• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Minxy

Måste fråga er som kan detta med Bugaboo. Jag kollade innan i "Frågetråden" men hittade inget svar där.

Hur funkar det med Bugaboo på vintervägar?? Jag bor i Sundsvall och även om jag inte alls tänkt köra så mycket när det är mycket snö ute (gillar inte alls snö) så kommer jag ju vara tvungen att kunna ta mig fram i snömodd en del dagar. Kommer det vara något problem med tanke på de små framhjulen?

Frågar eftersom min smarta sambo börjar gnälla om de små framhjulen nu dagen efter att jag beställt vagnen.... *morr*

Leo kom till oss 16/2
  • Sabri

Ahmenguud så knäppt! Inte helt lätt att skriva med en 6v-klump i knät . Ville säga att jag är osäker på om Been räcker i höst/vinter. Har en känsla av att den kan kännas lite "avklädd" då, men det löser jag då i sånt fall=ny Cam !

• josch

mamma 2003:
    jag letar efter en röd och svart i fleece. . men den verkar dom inte ha på babytrader.. vad har du för färg på din ?

• Heartland

Puffar lite för fleece eller canvas, någon som har någon åsikt?

• mamma på vift
    Minxy skrev 2008-03-19 16:06:37 följande:
    Måste fråga er som kan detta med Bugaboo. Jag kollade innan i "Frågetråden" men hittade inget svar där. Hur funkar det med Bugaboo på vintervägar?? Jag bor i Sundsvall och även om jag inte alls tänkt köra så mycket när det är mycket snö ute (gillar inte alls snö) så kommer jag ju vara tvungen att kunna ta mig fram i snömodd en del dagar. Kommer det vara något problem med tanke på de små framhjulen? Frågar eftersom min smarta sambo börjar gnälla om de små framhjulen nu dagen efter att jag beställt vagnen.... *morr*
    I måndags hade vi snöstorm här och jag kan säga att jag är glad över att jag investerade i ett par vinterhjul/terränghjul....hade inte klarat mig utan dem just nu. Är det bara inte kramsnö så funkar de små hjulen hyfsat tycker jag...men jag kör med vinterhjulen så fort det kommer mer än 10 cm snö det går ju så fort o byta!
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • mamma på vift
    Heartland skrev 2008-03-19 16:11:20 följande:
    Puffar lite för fleece eller canvas, någon som har någon åsikt?
    Fleecen tycker jag är mysigare....men canvasen snyggare!!! Inte mycket hjälp
  • Minxy
    mamma på vift skrev 2008-03-19 16:12:01 följande:
    I måndags hade vi snöstorm här och jag kan säga att jag är glad över att jag investerade i ett par vinterhjul/terränghjul....hade inte klarat mig utan dem just nu. Är det bara inte kramsnö så funkar de små hjulen hyfsat tycker jag...men jag kör med vinterhjulen så fort det kommer mer än 10 cm snö det går ju så fort o byta!
    Aha, man kan alltså köpa till speciella terränghjul? Intressant...
    Vad kostar dom och är det alltså stora hjul eller är det fortfarande små hjul som är lite "tuffare"?
    Leo kom till oss 16/2
  • mamma på vift
    josch skrev 2008-03-19 16:10:18 följande:
    mamma 2003:jag letar efter en röd och svart i fleece. . men den verkar dom inte ha på babytrader.. vad har du för färg på din ?
    Den finns på sidan 10
  • Azel
    mini2007 skrev 2008-03-19 14:31:12 följande:
    Tjejer, hjälp mig! Funderar på att sälja cameleon och köpa Bee... Främst för att Bee´n verkar vara smalare (?) så att den kommer in i våran hiss. Men funkar Bee bra som enda vagn? Sonen är snart 4 månader, ligger fortfarande, och vi bor i lgnht i centrala Malmö. I trapphuset måste jag först upp för typ 10 trappsteg, sedan in i en gammal hiss med draggaller, cameleons stora hjul går inte igenom, så varje gång måste jag lyfta av liggdelen, fälla ihop chassit, ställa in chassit i hissen, fälla ut, på med liggdelen och när jag kommer upp till min våning... ja ni fattar, likadant igen :( Än så länge funkar det väl även om det är slitigt (svettig och stressad varje gång, hmm), MEN när sittdelen ska på? Om liten sover, måste jag väcka honom då, alltså ta upp honom? Och försöka göra detta med honom i famnen? Börjar bli dags att köpa sommargrejer ;) Onödigt om jag ska sälja... Så vad säger ni som har Bee? Kommer jag att ångra mig om jag säljer Cameleon och bara har Bee?
    Jag har Bee och den skulle funka som enda vagn tycker jag. Det finns nån i tråden som har det så till deras son som är ca 6 månader. Jag har även Cam, och skulle jag välja skulle jag nog välja Bee som enda vagn då. Den är så enkel och lätt vagn.
  • mamma på vift
    Minxy skrev 2008-03-19 16:14:39 följande:
    Aha, man kan alltså köpa till speciella terränghjul? Intressant... Vad kostar dom och är det alltså stora hjul eller är det fortfarande små hjul som är lite "tuffare"?
    om du går in på http://kidzshop.jetshop.se/ och kollar på tillbehör under bugaboo så finns hjulen längst ner på sidan!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13