Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

Mi Vida skrev 2008-03-15 13:48:44 följande:
    Hejsan! Har precis beställt en bugaboo cameleon demin från www.barnvagnspalatset.se för endast 7995 I butik skulle den gå på 9400 så det känns som jag gjort ett kap! Tror sidan är rätt ny. Billigt för att vara från Sverige faktiskt! Så det är ett tips till er som funderar på att köpa ny vagn. Fraktfritt var det oxå..Kan iof inte lova att allt funkar som det ska men jag hoppas ! Hoppas bara vagnen är så bra som jag har hört nu då Trevlig helg på er alla!
    Skulle inte lita på att de blir långvariga......Man får inte göra som de gör.Att köpa vagnar från USA och sälja dem i Sverige. Så räkna inte med ngn leverans.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stargirl
    Pinja skrev 2008-03-15 14:04:57 följande:
    VA?! Säljer de nya Frog...???
    Näe, de får inte göra det. De tar hem dem från USA som de antagligen säjer med en mellanhand. Skulle inte räkna med en leverans därifrån.
  • Stargirl
    Mi Vida skrev 2008-03-15 14:16:47 följande:
    Menar du begagnade? Hehe nä det är det inte men om dom beställer fån usa eller inte har jag inte koll på..dom beställer direkt från leverantören så dom slipper massa dyra lagerkostnader så därför kan dom hålla låga priser! Får väl se om det kommer nån vagn..har ju inte betalt i förskott eller så så jag har väl inget att förlora
    Stämmer inte. Alla beställer direkt från leverantören förutom de. Fråga THJ i denna tråd som har en butik som säljer Bugaboo var hon beställer vagnarna.
    Kolla på Bugaboos hemsida de finns inte med.

Jag svär på att du inte kommer att få en vagn och om du får en så är den en USA modell och inte en från EU.
  • Stargirl
    Mi Vida skrev 2008-03-15 14:23:51 följande:
    Stargirl! Jag är inte så insatt i allt sånt där men det är väl bara att vänta och se. Har kollat runt rätt mycket innan beställningen och villkoren verkar ju vara exakt som att beställa på alla andra sidor som folk köpt sina vagnar ifrån! Så lugn och fin det är ju inte direkt du som har beställt vagnen eller hur
    Jag skulle kontakta Bugaboo direkt natali@bugaboo.com och höra. Så du slipper bli besviken och kanske inte få ngn vagn alls. Eller få en vagn utan garanti.
  • Stargirl
    Mi Vida skrev 2008-03-15 14:31:42 följande:
    Haha! Ni var ju verkligen insatta i det här med bugaboo..Jag är ju helt ny så jag har ju ingen koll!! Det verkar som om beställningen uteblev och jag fick adressen till hon natali istället!! Jaja! Gjorde ju ett försök i alla fall..får väl bli i butik istället för jag ska ju bara ha den så är det! TACK för era svar!!
    Gissade på det. Tur att du inte betalat iaf.

Du gör helt rätt val ang vagn för övrigt men kanske från en lokal butik eller från THJ i denna tråd som är godkänd hos Bugaboo och med super service
  • Stargirl
    Unna skrev 2008-03-15 14:53:50 följande:
    Hallå alla!Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändåMen ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!

Jag tror att Geckon är en vagn man kan verkligen vara nöjd med
    Mitt tips är att hitta en fin begagnad. Då kommer man verkligen undan billigt. Om ni vid ngt tillfället skulle vilja ha en Cameleon istället eller Bee så kan man sälja vagnen för nästan samma pris som man köpte den för. Alltså just nu verkar de gå för 4000 och uppåt många ggr med oanvänd liggdel dessutom.

Vi hade först en Bugaboo Frog 2004 sedan en Cameleon 2005 och nu en Bee 2007. Har dock sålt Froggen för länge sen men har Cameleon och Bee. Geckon har jag inte haft men vet att folk är nöjda med den oxå

• Stargirl
    Heidihklum151804_cbb

Undrar vad det är för ngt Heidi Klum har påsin frog som överdrag?
  • Stargirl
    Violet_affleck_mr_fp_196092cbb_2 Violet Affleck 2 år i sin Gecko. Men de har nog inte fäst sufletten ordentligt? Eller ser det inte konstigt ut längst ner då de flärpar lixom ut?
  • Stargirl
    Naomi_watts_mr_fp_179611cbbjpg

Naomi Watts med sin Cameleon......men hur sitter sufletten *s*
  • Stargirl
    425sandleradam En Maclaren javisst....men de har en Bugga skötväska *s*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13