• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Micjah
    tessan8micke skrev 2008-03-27 11:19:18 följande:
    Min skramlar också..låter som ngt är löst där inne vid pluppen som du säger.
    Men..ska det vara så alltså? Eller är det fel i produktionen?
    Mitt gamla chassi lät inget alls..kanske skulle behållit det då
  • Syrran79

Hej hopp!

Hur är kidzshoppen.se i leveranstider? Beställde en åkpåse till min bugaboo i lördags - stod att det var 1-2 dagars leverans men den har fortfarande inte dykt upp... Brukar man få någon bekräftelse per e-mail att den är skickad?

• Hunny

Har ringt affären där jag köpte ståbrädan och de hittar inte fästena som ska höra till. Tar upp till 2 veckor innan jag kan få den. Vet någon varifrån man kan beställa den via internet? Bör ju inte ta 2 veckor att få den då, eller?

• thj
    kath skrev 2008-03-27 10:44:28 följande:
    Puffar lite för min fråga!!Kan man ta bort "pinnarna" som håller liggdelen utfälld på frogen?( svårt att förklara men de fungerar som utspännare så att det inte bara är tyngdlagen som gör att liggdelen har kanter. Man kan göra det på cameloenten så att liggdelen blir helt platt när man ska in i med den i bilen. Ser ut som smala plastplattor på came och sitter inne i tyget i en liten öppningsbar ficka.Någon ???? Jag är kär i frogen THJ - vet du om detta är en ny detalj för just cameleonten?
    Är de små svarta skenorna som finns vid huvudänden samt fotänden
    Dessa kan du ta bort när du vill att ligggdelen ska bli mindre
    Finns på alla liggdelar

Kramizz
    jule skrev 2008-03-27 10:44:20 följande:
    thj - inboxa dig igen... men hursom tack så mkt för hjälpen, du e den bästa!!! ringde till ica, schenker kommer in efter 13... sååå glad idag blir vi m bee
    du är så go
  • tessan8micke
    Micjah skrev 2008-03-27 11:21:28 följande:
    Men..ska det vara så alltså? Eller är det fel i produktionen?Mitt gamla chassi lät inget alls..kanske skulle behållit det då
    Jag vet inte...jag har faktiskt inte hört med Bugaboo, nu har jag liksom vant mig vid det där skramlandet så jag hör det inte längre. Men visst är det skumt att det skramlar så.

Eftersom det funkar som det ska så vet jag inte om jag vill reklamera och kanske få ett nytt chassi och så är det kanske istället fel på det som det verkar vara på många. (Att styret åker ut)
    Mitt gamla lät inget heller.
  • kath

Tack snälla thj. Vet du om de finns även på frogen eller bara på cam? Jag kan ju inte gå in i butik och titta på frogen. Tyvcker det är synd att de inte säljer den i Sverige... men men , man kan ju inte alltid få som man vill... ;)

• thj
    Syrran79 skrev 2008-03-27 11:27:53 följande:
    Hej hopp!Hur är kidzshoppen.se i leveranstider? Beställde en åkpåse till min bugaboo i lördags - stod att det var 1-2 dagars leverans men den har fortfarande inte dykt upp... Brukar man få någon bekräftelse per e-mail att den är skickad?
    tror att de packar för fullt uppe på kidz idag
    Så den bör nog komma vilken dag som helst..
    Maila på [email protected] så kommer du få exakt levbesked.

Kramizz
  • Fröken Småland
    Malin med Tim skrev 2008-03-27 11:37:54 följande:
    PUFFAR min fråga:Malin med Tim skrev 2008-03-27 09:25:42 följande:
    Någon svarade mig igår när jag hade samma fråga att det var ett "galler" som ligger ihop med madrassen innanför madrassfodralet. Kolla där under vetja. Jag har inte min Cameleon kvar så jag kan inte kolla.
    kath skrev 2008-03-27 10:44:28 följande:
    Puffar lite för min fråga!!Kan man ta bort "pinnarna" som håller liggdelen utfälld på frogen?( svårt att förklara men de fungerar som utspännare så att det inte bara är tyngdlagen som gör att liggdelen har kanter. Man kan göra det på cameloenten så att liggdelen blir helt platt när man ska in i med den i bilen. Ser ut som smala plastplattor på came och sitter inne i tyget i en liten öppningsbar ficka.Någon ???? Jag är kär i frogen THJ - vet du om detta är en ny detalj för just cameleonten?
    Nu gick jag och kollade på mina liggdelar, har en till Cameleon och en till Frog, och de ser exakt likadana ut på den fronten. Precis likadana kanaler som man sätter ner plastbitarna i. Så de borde uppföra sig precis likadant. Jag har dock aldrig använt Frogens liggdel men det är en mycket rimlig gissning att det är så.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13