• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Helena S

mini2007:
    Vi har både en Cam och en Bee (sedan jan). Det jag tycker är negativt med Bee är;
    - sittdelen är inte lika bra som den för Cam. Barnen halvligger istället för att sitta rakt...
    - bältena sitter dåligt (alltså på barnet)
    - det tar lite tid att vända sätet om man vill göra det (fast det kanske bara är en vanesak)

Annars är det en toppenvagn, superbra att köra (inga problem med vare sig bromsar, varukorg eller hjul)! Använder den till både sonen, 2 år, och dottern, 6 månader.

• mini2007

Prova att vända ligg/sittdelen istället. "Enda" ggrna jag vänder handtaget är när jag ska in i hissen ;)

Pasadena skrev 2008-03-19 17:59:19 följande:
    Tycker ni att ni använder det vändbara handtaget nånting? Jag provade att vända det häromdagen när min dotter blev gnällig i vagnen och hon gillade verkligen att åka framåt och få titta på allt MEN vagnen blev ju helt bångstyrig. Jag kunde ju knappt styra den när hjulen åkte hit o dit och jag kom inte upp på trottoarer genom att balansera hela vagnen på swirwelhjulen. Visst man kanske kan låsa dem men det blir väl ändå inte lätt att ta sig upp på trottoarer pga småhjulen?
  • mini2007

Åh, jag som trodde att Bee´n hade FLER ställbara lägen än cammen på sittdelen... Hmm, det var ett minus.
    Helena S skrev 2008-03-19 18:01:33 följande:

mini2007: Vi har både en Cam och en Bee (sedan jan). Det jag tycker är negativt med Bee är; - sittdelen är inte lika bra som den för Cam. Barnen halvligger istället för att sitta rakt... - bältena sitter dåligt (alltså på barnet)- det tar lite tid att vända sätet om man vill göra det (fast det kanske bara är en vanesak)Annars är det en toppenvagn, superbra att köra (inga problem med vare sig bromsar, varukorg eller hjul)! Använder den till både sonen, 2 år, och dottern, 6 månader.
  • Jimps

Hej

Jag och min man har gett oss ut i barnvagnsdjungeln och har fastnat för just en cam. Vi har hund och måste få plats med både hund och vagn i bagaget. Där vi var och kollade hade de precis fått in camen så de hade inga mått och dylikt. Är det någon som vet hur lång och bred den är när den är ihopfälld?

• Azel
    mini2007 skrev 2008-03-19 17:52:11 följande:
    Jag menar, några minus MÅSTE det väl finnas med Bee? Eller? Är detta vagnen som slår alla andra vagnar? Är hjulen stadiga, även om man skulle lasta tungt? Ramlar grejerna ur varukorgen? Krånglar bromsen? Någon som rullat Bee nån månad nu och upptäckt nåt som inte är bra?
    Det minus tycker jag är att det är svårt att vända sittdelen, eller inte svårt egentligen, men inte lika lätt som på Cam
  • Azel
    mini2007 skrev 2008-03-19 17:45:21 följande:
    Tack för era svar! Blir nog Bee :) Kanske, eller usch, såå svårt att bestämma mig. Måste gå och titta på den. Kanske slänga in trollungen och se vad han tycker. Vill gärna ha fler åsikter! Uppdatering; Sälja Cameleon och köpa Bee (bara en vagn, måste välja), sonen 4 månader gammal. Kommer jag att ångra mig...?
    Jag skulle lätt kunna ha den som enda vagn. Jag kommer att sälja min Cam och behåller Bee efter sommaren. Har den nu till min son som är 2,5 år och dotter som är 7 månader
  • Azel
    mini2007 skrev 2008-03-19 18:16:38 följande:
    Åh, jag som trodde att Bee´n hade FLER ställbara lägen än cammen på sittdelen... Hmm, det var ett minus.Helena S skrev 2008-03-19 18:01:33 följande:
    Den har 4 olika läge
  • RååSa BuBBlan

Min älskade bugga står nu o glänser i hallen, knallorange

Verkligen flytväst orange e den, men huj va snygg!!

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • rply

vilken kombo köpte du?
    vil lse kort ju :D

Angelinah skrev 2008-03-19 19:19:20 följande:
    Min älskade bugga står nu o glänser i hallen, knallorange Verkligen flytväst orange e den, men huj va snygg!!
  • Alisa

Sambon och jag har bestämt oss för en bugga cam 
    Blev så glad att han inte tyckte den var "ful", utan han var väldigt positiv! Vi har en bekant som har en barnbutik med flera barnvagnar och han hade sagt att buggan skulle sopa banan med de andra vagnarna. Och med fösta barnet hade jag en "pansarvagn" som snabbt blev opraktisk, så då fick man snällt köpa en ny..
    Men men, jag lär ju hänga här länge och insupa info, är bara i v 4.. 

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13