Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Bellahhh skrev 2008-03-14 21:18:15 följande:
    Hitta en orange å silver sån! Men det blir silver är inte mkt för orange...Men va tusan då ;( Det är ju samma regnskydd tänkte att det var samma suflett nästan oxå då ;( Kan ingen testa?? haha är det ingen som syr gecko sufletter?
    Orange? Nej, har du inte tagit miste nu?

Har inte hört om någon här i tråden som syr Gecko-suffletter. Var lite försiktig bara så det inte verkar som du raggar för då kan vi få trubbel här i tråden .

Du är verkligen ett typexempel på hur farligt det är att hänga i den här tråden . Hur länge har du haft din Gecko nu, tre dagar? Och redan jagar du ny sufflett och åkpåse... Usch, dra dig ur medan tid är . Annars kommer du sluta som oss andra, lönen går direkt till Bugaboo... Jag inventerade min Bugaboo-låda idag. Helt sjukt. Och då köpte jag två nya toppar idag som jag inte fått hem ännu. Finns det någon Betty Ford-klinik för det här missbruket?
  • Fröken Småland
    S a C skrev 2008-03-15 08:52:28 följande:
    Fleece är fleece och canvas är bomullstyg (eller nåt). Helt enkelt två olika material. Vet inte hur det är med färgskillnader på nya färgerna?Om du menar att HELA sittdelen ska vara svart (grå) så kan ju det bli knepigt. Väljer du orange topptyg så blir delar av basen orange.Alternativet är väl att beställa grå/svart och en extra suflett i orange (om det går).
    Fast man behöver ju inte använda topptyget på basen. Hela basen blir då grå och bara suffletten blir orange. Tyvärr finns inte svart bas . Jag blev så sne på det så jag sålde min Cameleon och köpte en Frog istället. Det är nattsvart och supersnygg .

Ang tygerna; canvas är samma som basen om du känt på den?

Sorry Livrädd... att jag kapar ditt svar .
  • Fröken Småland

Bellahhh: I går kväll snackade vi ju om solsufflett till Gecko och det finns bara en; den i silver. Den som du sett på Babytrader har fel bild till texten; på bilden är det en Cameleon med en orange sommarsufflett. De menar nog bara visa själva UV-skyddet som ser likadant ut för båda modellerna. UV-skyddet går från suffletten och ner till fotändan och är en separat del som man alltså fäster ihop med suffletten *krånglig förklaring*.

• Fröken Småland
    Unna skrev 2008-03-15 14:53:50 följande:
    Hallå alla!Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändåMen ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!
    Men du, jag var inne och snokade var du bodde för jag vet att det finns superbilliga Gecko i Kristianstad. Det ligger väl inte så långt från Malmö? Bellahhh vet mer om det där, visst var det Babyproffsen i Kristianstad? Och priset var väl så löjligt lågt som 4.900 Kasta dig på telefonen Unna och reservera en!

Geckon är jättefin, läs gärna i Bloggen som Shoegirl skrivit, adress i TS.
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-03-15 15:45:13 följande:
    *puffar* för min fråga tidigare ngn vänlig själ som vill lägga in min omstajlade bugga m sandbas/denim i bildtråden? har inte PLUS nämligen...
    Jag springer in och kollar om det är gjort!
  • Fröken Småland
    Lantani skrev 2008-03-16 09:00:49 följande:
    Är eventuellt lite smått intresserad av bugaboo. Får barn om nu allt går som det ska i början av november och bor nere i skåne. Sambon tittade runt i trådar på flachback, där han hittade under barn och familj att det även var en hel del killar som var väldigt nöjda med vagnen också, därför blev han nog också lite intresserad tror jag.Jag vill veta allt, om fjädring, vad det ligger på i pris ungefär, vilket tillbehör man bör ha, vilket bilbarnstol finns det adapter till, hur är den att köra i snö, vad den väger osv.Skriva gärna allt vad ni tycker.
    Vilken tur att vi har förberett svar på alla dina frågor!

I TS finns adressen till en blogg där du hittar massor av info. Har du fler frågor får du självklart komma tillbaka och ställa dem här i tråden. Klart du skall ha en Bugaboo!
  • Fröken Småland
    Maddelän skrev 2008-03-16 10:42:44 följande:
    Funderar bara på hur mycket en sån här vagn kostar ungefär? Dom är riktigt fina.
    Cameleon kostar 8.700:-, Bee kostar 4.800:- och Gecko kostar 6.900:- (men finns på rea på flera ställen eftersom den utgår).
  • Fröken Småland
    juliajulia skrev 2008-03-16 11:53:18 följande:
    Hej alla Bugaboo fans, är det någon som vet hur det är med färgerna på bugaboo cameleon? Jag har sett att det funnits rosa feece tidigare som jag uppfattat som lite mer babyrosa, men nu har jag köpt den nya rosa canvasen och upptäckt att den är verkligen knall cerise? Finns det flera nyanser eller har den babyrosa utgått eller är det tyget som gör att färgen skiljer sig?
    Det stämmer att det fanns en ljusare rosa tidigare, men den utgår till fördel för den nyare som kommer i både fleece och canvas. Den gamla rosa fleecen finns kanske kvar i en del butiker, tror att www.kidzshop.se har hemma t ex.
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2008-03-16 16:37:36 följande:
    Du får ett mail med rabattkoden när du registrerat dig som kund. Frakten är gratis på bugaboo. Tror det står någonstans på deras sida...
    Stämmer. Men det är alltså bara för stora köp. Tror att gränsen går vid 600 euro.
    Phili a skrev 2008-03-16 16:44:58 följande:
    Hej alla fantaster...Jag undrar när är det ok att byta från liggdelen till sittdelen. Min son är 4 månader och visst sover han bra i liggdelen, men när han är vaken vill han ju absolut inte ligga ner utan komma upp. Jag pallar upp med kuddar och filtar idag. Så när är deras lilla små kroppar starka nog ca för att ligg/sitta i sittdelen??Tack för svar...
    Det kan du avgöra bäst själv men det låter som att han skulle trivas bättre i sittdelen (där de för övrigt ligger jättefint). De flesta verkar byta vid 4-6 månader.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13