Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Bellahhh skrev 2008-03-13 17:06:46 följande:
    Ja men det är det att Noah jacka och hans mössa är olivgröna, så det skär väl sig?
    Ja, det gör det antagligen.
    trullsa skrev 2008-03-13 17:16:13 följande:
    bellahhh: Den kaki färgade som hör till bee då? den är lite olivgrön-beige,väldigt snygg. Har själv en bee åkpåse till min gecko och den funkar bra.
    Du är ett geni!
  • Fröken Småland
    stjernan skrev 2008-03-13 20:34:31 följande:
    Såg att nån säljer att defekt chassi (nya, med det "vanliga" felet) på tradera (inte ork att läsa igenom alla inlägg här, kanske nån redan skrivit om det...?) EJ min annons!Går det att laga? Eller vad tänker de som lägger bud? (just nu uppe i 800 kr)En helt annan sak: Vad kostar en Bee i USA???? Och någon som vet lite priser på tillbehör till cameleon i USA?
    Just det, det var någon här i tråden vars far eller svärfar lagade det trasiga och fick det så bra att det gick att behålla. Sen sålde hon det nya, hahaha. Vore intressant att höra hur lagningen gick till och hur bra den blev.

*efterlyser "hemmafixaren" för tips!*
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-03-13 21:43:02 följande:
    Fanns ett liknande på blocket...fast mycket billigare!!
    Var då? Har du länk?
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-03-14 07:46:41 följande:
    nää,e nog såld...hittar den ej...tror priset var 600:-
    Oj, det var billigt. Undrar om det går att fixa dem?

Förresten, löste dig sig med tyskan? Annars inboxa mig så kan jag översätta.
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2008-03-13 22:31:13 följande:
    hur kommer det sig att det är så himlans dyrt att frakta vagn från england till sverige... £90 säger de att det skall kosta, har frågat massa olika säljare... och jag har hört alltifrån £50-£140.. någon som kan svara på varför det är så himlans dyrt just därifrån. 550-1600krköper jag en vagn ifrån holland, så kostar den typ 30-40 euro... det är ju typ 300 krnågon som vet om något fraktsätt som är billigare?
    Generellt är det dyrt att frakta över vatten eftersom man då inte kan utnyttja de billigare fraktsätten såsom främst tåg men även lastbil. Skall frakten gå någorlunda snabbt är det ju flyg som gäller och flyg är dyrt .
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2008-03-14 07:59:10 följande:
    jo, men då skulle det ju vara dyrt att frakta från usa också, men därifrån ligger frakten på 45-60 usd och det är ju inte mer än 300-360 kr...
    Oj, där föll min teori . Supertrist att de inte skickar till Europa...
  • Fröken Småland
    stjernan skrev 2008-03-14 08:58:14 följande:
    Ms Clint skrev 2008-03-13 20:40:20 följande:
    Men min syster ska åka dit snart, så hon kan köpa den isf! Då blir det ingen frakt! Nån som vet pris på Bee i USA?
    [/citat]

Kollade på www.mystroller.com nu och där står det ordinarie pris 599 dollar, reapris 529 dollar.
    dinana skrev 2008-03-14 09:33:47 följande:
    [citat]
    vad är det som skiljer frog och cameleon åt? ser att det är många som säljer sina frog nu för småsummor....
    Främsta skillnaderna är att handtaget inte är höj- och sänkbart och att swivelhjulen inte har ställbar fjädring på Frog. Men framför allt börjar Frog bli till åren nu, därav lägre pris. De flesta är nog från 2004 och 2005, och många är solblekta. Själv har jag en pärla från just 2004, och den köpte jag så billigt att jag inte vågar berätta .
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2008-03-14 10:12:30 följande:
    okej, är det handbroms på den då? fjärdring är det väl ändå på den, bara att den inte är ställbar.
    Japp, handbroms. Fjädringen är finfin men som du skriver; den är inte ställbar. Frogen är en trevlig modell, lite mittimellan allt *gillar skarpt*.
  • Fröken Småland
    Caan skrev 2008-03-14 10:45:17 följande:
    Hej!Var inne i bildgalleriet och såg alla fina sufletter. Har ni sytt dom själva? Finns det något mönster man kan gå efter?
    Det finns tyvärr ingen som har något mönster (att dela med sig av i alla fall, många har frågat). Men de flesta har sytt själva, bara måttat efter den gamla och eventuellt sytt upp en prototyp i lakansväv eller liknande. Skall själv ge mig på att sy en Bee-sufflett snart . Tycker att Bee tål att bli lite galet pimpad, kanske blommigt?
  • Fröken Småland

OK, nu spammar jag tråden . Men jag vill återigen efterlysa bild/erfarenhet av Frogsittklädsel på Cameleonram. *letar med ljus och lykta*

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13