• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hunny

Nej jag har ingen bild kan ju försöka förklara, annars får jag ta en bild.

På affären fäste de kardborren i den tjockare stålramen som bakhjulen sitter på och drog sedan åt dragskon. Förstår någon vad jag menar?

• Fröken Småland
    Hunny skrev 2008-03-27 09:20:51 följande:
    Nej jag har ingen bild kan ju försöka förklara, annars får jag ta en bild. På affären fäste de kardborren i den tjockare stålramen som bakhjulen sitter på och drog sedan åt dragskon. Förstår någon vad jag menar?
    Okej... Men snöret som sitter i mittpinnen med en dragsko är ju bara till för att hålla upp brädan när den inte används, det är du med på va?

Vet du vad, jag springer ut och hämtar in vagnen från bilen och skall försöka få till ett foto. Häng kvar bara eller titta in lite senare för det kan ta en stund *barnen samarbetar inte så bra idag*
  • Bellahhh
    jule skrev 2008-03-27 08:34:45 följande:
    ngn som vet hur åkpåsen till cam passar i been? längtar som en tok på min bee nu Bellahhh - såg att din son inte mådde så bra, hur e d m han nu? *tänker på er*
    Tack..nee inge vidare vi är kvar här på sjukan..
    Min familj är finast
  • JohannaJ

Hej igen tråden!

Jag frågade ju tidigare när man kan byta till sittdelen på camen och fick svaret att jag kan byta nu (han är 3 och en halv månad). Så sagt och gjort, jag meckade på sittdelen och bebis blev helnöjd. Men så gick jag in i en butik som säljer bugaboo och säljaren sa att jag bytt på tok för tidigt. Han sitter alltså inte upp utan jag har den i liggläge.

Nu är jag helt förvirrad. Vad stämmer egentligen. kan Hilding fortsätta åka i sittdelen utan att gråta eller ska han ligga ner till vilket pris som helst. Lägger till att han har reflux och det är därför han nästan blir panikslagen av att behöva ligga helt platt.

har fått en liten tomtebebis
  • thj
    Bellahhh skrev 2008-03-27 09:38:23 följande:
    Tack..nee inge vidare vi är kvar här på sjukan..
    Hur gammal är din lille sötis?
    Har fått RS ..
    Tänker på er massor.

KRYA på er.

>-- --<
  • Senap
    Svar på #2045
    Nej, du kan låta ditt barn ligga kvar i sittdelen. En tjej här på tråden frågade sjukgymnast om hur barnet låg och fick till svar att det låg jättebra. Sitsen är ergonomisk så det är inga problem.
    I de flesta länder använder man inte liggdelen alls. Dessutom säger din son till om det är fel - tro mig

Många säljare har felaktig information - konstigt nog.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • thj
    jule skrev 2008-03-27 08:34:45 följande:
    ngn som vet hur åkpåsen till cam passar i been? längtar som en tok på min bee nu Bellahhh - såg att din son inte mådde så bra, hur e d m han nu? *tänker på er*
    Camens åkpåse funkar i been de är lika stora ..
    Bee's åkpåse har hål fär knapparna runt sufletten och fler uttag ör selen.
    Annars är de lika

Kramizz
  • thj
    JohannaJ skrev 2008-03-27 09:39:33 följande:
    Hej igen tråden!Jag frågade ju tidigare när man kan byta till sittdelen på camen och fick svaret att jag kan byta nu (han är 3 och en halv månad). Så sagt och gjort, jag meckade på sittdelen och bebis blev helnöjd. Men så gick jag in i en butik som säljer bugaboo och säljaren sa att jag bytt på tok för tidigt. Han sitter alltså inte upp utan jag har den i liggläge.Nu är jag helt förvirrad. Vad stämmer egentligen. kan Hilding fortsätta åka i sittdelen utan att gråta eller ska han ligga ner till vilket pris som helst. Lägger till att han har reflux och det är därför han nästan blir panikslagen av att behöva ligga helt platt.
    Inga problem att ha lillen i sittdelen ..
    Bugaboo's sittdel belastar inte på ländryggen som många andra vagnars sittdelar gör,så denna är helt okej..

kramizz
  • Hunny

mamma2003; tack för svaret. Jag kikar in lite senare. Mina barn samarbetar inget vidare idag heller Ledsen. Vilken dålig affär jag köpte den hos som inte ens vet hur den ska sitta...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13