• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Minxy
    mamma på vift skrev 2008-03-19 16:17:36 följande:
    om du går in på kidzshop.jetshop.se/ och kollar på tillbehör under bugaboo så finns hjulen längst ner på sidan!!
    Kollade och hittade dom nu! Tack för hjälpen
    Leo kom till oss 16/2
  • Azel
    Sabri skrev 2008-03-19 16:08:05 följande:
    Ahmenguud så knäppt! Inte helt lätt att skriva med en 6v-klump i knät . Ville säga att jag är osäker på om Been räcker i höst/vinter. Har en känsla av att den kan kännas lite "avklädd" då, men det löser jag då i sånt fall=ny Cam !
    Vi använder den nu och jag tycker inte att den känns som "avklädd", tycker massor om den
  • Sabri
    Azel skrev 2008-03-19 16:22:45 följande:
    Vi använder den nu och jag tycker inte att den känns som "avklädd", tycker massor om den
    Håller med, den känns toppen nu, men jag kör med babynest i. Vet inte hur det kommer att gå när lill-tjejen växer ur det, det är mest det jag funderar över...Cammen är ju ergonomisk och mer ombonad...
  • ami

Till en 3-åring och uppåt: Bee eller Cameleon?
    Skriv gärna varför..

• Stargirl
    ami skrev 2008-03-19 16:49:07 följande:
    Till en 3-åring och uppåt: Bee eller Cameleon? Skriv gärna varför..

4,5 åring i en Bee. Får plats under sufletten både liggande och sittade. Men sittannde så putar huvudet liiite över kanten. (han har inte åkt vagn sedan han var 3,5 år)

Jag skulle välja Bee till ett så stort barn. Utan suflett är vagnen snygg dessutom.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • mini2007

Åååh jag börjar luta mer och mer åt Bee.. Om jag kan KÖRA in den i våran 45cm breda öppning på hissen så skulle vardagen bli SÅ mycket lättare för mig. Fast det är ju ioförsig trappsteg upp till hissen... Riskfritt att dra/"bumpa" upp Bee för trappor?

• Stargirl
    mini2007 skrev 2008-03-19 17:05:54 följande:
    Åååh jag börjar luta mer och mer åt Bee.. Om jag kan KÖRA in den i våran 45cm breda öppning på hissen så skulle vardagen bli SÅ mycket lättare för mig. Fast det är ju ioförsig trappsteg upp till hissen... Riskfritt att dra/"bumpa" upp Bee för trappor?
    Nope, går finemang.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • mini2007

Tack för era svar! Blir nog Bee :) Kanske, eller usch, såå svårt att bestämma mig. Måste gå och titta på den. Kanske slänga in trollungen och se vad han tycker.
    Vill gärna ha fler åsikter! Uppdatering; Sälja Cameleon och köpa Bee (bara en vagn, måste välja), sonen 4 månader gammal. Kommer jag att ångra mig...?

• mini2007

Jag menar, några minus MÅSTE det väl finnas med Bee? Eller? Är detta vagnen som slår alla andra vagnar? Är hjulen stadiga, även om man skulle lasta tungt? Ramlar grejerna ur varukorgen? Krånglar bromsen? Någon som rullat Bee nån månad nu och upptäckt nåt som inte är bra?

• Pasadena

Tycker ni att ni använder det vändbara handtaget nånting? Jag provade att vända det häromdagen när min dotter blev gnällig i vagnen och hon gillade verkligen att åka framåt och få titta på allt MEN vagnen blev ju helt bångstyrig.
    Jag kunde ju knappt styra den när hjulen åkte hit o dit och jag kom inte upp på trottoarer genom att balansera hela vagnen på swirwelhjulen. Visst man kanske kan låsa dem men det blir väl ändå inte lätt att ta sig upp på trottoarer pga småhjulen?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13