• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Duntoffla
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-03 21:54:08 följande:
    innanför fjädrarna.. se till att ha en flaska med ett sånt där långt "sugrör" så att man kommer åt, inte bara vanligt spraymunstycke.
    Jag sprayade så det rann ner mellan själva "skivorna" eller vad man ska kalla dem.
    Köpte min spray på Biltema för 35 spänn
    Älskade Noel
  • mallan brallan

3Aug:
    jag har/hade mugghållaren på den utdragbara delen på handtaget!

• loveliva
    Duntoffla skrev 2008-06-03 20:03:07 följande:
    Canvas är stelare än fleecen. Det finns ju i båda materialen i sommarsufletterna. Det är nog samma pris överallt. Om du inte köper begagnat här på FL eller Tradera förstås.
    Kidz har lite rea på sommarfleecesufletterna (lååångt ord ) *tips*
  • Duntoffla
    Finasteunge skrev 2008-06-03 21:10:36 följande:
    vart sätter ni flaskhållarn någon stans på era buggor??
    Jag har min under snapfästet men det är lite i vägen där ibland när jag vinklar om till liggläge.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mallan brallan skrev 2008-06-03 22:01:25 följande:
    3Aug:jag har/hade mugghållaren på den utdragbara delen på handtaget!
    Vilken av muggfästena passar då? Måste rota upp mina och se om något annat passar bättre.

testdrog mitt handtag idag (gör det då och då) och det ger sig lite för att sen dras tillbaka till utgångsläget på en gång. Gör det så på er som har "hela" chassin också eller ska det klassas som att det glider?
    Älskade Noel
  • modestyclara

Alltså nu är jag verkligen besviken på Bugaboo. Hur f*n kan de komma med villkor som att handtaget bara ska klara 25 kg? Och hur kan de mena att det är pålitligt att testa chassit genom att trycka det mot en hushållsvåg. De måste ju skicka dem till ett riktigt testlabb för att få riktiga resultat fattar de väl!? Det värsta är att de först lovar en ett nytt chassi och sedan några månader senare mailar ett nej förresten du måste skicka tillbaka ditt trasiga först ovh vara utan vagn och sedan kanske du får ett nytt ifall vår hushållsvåg visar 25 kg... Oj vad arg jag är nu. Jag testar och testar med vågen hemma men ena gången glider handtaget på 20 kg och näst apå 40 kg. Vore ju jättepinsamt om man skickar tillbaks det och så säger de att nej det här är helt. MEn int ekan det väl vara helt om det glider så fort man går över en trottoarkant eller uppför ett trappsteg!? ARG, ARG, ARG!!!!!

• thj

Förstår att du är arg.
    Måste dock säga att det kan inte vara bugaboo som bestämt detta
    De jobbar inte så överhuvudtaget.
    Först får kunden nya chassi och lägger det gamla i den kartong det nya kom i.
    Resultat kunden är aldrig utan vagn.

Detta måste vara den berörda butiken som själva har bestämt...

Har aldrig hört talas om detta test

kramizz

modestyclara skrev 2008-06-03 22:37:56 följande:
    Alltså nu är jag verkligen besviken på Bugaboo. Hur f*n kan de komma med villkor som att handtaget bara ska klara 25 kg? Och hur kan de mena att det är pålitligt att testa chassit genom att trycka det mot en hushållsvåg. De måste ju skicka dem till ett riktigt testlabb för att få riktiga resultat fattar de väl!? Det värsta är att de först lovar en ett nytt chassi och sedan några månader senare mailar ett nej förresten du måste skicka tillbaka ditt trasiga först ovh vara utan vagn och sedan kanske du får ett nytt ifall vår hushållsvåg visar 25 kg... Oj vad arg jag är nu. Jag testar och testar med vågen hemma men ena gången glider handtaget på 20 kg och näst apå 40 kg. Vore ju jättepinsamt om man skickar tillbaks det och så säger de att nej det här är helt. MEn int ekan det väl vara helt om det glider så fort man går över en trottoarkant eller uppför ett trappsteg!? ARG, ARG, ARG!!!!!
  • Mael

Ush vad jag drar mig för det här med det glidande fästet... Har inte kontaktat Ping Pong än, så jag vet inte hur de hanterar detta (hann inte heller se om någon här visste). Funderar på att kila förbi Barnbutikens serviceställe och be dem titta på det först. Ibland kan det tydligen vara så enkelt som att någon skruv behöver gras sa de när vi frågade. Vet du om det stämmer thj?

Måste få ändan ur snart!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • thj
    Mael skrev 2008-06-03 22:47:23 följande:
    Ush vad jag drar mig för det här med det glidande fästet... Har inte kontaktat Ping Pong än, så jag vet inte hur de hanterar detta (hann inte heller se om någon här visste). Funderar på att kila förbi Barnbutikens serviceställe och be dem titta på det först. Ibland kan det tydligen vara så enkelt som att någon skruv behöver gras sa de när vi frågade. Vet du om det stämmer thj?Måste få ändan ur snart!
    De reklamationer vi fått,har Ana inte nämnt ngt annat än att kunden ska ha ett nýtt chassi,bugaboo lagar sällan ngt..

Kram
  • modestyclara
    thj skrev 2008-06-03 22:42:45 följande:
    Förstår att du är arg.Måste dock säga att det kan inte vara bugaboo som bestämt dettaDe jobbar inte så överhuvudtaget.Först får kunden nya chassi och lägger det gamla i den kartong det nya kom i.Resultat kunden är aldrig utan vagn.Detta måste vara den berörda butiken som själva har bestämt...Har aldrig hört talas om detta testkramizz
    Nej nu blir jag ännu argare... Enligt mailet från BT är det Bugaboo som bestämt detta med 25 kg och testet... men hur gör du då THJ när ni får in reklammationer?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13