Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Alexanders Mammma skrev 2008-03-19 23:59:31 följande:
    Jag har sett att det där metalliga som sitter på de små hjulen har blivit brunt av rost. Hur ska man ta bort det*kan inget alls om sånt*. Ska man smörja eller spruta på sånt där silikonspray som man fick med Bugabookitet?? Eller nån slags olja?PLEASE, SVARA FÖR JAG VILL FIXA DET SÅ SNART DET GÅR!!
    Testa skrubba försiktigt med Svinto.
  • Fröken Småland
    skrutthumlan2 skrev 2008-03-20 14:36:29 följande:
    någon som vet när sommarsufletten (heter breeze någonting har jag för mig) kommer med kanvastyg istället för fleece tyg?
    Jep, kommer i rött, svart, sand och marin. Jag vet att www.toddler.se har lagt upp dem i sin webbutik.
  • Fröken Småland
    Mamma Anna skrev 2008-03-20 19:49:51 följande:
    Tjoho! Nu har jag spenderat eftermiddagen med att sätta ihop vagnen och den känns helt underbar! Hoppas bara att det inte är en sån som har fel på handtaget såg att chassit var tillverkat i juni. Nu ska jag bara hitta nåt fint att bädda den med också.
    Grattis!
  • Fröken Småland
    MGn skrev 2008-03-20 22:46:36 följande:
    Jag kan inte bestämma mig...älskar bugaboon, den är så snygg. men för 8700kr så känns det inte bra att den står oanvänd i hallen, jag behöver pengarna.... varför kan man inte ha kakan och äta den!?
    Ja, behöver du pengarna då är det ju svårt att motivera att den bara står oanvänd . Men den tappar ju väldigt lite i värde, du får antagligen samma pengar om ett halvår eller ett år så kan du härda ut ett tag till kanske och se om du inte får användning för den?

Visst är det en rejäl summa pengar som är låst men som sagt får man ju tillbaka det mesta. Jag brukar tänka i termerna; vad får jag istället för de pengarna? T ex om man röker (vad kostar ett paket cigaretter nu, 45?) Jag gissar på 45 och så röker jag inte ett paket om dagen. På ett halvår har jag sparat 8.200:- .  Det är mååånga toppar det!
  • Fröken Småland
    Bellahhh skrev 2008-03-21 10:29:28 följande:
    Gubben vägrar att jag ska köpa en till vagn :( Fast jag har alla cash nu SJÄLV *bhuhu*
    Varför frågar du honom? *skrattar rått*
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-03-21 17:56:50 följande:
    ska chassit och liggdelen glappa i fästena dvs i sina låsta lägen!
    På vilket sätt menar du? Man kan rucka handtaget en liten bit upp och ner, det är en del av fjädringen. Är det så du menar så är det helt OK.
  • Fröken Småland
    thj skrev 2008-03-22 18:43:04 följande:
    Glad Påsk alla vänner
    Tack detsamma! Fler än jag som inte är på flashig påskfest...
  • Fröken Småland
    AsfaltsBlomma skrev 2008-03-23 17:16:20 följande:
    Såg att någon frågade här innan men har inte sett något svar så jag frågar igen.Någon som har bild på röd bas och den nya rosa sufletten? Är den kanske lite för cerise så att det inte blir någon snygg kombination?
    Jag kan inte minnas att jag sett den kombon. Den är säkert riktigt snygg, även om jag personligen föredrar den gamla rosa.
  • Fröken Småland
    Agronom skrev 2008-03-23 21:13:25 följande:
    Jo men om det inte blir så att hon hellre vill gå så kan jag ju inte bära henne och samtidigt köra bäsen i vagnen...Usch vet inte hur vi ska göra men jag kan väl inte planera detta nu utan får avvakta och se hur stora tjejen är när bäsen kommer.
    Nej, men du kan bära bebisen och låta storasyster åka vagn när ni är ute tillsammans . Bärsjal som komplement till Buggan är oslagbart. Helst fixa en ram till och ha en liggdel och en sittdel färdig, bara att skifta. Så har du två kombinationer: liten i sjal, stor i vagn eller liten i vagn och stor på bräda. Voilà! *muttrar att Bugaboo ändå borde fixa en syskonvagn*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13