Nellies matte skrev 2008-03-11 17:37:34 följande:
Ni som kan sånthär med barnvagnar, jag hade en brio kombi innan bugaboon. Brion använde jag max 5 gånger och sålde den för 1½ månad sedan. Idag ringde hon som köpte vagnen upp mig och ville reklamera den eftersom en plastbit saknades på bromsen. När jag sålde vagnen till henne berättättade jag att bromsen var lite lurig att få i och att man var tvungen att trycka till den både på höger och vänster sida. Nu hade den stått orörd hemma hos henne och så när dom började använda den till bebisen som nyss kommit så saknas det tydligen en plastbit på bromsen.Jag har inte kvar kvittot och garantin gick ut för nån nån måmad sen, vad gör man? Vad ska jag som säljare göra? Jag trodde ju att vagnen var hel!
Är det ett Compact-chassi? Jag har ett sånt där bromsen är sönder. Det chassit är antagligen det sämsta i världshistorien. Det sitter små brytpinnar i plast i bromsen som skall gå av för att uppmärksamma föraren på att man lastat för tungt

. Dem kan man dock få kostnadsfritt från Brio eller återförsäljare. På min broms är det även ett annat fel, nämligen att en liten bit lossnat där brytpinnen skall sitta. Men jag ringde och beställde en ny broms förra veckan eftersom jag skall sälja Brion (inte en dag för tidigt) och hon sa att den skulle kosta ungefär 100 kr för hela bromsen. Låter ju rätt billigt men vi får väl se nästa vecka när den kommer om det var rätt del...
Om det är det som är problemet så är det ju rätt lätt ordnat!