Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Alla bilder är tagna från där man står när man kör vagen, dvs bakom de stora hjulen.

Först en bild på vänster fäste

Nu har jag lagt vagnen helt på sidan och håller brädan där den skall sättas fast

När man fört in brädan under fästenas spår så vrider man på brädan (90 grader) så att den hamnar där barnet skall stå. Vagnen ligger fortfarande på sidan. Ställ upp vagnen så skall det se ut så här

Snodden som håller uppe brädan när den inte används skall sitta så här

Hoppas det kunde kasta ljus över saken! Kanske blev värre...?

• Fröken Småland
    Soulfly skrev 2008-03-27 10:37:50 följande:
    Hej! undrar om man tex köper en begagnad bugga och sen vill byta tyg på den,vart köper man det då billigast smidigast?Är det skillnad på de olika årsmodellerna? är ute efter en cameleon!OBS INGEN ANNONS!
    Det skall finnas hos välsorterade återförsäljare men jag tycker att det oftast är beställningsvara . Om du vill handla på nätet vet jag att www.kidzshop.se har snabba leveranser och framför allt mycket på hyllan.
  • Fröken Småland
    Soulfly skrev 2008-03-27 11:01:14 följande:
    ah tackMen tex om man köper en begagnad...e en -06 modell bra då?
    Bugaboo har inga årsmodeller alls. Är det till en Cameleon så är det till en Cameleon osv.
  • Fröken Småland
    Malin med Tim skrev 2008-03-27 11:37:54 följande:
    PUFFAR min fråga:Malin med Tim skrev 2008-03-27 09:25:42 följande:
    Någon svarade mig igår när jag hade samma fråga att det var ett "galler" som ligger ihop med madrassen innanför madrassfodralet. Kolla där under vetja. Jag har inte min Cameleon kvar så jag kan inte kolla.
    kath skrev 2008-03-27 10:44:28 följande:
    Puffar lite för min fråga!!Kan man ta bort "pinnarna" som håller liggdelen utfälld på frogen?( svårt att förklara men de fungerar som utspännare så att det inte bara är tyngdlagen som gör att liggdelen har kanter. Man kan göra det på cameloenten så att liggdelen blir helt platt när man ska in i med den i bilen. Ser ut som smala plastplattor på came och sitter inne i tyget i en liten öppningsbar ficka.Någon ???? Jag är kär i frogen THJ - vet du om detta är en ny detalj för just cameleonten?
    Nu gick jag och kollade på mina liggdelar, har en till Cameleon och en till Frog, och de ser exakt likadana ut på den fronten. Precis likadana kanaler som man sätter ner plastbitarna i. Så de borde uppföra sig precis likadant. Jag har dock aldrig använt Frogens liggdel men det är en mycket rimlig gissning att det är så.
  • Fröken Småland
    Hunny skrev 2008-03-27 11:28:21 följande:
    Har ringt affären där jag köpte ståbrädan och de hittar inte fästena som ska höra till. Tar upp till 2 veckor innan jag kan få den. Vet någon varifrån man kan beställa den via internet? Bör ju inte ta 2 veckor att få den då, eller?
    Kolla med www.kidzshop.se *tjatar* Jag vet att jag tjatar men de är ju såååå bra!!!!

thj: visst kan du rädda Hunny?
  • Fröken Småland
    myHappiness skrev 2008-03-27 11:52:48 följande:
    Hej!Ska beställa en cam då de har bra erbjudande på babytrader för årets modell med röd bas. ca 6700 kr inkl frakt. TIPS. Tänkte ta svart canvas men även denim topptyg. Undrar om någon här ha bild på röd bas med denim top? Eller alla denimbilder är välkomna!
    Bellahhh skrev 2008-03-27 11:56:29 följande:
    Haha aah ;P Har du ingen bild på den vita ? kramis
    Jules sandfärgade bas med denimtopp och vit åkpåse borde passa er båda . Den är bland de allra sista bilderna i bildtråden. Adress till bildtråden finns i TS.

Röd / denim tror jag faktiskt inte finns. Jag har en heldenim med röd sittdelstopp som jag kan rota fram. *återkommer*
  • Fröken Småland

Vilken tur, den låg redan i galleriet. Det där är en gammal denim från Frog special edition 2004, tror att den nya är något mörkare. Den röda sittdelstoppen är vanlig fleece.
  • Fröken Småland
    kath skrev 2008-03-27 13:35:29 följande:
    Tack för svaret Mamma 2003. Då kan jag lugna mig och fortsätta drömma om min frog... ;) Det är så kul att läsa alla era inlägg i tråden. Det känns som om jag känner er alla lite grann men plötsligt så insåg jag att jag inte skrivit nått alls så ni kan ju inte ha samma uppfattning. ;PMen jag kommer finnas här och läsa alla era kommentarer, och förhoppningsvis blir jag med med bugaboo så småningom... Trots att pånboken vill nått annat.
    Skit i vad plånboken säger, det svider bara en gång som min mamma brukar säga när jag är småsnål. Förresten så är det billigare att köra Bugaboo än t ex Emmaljunga som verkar vara barnvagnarnas Volvo. Tänk dig att du köper en Cameleon för 8.700:- och säljer den om tre år för 5.000:- (jag bara gissar). En Emmaljunga duovagn kostar kanske 7.000 Om tre år skall du vara glad om du får 2.000:- för den. I det här exemplet har Buggan kostat 1.230:- per år medan Emmaljungan har kostat 1.660:- per år. Köper du Buggan hos Babytrader så kostar den 1.000:- per år. Det är billigare än tv-licensen .

Jag sitter för mycket här i tråden va? *måste skaffa mig ett liv*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13