Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande:
    Måste bara fråga....någon mer som har eller har haft barn som avskytt sittdelen? Har de lärt sig att tycka om den? Max älskade sin bugga med liggdelen på...men nu när vi bytt till sittdelen så avskyr han den. Han blir arg så fort man sätter honom i den och om man lägger honom ner så börjar han krångla och skjuter upp sig i en båge. Vad ska vi göra? Älskar vagnen jätte mycket men om lillen inte vill åka i den så funkar det ju inte.
    Men han får antagligen plats i liggdelen ett tag till, det går ju bra att haka i en vanlig sele och så får han sitta där i stället. Jag hade definitivt bytt tillbaka och provat om några månader igen.
  • Fröken Småland
    bennysson skrev 2008-03-11 11:10:29 följande:
    är det jag som är snurrig...? men är inte frog och gecko samma storlek på chassit? bara att frogen har bågen?funkar då frog-klädsel på geckon?
    Gecko är en cm kortare så storleksmässigt är det ju inga problem. Däremot tror jag att Gecko har en annan princip av klädsel så min gissning är att den inte passar. Jag baserar min gissning på att det är en helt annan fällmekanism för Gecko än för Frog och Cameleon. Hoppas någon Gecko/Frog-expert kan svara utförligare .
  • Fröken Småland
    Mamma Anna skrev 2008-03-11 13:46:34 följande:
    Nu tror jag att jag äntligen har bestämt vilken färg det blir vi kör på en sand/sand... synd bara att de har tagit bort nykundsrabatten på babytrader lagom tills jag ska beställa
    Skriv till dem och flirta lite om rabatt, eftersom alla dina kompisar fått det... Värt ett försök!
  • Fröken Småland
    Mamma Anna skrev 2008-03-11 14:33:26 följande:
    jaj86:Nej jag var inne och kollade och registrerar man sig som ny kund får man en rabattkod, det var nån som skrev här i tråden att den var borta men det stämde visst inte. Vad glad jag blir
    Jippie!!
  • Fröken Småland
    VeroniQa skrev 2008-03-11 15:07:31 följande:
    Stort tack för ditt svar!Ännu en fråga! Kan man köpa ny "båge" till Cameleonten??
    Du menar "störtbågen"? Jajamän, kostar 220:-
  • Fröken Småland
    Nellies matte skrev 2008-03-11 17:37:34 följande:
    Ni som kan sånthär med barnvagnar, jag hade en brio kombi innan bugaboon. Brion använde jag max 5 gånger och sålde den för 1½ månad sedan. Idag ringde hon som köpte vagnen upp mig och ville reklamera den eftersom en plastbit saknades på bromsen. När jag sålde vagnen till henne berättättade jag att bromsen var lite lurig att få i och att man var tvungen att trycka till den både på höger och vänster sida. Nu hade den stått orörd hemma hos henne och så när dom började använda den till bebisen som nyss kommit så saknas det tydligen en plastbit på bromsen.Jag har inte kvar kvittot och garantin gick ut för nån nån måmad sen, vad gör man? Vad ska jag som säljare göra? Jag trodde ju att vagnen var hel!
    Är det ett Compact-chassi? Jag har ett sånt där bromsen är sönder. Det chassit är antagligen det sämsta i världshistorien. Det sitter små brytpinnar i plast i bromsen som skall gå av för att uppmärksamma föraren på att man lastat för tungt . Dem kan man dock få kostnadsfritt från Brio eller återförsäljare. På min broms är det även ett annat fel, nämligen att en liten bit lossnat där brytpinnen skall sitta. Men jag ringde och beställde en ny broms förra veckan eftersom jag skall sälja Brion (inte en dag för tidigt) och hon sa att den skulle kosta ungefär 100 kr för hela bromsen. Låter ju rätt billigt men vi får väl se nästa vecka när den kommer om det var rätt del...

Om det är det som är problemet så är det ju rätt lätt ordnat!
  • Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2008-03-11 19:01:11 följande:
    Isanna/mamma2003: Jag har hört att det ska komma/har kommit en ny variant av Axel & Ida regnskyddet som skulle va lite större. Vet ni nåt om det??
    Jag minns att thj skrev om att det skulle komma ett större, men vi hörde aldrig något om det sen.

*ropar* thj! Hur gick det med det där?
  • Fröken Småland
    Azel skrev 2008-03-12 21:55:17 följande:
    Hejhejhar frågat tidigare men fick inga tips så jag försöker igen. Har problem med Bee broms, den åker inte in på ena sida, man måste typ sparka på den ibland. Några tips på vad man kan göra?Sen undrar jag om sittläge på Bee, är det bara min eller ska det va så, det är lite viloläge som är som max sittläge. Som på UJ typ. hur många lägen har den?
    Bee har fyra lägen, och jag håller med dig om att det som är mest upprätt är lite för tillbakalutat. Bromsen vet jag tyvärr inget om...
  • Fröken Småland
    Dis skrev 2008-03-13 09:24:09 följande:
    jag har äntligen kommit till beslutet att behålla buggan, (eller sälja och köpa nytt chassi)fördelarna överväger. Jag köper en transportbag istället för sulky.Hur var det med det nya chassit stämmer det att det att ändringarna är skumhjul, ingen skåra i bågen och bättre sele, enklare justering av handtagen? Dessa färgkombosar väljer jag mellan:Blå top/Brun bas - brunt parasoll?Blå top/mörkblå bas- rosa parasollVit topp/brun bas-vitt parasollBrun bas/brunt topSvårt, vill ha alla! Någon som har sett live eller har bild?
    Du gör rätt i att behålla Buggan! . Du har kollat i våra bildtrådar va? Länk finns i TS.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13