• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hannnas
    JohannaJ skrev 2008-03-27 09:39:33 följande:
    Hej igen tråden!Jag frågade ju tidigare när man kan byta till sittdelen på camen och fick svaret att jag kan byta nu (han är 3 och en halv månad). Så sagt och gjort, jag meckade på sittdelen och bebis blev helnöjd. Men så gick jag in i en butik som säljer bugaboo och säljaren sa att jag bytt på tok för tidigt. Han sitter alltså inte upp utan jag har den i liggläge.Nu är jag helt förvirrad. Vad stämmer egentligen. kan Hilding fortsätta åka i sittdelen utan att gråta eller ska han ligga ner till vilket pris som helst. Lägger till att han har reflux och det är därför han nästan blir panikslagen av att behöva ligga helt platt.
    Vi bytte när måns var 2 1/2 o det var det enda som fungerade... du har fått helt felaktig infå (knasig säljare ?) BVC "godkände" att jag bytte såpass tidigt just för att sittdelen är ergonomisk... o jag hade den i halvsittläget oftast

Nej jag bifaller med övriga här, helt OK att byta tidigt, när barnet vill
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • JohannaJ

Tack allihopa!
    Nu åker vi sittvagn, punkt slut. Jag ska nog svänga förbi henne idag och referera till er experter

Nu sticker vi ut i solen med nöjd bebis i vagnen.

har fått en liten tomtebebis
  • thj
    JohannaJ skrev 2008-03-27 09:54:12 följande:
    Tack allihopa!Nu åker vi sittvagn, punkt slut. Jag ska nog svänga förbi henne idag och referera till er experter Nu sticker vi ut i solen med nöjd bebis i vagnen.
    Viktigast är att bebis sitter bra ..
    Oh lät skönt en promenad i solenvill ut..
    Men har en liten sjukis med feber.

vad tror ni,han kanske mår bättre om vi tar en promenix i det fina vårvädret

Kramizz
  • Bellahhh

THJ nej han är 19 mån så det har han nog ej... Men nu sitter han upp här iaf.!
    Men jag behöver tänka på annat ;p Jag kan inte bestämma mej för vilken färg på åkpåse jag ska ha juh!
    Behöver man skötväska till en 19 mån?

Min familj är finast
  • mamma på vift
    thj skrev 2008-03-27 09:57:56 följande:
    Viktigast är att bebis sitter bra..Oh lät skönt en promenad i solenvill ut..Men har en liten sjukismed feber.vad tror ni,han kanske mår bättre om vi tar en promenix i det fina vårvädretKramizz
    självklart ska ni ut i solen o njuta....ingen fara att gå ut med feber....så ut o promenera med er!!!
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Fröken Småland

Alla bilder är tagna från där man står när man kör vagen, dvs bakom de stora hjulen.

Först en bild på vänster fäste

Nu har jag lagt vagnen helt på sidan och håller brädan där den skall sättas fast

När man fört in brädan under fästenas spår så vrider man på brädan (90 grader) så att den hamnar där barnet skall stå. Vagnen ligger fortfarande på sidan. Ställ upp vagnen så skall det se ut så här

Snodden som håller uppe brädan när den inte används skall sitta så här

Hoppas det kunde kasta ljus över saken! Kanske blev värre...?

• thj
    mamma på vift skrev 2008-03-27 10:01:12 följande:
    självklart ska ni ut i solen o njuta....ingen fara att gå ut med feber....så ut o promenera med er!!!
    precis vad jag ville höra nu klär vi på oss och går ut
    Bellahhh skrev 2008-03-27 10:00:44 följande:
    THJ nej han är 19 mån så det har han nog ej... Men nu sitter han upp här iaf.! Men jag behöver tänka på annat ;p Jag kan inte bestämma mej för vilken färg på åkpåse jag ska ha juh!Behöver man skötväska till en 19 mån?

Oh lille sötis hoppas att han piggar på sig fort nu.

Vilka färger är högst på listan på åkpåse ..

• Bellahhh
    thj skrev 2008-03-27 10:04:44 följande:
    Oh lille sötishoppas att han piggar på sig fortnu. Vilka färger är högst på listan på åkpåse..
    khaki, grå, vit, sand brun el svart el mörkgrå... hehe eller kanske nån helt galen färg ;P
    Min familj är finast
  • jule

thj, ok va bra att åkpåden passar till been oxå har inboxat dig vill du kika?:_)

Bellahhh - va skönt att han verkar piggna till e ni på östra? isf e vi nära bor inte så långt därifrån håller tummarna för er att han e på benen snart å ni får åka hem. *kramar om er* appropå åkpåse, tycker jag ju (lite partiskt) att offwhite e skitsnygg kanske inte så praktisk men iaf, har en själv som jag tänkte ha i been när jag får den annars e nog khaki snyggt, roligar eiaf m lite ljusare färg såhär mot vårkanten å had ed inte helt otippat kommit världens snöstorm i förrgår så hade d ju varit riktigt vårigt här i gbg nu längtar...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13