• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Azel
    Shoegirl skrev 2008-06-03 14:20:57 följande:
    Ot-varningSh*t! Vad bra! Jag ska genast till babydesign och prova selar.Velar mellan ergo och beco (jag 166 cm - sambon 188 cm)Men sambon disputerar på torsdag och sedan flyttar vi så jag får nog vänta ändå... *suck*
    Annars har de öppet på fredagar, men inte denna vecka då
  • Azel
    Unna skrev 2008-06-03 15:21:14 följande:
    OT igen...Fru Indosaurie, åh tack för info! Min pojkvän gillade nämligen inte alls utseendet på Ergon... Kanske blir en Manduca då, den tror jag han gillar bättre. Men tror ändå att vi börjar med en trikåsjal. Faaaast....i denna sommarvärme kanske en sele är svalare?!
    Jag har 2 st sommar/augusti barn som jag har burit i sjal. Med mellankillen, första sjalbarn använde vi aldrig vagn till han var ca 1 år. Nu när det är 3 barn så använder jag vagnar massor oxå, men det är bara för att jag älskar min bugga, hade inte den till killen, eller jo, vi köpte den när han var runt 1 år. Jag använde iaf trikå på somrarna, med nyfödd oxå, inte såååå varmt som jag trodde att det skulle vara. Sen kan man ha en Mei Ti oxå, och köper man/eller sy den med breda axelband så avlastar den mycket bättre ä med smala axelband och i den bär jag fortfarande min son som blir 3 år snart. Sele är jätte bra att ha oxå, jag har bara en kvar nu, en Beco men inte Butterfly utan 4th generation. Älskar den och gillar Beco mycket mer än Ergo. Manduca är många nöjda med, inget har klagat på den än så länge vad jag vet. Detta var verkligen OT, även om jag nämde bugga några gånger
  • LillaMiss Piggy
    NovJenny skrev 2008-06-03 14:39:56 följande:
    Vadå? Får man tillbaka pengar eller? Jag har letat i tråden men inte fått något direkt svar.Jag har ifs inte det nya chassit som är defekt, utan den gamla modellen som drog snett. Så det gäller nog inte mig heller.
    Nej, man får inga pengar tillbaka. Man får en ny chassi när man skickar den gamla tillbaka
  • Caeruleus

s v e a skrev 2008-06-03 11:32:55 följande:

Jag blir galen! Vill också ändra ryggfästet på bee, men jag förstår inte hur man tar upp fästena? De andra vita plupparna högre upp på ryggen är ju jättelätta att ta bort, men jag får inte av de nedesta...och jag förstod inte heller vad du menade med att lägga ryggselen rak ut med ryggen???
    Nu är jag tillbaks och skall försöka förklara. Du behöver INTE ta bort fästena nertill!!

Du tar loss selen vid axlarna och lirkar ur den ur ryggvadderingen nertill. Sen låter du selen gå ut i sidan istället och fäster den åter vid axlarna.

Ryggselen rak: jag har fäst ryggselen långt ner (2a fästet nedifrån) så att en stor del av axelskydden löper bakom hans rygg. Om jag då lägger ryggselen platt mot ryggstödet så kan jag sticka ner det svarta plastspännet i hålen i ryggen. Då hålls de på plats medan jag lägger ner grabben.

Hinner inte fixa bilder nu för jag skall iväg och kuta vårruset men skall försöka komma ihåg att ta några senare!!
  • Azel
    Caeruleus skrev 2008-06-03 16:06:40 följande:
    Du tar loss selen vid axlarna och lirkar ur den ur ryggvadderingen nertill. Sen låter du selen gå ut i sidan istället och fäster den åter vid axlarna.
    [/citat]

Fattar fortfarande inget
  • Caeruleus

Får du loss de vita spännena som håller fast selen vid axlarna?

Trä ur dem ur ryggstödet så att du har det vita spännet på den sida om ryggstödet där barnet sitter.. Trä sedan ur selen nertill men bara genom ryggvaderingen. Du behöver alltså inte lossa det vita spännet nertill. När detta är gjort för du selen bakom vaderingen så att den kommer ut i sidan. Därefter spänner du det vita spännet vid axlarna igen.

• Emmsan

hmmm ngn mer som beställt från BT skulle man få ett servicekit med eller? jag har inget o nu gnisslar min darling

• Ms Kanga
    Emmsan skrev 2008-06-03 16:38:41 följande:
    hmmm ngn mer som beställt från BT skulle man få ett servicekit med eller? jag har inget o nu gnisslar min darling
    Nope, med den nya modellen följer inte någon service-kit. Köp siliconspray på någon välsorterad bygghandel
  • caesar

köpte Mancuda i fredags.
    tästade den i dag till min 9mån kille på ryggen när jag
    gick stavgång till dagis. så man få rlite mortson
    gick kanon bra. jätteskönt att bära för ryggen och bra stöd rund midjan/höften.

Kan varmt rekomendera den............

tästade den andra patapum hur den nu stavas men den va mycket mindre och kändes inte alls lite stabil som Mancuda för mig.

ni som bor i sthlm åk till knyt-an.se tror jag det är där kan man tästa olika selar på plats och bestemma då vilken du vill köpa. det fins i sätra söder om söder deras hem butik.

en fråga om sommarsufletten, den canvas är det i stelt tyg och inte flees då???
    tänkte för det blir väll snyggare med en canvas till en frog?
    vart kan man hitta den billigaste sommarsufletten

ღ Caesar, Diesel & Wille (Wilhelm) Mom ღ
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13