Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Förresten, jag gissar på grön... Den har jag också spanat in. Fast jag har ju redan en grön *förvirrad*. Hon som säljer hängde/hänger? för övrigt här i tråden. Jag har handlat av henne, hon är schysst.

• Fröken Småland
    Stella81 skrev 2008-03-18 17:09:24 följande:
    Har en helbrun vagn och tänkte skoja till det med en grön åkpåse i den
    Jag gissade rätt! Toksnyggt!!!
  • Fröken Småland

Mini... Var det du som inte kom in i hissen utan att fälla din Cameleon? Vill bara tipsa om hur jag gjorde häromdagen när jag skulle in genom en smal dörr. Jag tog av ena bakhjulet och körde in balanserandes på tre hjul. Det gick över förväntan faktiskt och är betydligt lättare än att fälla ihop hela vagnen. Fast när barnet sitter i sittdelen så går ju även den att lyfta i bygeln men det blir ju tungt och otympligt förstås med ökad vikt. Nu vet jag ju inte hur megasmal din hiss är, så det kanske inte hjälper .

• Fröken Småland

Förresten, Föräldrar & Barn har ett "stort test" av barnvagnar idag där Cameleon är med. Vagnarna har testats på varierat underlag vintertid. Betygskriterierna är design, kvalitet, kapacitet, funktioner samt prisvärde. Maxbetyget är 5 poäng.

De testade modellerna är:

Teutonia Fun - 3 - "lätt & lagom"
    Bugaboo Cameleon - 4 - "flexibel"
    Urban Jungle - 3 - "liten liggdel"
    Maxi-Cosi Mura - 3 - "tar plats"
    Crescent m300 - 2 - "trögstyrd"
    Crescent Classic - 4 - "många finesser"
    Quinny Buzz - 3 - "ultramodern"
    Kronan duo - 4 - "rejäla doningar"

Såhär står det om Camelon:
    "Cameleon är stildbildaren som har ställt många etablerade barnvagnsbegrepp på huvudet. Den har en smart konstruktion och tar liten plats. Samtidigt är den inget under av stabilitet, framför allt i sidled. Liggdelen är rymlig nog på längden, men monterad lågt så att barnet kommer långt från föräldern. Att ta loss ligg- eller sittdelen och fälla ihop chassit går föredömligt smidigt. Bilden föreställer vinterhjul fram (extratillbehör). Normalt kör man med de mindre strollerhjulen fram, på ojämna underlag går det att byta håll på vagnen genom att svänga över handtaget. Liggdelen har löstagbar vadderad lyftbygel som ger utmärkt grepp, den måste dock lossas när barnet ska lyftas i och ur. Undertill finns ett stort stuvutrymme som är svårt att komma åt, då liggdelen är lågt monterad. Den låga tyngdpunkten gör det svårare att luta vagnen bakåt över trappsteg och trottoarkanter. Hög detaljfinish."

• Fröken Småland
    enmamasliv skrev 2008-03-19 21:34:47 följande:
    Hej Allihopa!Nu kastar jag in en fråga utan att ha läst hela tråden! Sorry! Men jag behöver den där ståbrädan som har en liten stol på eller en cyckel sadel om man nu kan kalla det!Vet ni vart man kan få ta på en sådan?Tacksam för hjälp och snabbt svar!
    Japp, den heter Tiny Tot och finns hos www.babytrader.eu
  • Fröken Småland
    NovJenny skrev 2008-03-19 21:53:30 följande:
    Thj: tack! Kom fram till att mitt chassi är snett. Inte konstigt att den dragit åt det ena hållet sedan vi köpte den för ett år sedan. Suck. Men jag antar att det bara är chassit och inga hjul man får nya, har pratat med babytrader och de skulle skicka en ny "frame" som de kallade det.
    Fast... frame är väl ram? Dubbelkolla!
  • Fröken Småland
    Bäbbemaggen skrev 2008-03-19 22:00:13 följande:
    "Gamla" Rosa färgen alltså, inga "gammparasoll"  Hehe
    Ja, det var alltså det här jag fnissade åt... Bara så att ingen annan kände sig träffad. *fniss igen*
  • Fröken Småland
    Minxy skrev 2008-03-19 22:17:49 följande:
    Oh! Du ger mig hopp Bor oc´kså i "Norrland" och jag lade in en beställning hos thj sent på tisdag kväll - med lite tur så kanske jag alltså får vagnen redan imorgon! Fast med tanke på att det är påskhelg på G så kan det ju helt klart ta lååång tid. Vet själv hur seg en del leveransfirmor blir när det vankas storhelg *suck*Håller ändå tummarna för att vagnen ska komma inom kort!!
    Be thj om trackingnr vetja!

Förresten, visst var det din dumme man som började gnälla om de små hjulen? Se inte på det som ett problem, det är bara att vända med de stora hjulen fram om det är snö eller grus som underlag, och låsa de små. Skulle det bli massor av snö kan man köpa till snöhjulen (eller bara för att det är snyggt, och för att man tvunget måste ha en massa tillbehör ).
  • Fröken Småland
    enmamasliv skrev 2008-03-19 22:35:38 följande:
    Tack, för så snabbt svar!Vet ni om man kan använda en ståbräda till en Bee?
    Japp, det går bra att använda ståbräda till Bee. Men det är en annan än till de andra modellerna så jag vet inte om Tiny Tot passar på den. Har nog heller aldrig sett någon bild på Bee-brädan, så det är svårt att gissa.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13