassina själva, tror nog att Bugaboo är inblandade. När jag först mailade BT om att chassit gled så fick jag som svar att de skulle kontakta Bugaboo om det, senare fick jag efter att ha mailat dem igen, ca 2 veckor senare, som svar att de fortfarande väntade på svar från Bugaboo för att de försöker komma på nån lösning eftersom många chassin har samma problem. Två dagar snare får jag mailet som de kallar "Policy Cameleon Frames‏". Tror inte BT har kommit på detta själva....
    Men varför är den policyn annorlunda då i Sveriges butiker? Där finns ingen sådan plicy Camaleon frames.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-05-30 10:19:42 följande:
    Jag tror inte Babytrader bestämt detta med chassina själva, tror nog att Bugaboo är inblandade. När jag först mailade BT om att chassit gled så fick jag som svar att de skulle kontakta Bugaboo om det, senare fick jag efter att ha mailat dem igen, ca 2 veckor senare, som svar att de fortfarande väntade på svar från Bugaboo för att de försöker komma på nån lösning eftersom många chassin har samma problem. Två dagar snare får jag mailet som de kallar "Policy Cameleon Frames‏". Tror inte BT har kommit på detta själva....
    Kontakta Bugaboo själv för att se.....jag är säker på ett Baby trader  försöker komma undan och slippa skicka nya chassin.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    myHappiness skrev 2008-05-30 11:03:39 följande:
    Jag har nu mailat bugaboo och frågat om den svenska kontakten. Även beskrivit mitt problem för dem, får se om de kontaktar babytrader eller kanske hjälper mig vid sidan av.Återkommer om jag får tag på emailadressen till Natalie.
    [email protected] är hennes address.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    mama77 skrev 2008-05-30 10:53:13 följande:
    Hej!En fråga, har en camelon och har nu vunnit en Bugaboo BeeNi som har Bee fungerar den bra till en 1 åring tror ni?Funderar på att sälja camelonen och bara ha Bee.Är de ett ok val?

Grattis!!!

Vi har båda, dottern är 16 mån och både jag och maken är överens vi behöver båda *s* är väldigt fäst vid min Cameleon nämligen

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Bara så jag förstår allt detta.  Babytrade vill helt plöstsligt ta tillbaka alla defekta chassin och man får även bekosta det själv? Då tjänar man ju ingenting alls på att köpa från Babytrader. Eller?
    Då är det ju mycket smidigare att gå till sin lokala butik som kanske till och med kan ge ett lånechassi eller byta ut den man har på stört?
    Tur att jag köpte min i sthlm....men mitt chassi är iofs tipptopp så det är inget att klaga på.
    Verkar som de som köpt från Babytader har ofatre problem? Eller är det inbilling?

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    lindzay skrev 2008-05-30 14:07:27 följande:
    hej!jag tänkte höra med er som verkar kunna det mesta om bugaboojag tänkte köpa en bugaboo frog 05 min fråga är då om en sommarsuflett till bugaboo camelon passar på en frog?mvh linda
    Ja men inte perfekt. Då Frog sufletten är något mindre än Cameleon så spänns den inte lika hårt men den funkar helt ok vad jag sett bilder på i denna tråden iaf.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    sara1981 skrev 2008-05-30 14:24:24 följande:
    Ingen?
    Jag tror att man kan då de är identiska förutom storleken. Men ska inte svära på det.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jompa skrev 2008-05-30 15:26:53 följande:
    Tycker oxå att liggdelen är det snyggaste med vagnen, så fin med den på. Så avis på de som har det framför sig.Jag kommer ju aldrig mer få använda min liggdel
    Åååh jag med....jag har ju bara använt Bugga liggdelen till 1 barn då jag köpte vagnen då sonen var 1,5 år redan . Synd att jag inte ska ha flera barn så jag kan använda liggdelen *snyft*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Lamilla skrev 2008-05-30 15:56:17 följande:
    Jag har också ett fårskinn i min Beevagn...kanske inte ser så snyggt ut men funkar...ger svalka på sommaren och värme på vinter för de små. Fast fick klipppa ut och fixa till fårskinnet så att jag kunde sätta fast sara i selet, annars glider hon snabbt som fan ner ur vagnen.
    Svalkar det på sommaren? Blir det inte super varmt? Kanske ska man testa.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Hannnas skrev 2008-05-30 15:41:12 följande:
    Alltså, är det ingen som har el haft fårskinn i buggan?Undrar hur man ska få till det snyggt... o vill ju gärna se bilder så jag puffar lite för min fråga
    Jag har haft fårskinn som är gjorda till babyskydd (bilstol) den var perfekt och inte stor och bylsig.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    trebarnsliv skrev 2008-05-30 23:47:10 följande:
    Jag har pratat med THJ nu ikväll och tydligen så är det dem gamla parasollen vi har. Dem nya som hon får in på onsdag är det nta med två fästen. Men fästena är inte annorlunda så bara det att det är ett som är smalare och ett som är tjockare. Man kan inte köpa bara fästet heller och det är inget fel på det vi har, det passar på ramen.Konstigt att man får ett gammalt när man beställt i april i år, tycker man borde få nytt då när man betalar fullpris.
    Men det är egentligen inte skillnad. Det är samma parsoll fast med lite annorlunda fästen. Bara färgen stämmer som man vill ha så kvittar det. Det är alltså inget utgående som butikerna säljer ut utan de flesta verkar ha både gamla och nya.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13