• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • NovJenny
    LillaMiss Piggy skrev 2008-06-03 14:35:48 följande:
    HUr tänker man om man säljer en DEFEKT chassi. Hur girig får man bli?? Tänker man inte på barnet som ska använda den?? Hemsk att man kan göra så Pappa ska springa ner till återvinningsrummet idag och kolla om min chassi  är kvar *hoppas hoppas*
    Vadå? Får man tillbaka pengar eller? Jag har letat i tråden men inte fått något direkt svar.

Jag har ifs inte det nya chassit som är defekt, utan den gamla modellen som drog snett. Så det gäller nog inte mig heller.
  • AnniPanni

LillaMiss Piggy skrev 2008-06-03 14:35:48 följande:

HUr tänker man om man säljer en DEFEKT chassi. Hur girig får man bli?? Tänker man inte på barnet som ska använda den?? Hemsk att man kan göra så Pappa ska springa ner till återvinningsrummet idag och kolla om min chassi  är kvar *hoppas hoppas*
    Håller tummarna för att ditt gamla chassi finns kvar där .

Tyvärr är det ju en hel del som har sålt sina defekta chassin på typ Blocket, har i alla fall sett ett flertal annonser men alla kanske inte blev sålda? Chassina i sig är ju inte farliga att använda men inte så roligt med ett handtag som glider upp o ner hela tiden.
  • Unna

Har funderat mellan ergo eller manduca. Ergo har man hört mest om, men även bra om Manduca - och så är den ju billigare!
    Men så säger ni Beco alltså... Attans. Den var ju riktigt snygg, men dyr...

• trebarnsliv
    SooJuicy skrev 2008-06-03 10:41:37 följande:
    Så som du gjort med ditt parasoll kan jag inte göra, det ligger bara utmed ramen.

Ska sätta in en bild snart på hur det sitter när det är uppfällt.
    Mitt allt I 0408 K 0605 T 0803
  • Ms Kanga

OT
    Den här Becon ska jag beställa när den kommer till Europa

• Fru Indosaurie
    Unna skrev 2008-06-03 14:42:26 följande:
    Har funderat mellan ergo eller manduca. Ergo har man hört mest om, men även bra om Manduca - och så är den ju billigare!Men så säger ni Beco alltså... Attans. Den var ju riktigt snygg, men dyr...
    manducan är ju nyare än ergon, därför hör man inte lika mkt om den.
    vi har använt våran ergo huuuur mkt som helst.
    www.sjalbarn.se så kan man läsa hur mkt som helst om dessa alternativ
    Dom flesta ergoanvändare verkar om möjligt ännu mer nöjda med manduca. Beco är ju grymt snygg men jag tror inte att den är lika "effektiv" som ergo
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Unna

OT igen...
    Fru Indosaurie, åh tack för info! Min pojkvän gillade nämligen inte alls utseendet på Ergon... Kanske blir en Manduca då, den tror jag han gillar bättre. Men tror ändå att vi börjar med en trikåsjal. Faaaast....i denna sommarvärme kanske en sele är svalare?!

• Moa38

denna fråga har ställts hundra gånger men vad kostar en ny ram till cameleon?
    (min tvååring ÄLSKAR att sitta i vagnen vid alla möjliga tidpunkter och skall nu ha en liten en efter sommaren och väntar mig det värsta, att storebror vill sitta i vagnen ibland

• Fru Indosaurie

Unna
    våran tjej är född i augusti 06 (hett som i en ugn var det då ) och jag vet inte vad som var bäst.. hon vägrade att bli buren i sjal, det blev för instängt gissar jag. så jag sydde en mei tai och den bar vi henne i till 5-6 kg kanske sen blev det för tungt, hon älskade den!
    Sen köpte vi en patapum som inte alls var bra och efter det kom ergon som vi har burit henne i fram tills nu (12-13 kg ungefär), min sambo bar henne på magen i några timmar till 11-12 kg utan att bli speciellt trött.
    förstod du svenskan?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • jompa
    Moa38 skrev 2008-06-03 15:26:36 följande:
    denna fråga har ställts hundra gånger men vad kostar en ny ram till cameleon?(min tvååring ÄLSKAR att sitta i vagnen vid alla möjliga tidpunkter och skall nu ha en liten en efter sommaren och väntar mig det värsta, att storebror vill sitta i vagnen ibland
    Den kostar runt 1000-lappen. Tror det är 1190 eller nåt sånt. Kolla på Kidzshop, har för mig att jag såg den där.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13