Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

änglamamma skrev 2008-05-28 19:29:11 följande:
    vill nån vara snäll åt mig med???*L*... o lägga in en bild i bildtråden på min bugga med nya rosa sufletten?? tack...
    *jag rusar in i ditt galleri*
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-05-28 19:53:08 följande:
    Är det någon som vet vad man kan hitta det citrongula parasollet? verkar vara utgående färg och inte finnas i lager någonstans
    Jag vet! Jag jagar också! *tjurig*
  • Fröken Småland
    Bopsan skrev 2008-05-29 07:56:51 följande:
    Alltså, jag vill beställa från babytrader men kan inte pga att jag inte kan skriva i/välja Sverige i rullmenyn vid registreringen som ny kund.Kan någon mer prova och se om det blir likadant?Vill beställa nuuuuuuuuuuu!
    Jag kan testa. Vänta.
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-05-29 08:03:44 följande:
    Jag kan testa. Vänta.
    Nä, Sverige är faktiskt inte med på listan! Otroligt nog. Jag var så säker på att du bara missat det Generad. Jag provade t o m att byta språk men det hjälpte inte. Du måste maila dem och påpeka detta innan du gör någon order, annars kommer vagnen garanterat att komma till något av de andra angivna länderna, såsom t ex Quatar eller Samoa. 
  • Fröken Småland
    Satu skrev 2008-05-30 18:01:49 följande:
    Någon som har nyligen köpt en offwhite sommarsufflet från någon webbutik eller en butik i sthlm? Vill ha en men hittar ingen som har i lager Kidzshoppen får hem de i juli vill inte vänta så länge.tips?
    Har du kollat med www.1klass.se? De hade rätt mycket hemma när jag var där förra veckan. Fraktfritt för övrigt .
  • Fröken Småland
    Satu skrev 2008-05-30 18:01:49 följande:
    Någon som har nyligen köpt en offwhite sommarsufflet från någon webbutik eller en butik i sthlm? Vill ha en men hittar ingen som har i lager Kidzshoppen får hem de i juli vill inte vänta så länge.tips?
    mamma2003 skrev 2008-05-30 18:05:25 följande:
    Har du kollat med www.1klass.se? De hade rätt mycket hemma när jag var där förra veckan. Fraktfritt för övrigt .
    Äsch, ser ju nu att det var sommarsufflett du var ute efter. De kommer inte till Sverige förrän i juli .
  • Fröken Småland
    änglamamma skrev 2008-05-30 21:16:18 följande:
    åhh vilket krångel med dessa chassien...ja gköpte en beg cam uttagen jan 07... o den har ett chassie tillverkat nov 06... o det glider då inte,... (gick idag i 6 trappor... hissen hos den jag hälsade på ..la av.) så jag hade väl tur då...o om jag fick välja vilken färg jag vela...så hade jag velat hafet en svart bas i alla fall... i toppfärgerna tycker jag d finns ganska bra val av... hmm ja d skulle vara lila o turkos då...
    Fast då har du det gamla chassit med skruvar istället för de förargliga snäppfästena. Det kommer nog att bli populärt med det gamla chassit misstänker jag.
    trebarnsliv skrev 2008-05-30 23:47:10 följande:
    Jag har pratat med THJ nu ikväll och tydligen så är det dem gamla parasollen vi har. Dem nya som hon får in på onsdag är det nta med två fästen. Men fästena är inte annorlunda så bara det att det är ett som är smalare och ett som är tjockare. Man kan inte köpa bara fästet heller och det är inget fel på det vi har, det passar på ramen.Konstigt att man får ett gammalt när man beställt i april i år, tycker man borde få nytt då när man betalar fullpris.
    Jag tycker också det borde vara det nya. MEN jag skulle absolut valt det gamla fästet eftersom det sitter så mycket bättre. Jag har ett av varje och föredrar det gamla eftersom det går att sätta på skumgummiramen, även vid fotändan. Passar även på Bee.

En sak som jag tänkt mycket på är att det är många låter vagnen stå med suffletten uppe i gassande sol. Det blir ju som en bakugn där inne! Jag brukar istället fälla ner suffletten och sätta parasollen över istället. Och då är det perfekt om man kan sätta den i ramen vid huvudet. Så jag är glad att jag har det gamla fästet.

Om jag fritt fick välja färg på vagnen så skulle den bli helt baby-blå
  • Fröken Småland
    thj skrev 2008-05-31 08:40:02 följande:
    Vissa av parasollen finns bara med det äldre fästet tyvärr.ledsen att ni är besvikna..Kramizz
    Inte jag i alla fall!
  • Fröken Småland
    trebarnsliv skrev 2008-05-31 15:24:05 följande:
    Tack för svaret!!Ni andra som har fäst parasollet på ramen, har det gått bra utan att ramen skadats? Kan man ta av det och på igen och så eller nöter det på ramen?
    Ramen skadas inte av parasollet. Det är till för att fästas där.
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-05-31 18:11:03 följande:
    Vad snällt! Jag tror att det var ngn annan som också var på jakt. Har för mig att det var mamma 2003 här ovan
    Japp. Men jag har redan tre parasoller så egentligen så behöver jag ju inget . Är nog tur att det är slut kanske...
  • Fröken Småland
    molly 81 skrev 2008-05-31 19:32:12 följande:
    Nu hängde jag inte mer med=)Får man fråga varför ni fastnat så för bugga-vagnar?Jag har kikat på dem för att de är så nätta, och jag springer på stan i tid och otid! Då är Emmljunga ingen hit kan jag säga!
    Nu har du tyvärr hamnat i någon "hata-axelremmarna-på-Bee-diskussion". Det är inget som tidigare kritiserats här i tråden, inget annat heller med Bee faktiskt. De flesta verkar vara mycket nöjda, inkl jag själv. Däremot tycker jag (i motsats till en del andra) att den bäst fungerar som den sulky den är; ett perfekt komplement till en "riktig" vagn.
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-06-01 07:33:07 följande:
    Hej bugaexperter!Har småläst i tråden lite och undrar om jag kan få ställa några små frågor? Jag är numera lycklig ägare till en helröd cameleon som jag köpt i USA. Tjohoooo!!! Den finns just nu hos mina vänner som ska ta med sig den till Sverige när de flyttar hit i sommar. Nu undrar jag om den är komlicerad att montera. Jag vill inte be dem göra det om det är knepigt, men samtidigt vill jag ju veta att den är ok innan de tar den hit till sverige. Kan man kolla handtaget utan att montera den? Vad är det man ska kolla? Är det andra saker jag bör be dem testa? Skulle verkligen vara jättetacksam för svar. Om de kommer hit med vagnen i aug och det är ngt fel på den vet jag inte vad jag gör..Längtar efter min vagn.
    Grattis till ett bra val av vagn! Det enda du behöver kolla är chassit och det går att göra utan att montera den. Man skall bara dra hårt i handtaget och hålla emot med en fot på mittstaget (den som slutar med en stor rund skruv på varje sida om vagnen). Om handtaget då glider upp på ena (eller båda) sidan/sidorna så är det defekt. Det skall sitta som berget då snäpfästena är stängda.

Att montera vagnen är inte särskilt svårt, men det är klart att lite meck är det. Undrar om du inte skall låta bli, det blir nog lättare att transportera den om den är omonterad. Har du köpt en transportväska? Det kan jag verkligen rekommendera annars. Då ökar sannolikheten mycket för att du får hit en felfri vagn. Transportväskan kan du sen sälja här för inköpspriset skulle jag tro. Lycka till!
  • Fröken Småland
    Mariajac skrev 2008-06-01 11:23:14 följande:
    Jag har en liten pojke på snart tre månader som börjar tröttna på att ligga ner i buggan... jag har alltså liggvagnsdelen på ramen nu. När kan jag byta till den vanliga sittdelen? Funkar det redan nu?
    Du kan byta redan nu. Du kommer att bli förvånad över hur ombonad och mysig sittdelen är och hur bra även de små ligger. Så får du en ny glad kompis till promenaderna istället!
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-06-01 12:10:59 följande:
    mamma2003- du e ju lite av en expert på d här m parasoller om jag förstått föregående parasoll diskussion har den gamla modellen å vet ju att du som jag även har bee, hur fäster du parasollen på bee? har ju fattat hur d ska sitta på frogen...sen va d ngn som skrev att man inte kunde vrida den äldre modellen på själva fästet utan va tvungen att möblera om parasollen på ramen ist, fast d kan jag vrida på fästet alltså
    Med smicker kommer man långt...

Jo, det nya parasollet kommer ju med två fästen, ett till Bee och ett till de andra. Det gamla parasollet har ett fast fäste, lite bredare, som passar på ramen till sittdelen (skumgummit) på Frog/Cameleon, vilket är min favoritplacering. Där kan man inte sätta parasollet med de nya fästena . På Bee sätter jag det gamla fästet på handtagets sida (aluminiumdelen), passar perfekt. Både gamla och nya parasollet går att vinkla i leden .

*rörig förklaring*
  • Fröken Småland
    majo78 skrev 2008-06-01 15:33:11 följande:
    Ok, då vet jag. Har aldrig sett en OTH sittdyna men det blir nog ingen sån. Får komma på nåt annat helt enkelt.
    Botten på en åkpåse?
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-06-01 16:15:21 följande:
    Tack för jättebra svar och förklaring. Precis vad jag var ute efter. Vagnen kommer att packas och fraktas av en flytttfirma eftersom mina kompisar ska flytta hem. De tar den i sin flytt. Minsta lilla skada ersätter de. Den ska få åka båt Så jag får den inte förrens i aug, suck, men bebis kommer i oktober så jag ska väl kunna hålla mig. Kanske.I USA tycker de att liggkorgen är såååå stor. Där ligger babysarna bara två, max tre månader i liggdelen. Usch vad många småbebisar man såg i framåtvända i obekväma  "paraplyvagnar", det såg hemskt ut.Annars hade de flesta bugaboo i NY. Vet inte hur många vi såg. Sedan hade rätt många den "konstiga" stokkevagnen. Men den var tom dyr i  NY. Vi betalade 5400 för våran  cam. Rätt nöjd faktiskt. Slapp skatt eftersom våra vänner bor i New Jersey och frakten blir ju också gratis.
    Nu när du köper en Yankee-vagn så tänk på att svenska topptyger inte passar på din vagn. Så om du redan nu är sugen på en annan färg så passa på att köpa också det samtidigt (det är ju dessutom så billigt!). Suffletten och liggdelslocket är inga problem, det är sittdelsöverdraget som kan sakna något hål (lätt fixad av den händige) eftersom selen sitter annorlunda i USA.
  • Fröken Småland
    trebarnsliv skrev 2008-06-02 00:59:57 följande:
    Finns det sommarsuflett i offwhite? Pris och var?
    Kommer till Sverige i juli. www.kidzshop.se kommer i alla fall att sälja dem, men det gör säkert de allra flesta Bugaboo-återförsäljare som hajat att VI VILL HA!
  • Fröken Småland
    Trojka skrev 2008-06-02 09:12:34 följande:
    Nu har jag jagat i flera veckor (känns det som iaf)... VART får jag tag på ett offwhite eller rosa (nya) PARASOLL??? Bor i lilla Umeå så webshopar är att föredra, eller andra butiker som kan tänkas skicka.
    Jag köpte ett offwhite parasoll från www.kidzshop.se för några veckor sen. Sen såg jag också att www.1klass.se hade hemma när jag var där förra veckan.
  • Fröken Småland
    Caeruleus skrev 2008-06-03 09:39:48 följande:
    Nu skall jag ge mig på att ändra selen så att den inte sitter mitt i ryggen på lillen. Håll tummarna för mig !!
    *håller tummarna*
  • Fröken Småland
    AnniPanni skrev 2008-06-03 12:36:43 följande:
    Visst är det flera här som också bär i selen?Minns att det kommit upp en sisådär 100 sidor bak (hittar de självklart inte nu).Vilket sele skulle ni rekomendera till en 5månaders "klump" (oki 68cm o närmare 9kg). Hon absolut hatar den vävda sjalen och BBn (klart förståligt för det gör jag med)).
    Beco, beco, beco
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13