• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Unna

Haha! Jo, jag har lärt mig en hel del i den här tråden vill jag säga!

thj skrev 2008-04-06 10:20:58 följande:
    '*fniss*Jag skulle just skrivet detta och så ropa mina troll på mig (de är ute och leker)Så kom jag tillbax och då var det klart..Kram
  • Unna

Nu har jag aldrig sålt något på blocket (om det nu är där du tänkt annonsera?!), men kan man inte lägga allt i samma annons men med separat pris? Rubriken kan ju vara "Bugaboo Cameleon -06 och tillbehör" Eller liknande...

mallan brallan skrev 2008-04-06 10:21:00 följande:

Unna: Jo det är väl kanske sant. Orkar inte hålla på å lägga ut en massa jäkla tillbehör bara. Jag vill bara bli av med den så att jag kan ge den nya pärlan all min uppmärksamhet!
  • milimina
    Unna skrev 2008-04-06 10:15:58 följande:
    Angående pris för beg. vagn så har jag hört att andra gett tipset att sälja vagnen och tillbehören separat. Någon kanske vill ha en vagn men inte de tillbehör ni valt att köpa till. Då kan de ju känna att de betalar för mycket för något de inte vill ha. Och separata tillbehör borde ju locka väldigt många andra!
    det är sant förstås... jag trodde ju inte att jag skulle vilja ha en åkpåse eftersom vi hade en lodger bunker. men sen blev det en iaf, så vi hade till båda vagnarna... och den är använd kanske fem ggr totalt

om man lägger ut bara vagnen då, med det som hörde till när den var ny (servicekit osv), kan man få 5000-5500 för den då? och sen sälja tillbehören separat.
  • thj
    milimina skrev 2008-04-06 10:28:09 följande:
    det är sant förstås... jag trodde ju inte att jag skulle vilja ha en åkpåse eftersom vi hade en lodger bunker. men sen blev det en iaf, så vi hade till båda vagnarna... och den är använd kanske fem ggr totalt om man lägger ut bara vagnen då, med det som hörde till när den var ny (servicekit osv), kan man få 5000-5500 för den då? och sen sälja tillbehören separat.
    Jag sålde min med bara sittdel och extra sommarsuflett för 5800:- på 20minuter
    så det kan du säkert få
    Då hade jag blåbas med blå fleece topp svart sommarsuflett..
    Inget mer ..

Kram
  • jule
    milimina skrev 2008-04-06 09:16:37 följande:
    jag funderar på att sälja vår bugga, om jag lyckas bli gravid så att vi kommer ha två vagnåkande barn. isåfall vill jag ha en p&t nämligen, eftersom bugaboo aldrig får tummen ur att göra en syskonvagn! vad tror ni man får för en bugga uttagen 06, med de här tillbehören:åkpåsesommarsuflettparasollmugghållareallt i original givetvis den är inte särskilt sliten heller eftersom junior hatade att åka vagn som liten så den är mest finkörd i stan.
    hur långt kommer ev. bli mellan syskonen...? vi köpte en P&T men den åkte ut fortare än kvickt när vi skulle ha den som syskonvagn 8som singel gillade jag den skarpt), tyckte den blev på tok för liten för storasyster (2,5 år) visserligen va d ju i nov så hon satt ju där m overall å grejer å såg helt ihopträngd ut... så vi bytte till frog m ståbräda å har precis kompletterat m en bee till storasyster om vi ska på lite längre turer. alltså vad jag menar är att kanske inte ha så bråttom m att göra sig av m camen för d e inte helt säkert att du gillar P&T´n... men som sagt detta är ju min åsikt om den vagnen såg ju att...
    NovJenny skrev 2008-04-06 09:41:57 följande:
    [citat]
    Vi har en p&t. Är jättenöjd, men har bara haft den 2 veckor ca. Kanske runt 5000 kr om den är i fint skick? Bara en gissning.
    [/citat

... tycker ngt helt annat
  • NovJenny
    jule skrev 2008-04-06 10:55:54 följande:
    [citat]Vi har en p&t. Är jättenöjd, men har bara haft den 2 veckor ca. Kanske runt 5000 kr om den är i fint skick? Bara en gissning.[/citat... tycker ngt helt annat
    Jo, men jag antar att hon var för liten för syskonsitsen man har där fram när bebisen ligger?
    Det är ju ändå en rätt så kort period, sedan får den större sitta i sitsen som man änvänder när man kör singelvagn.

Noah är en stor 1 åring 14 kg och 85 lång. Han sitter jättebra i syskonsitsen än så länge iaf. Och Lilly sover så himla sött när hon vaggas i "liggelen".
  • NovJenny

Man kan alltså få 5500 kr för en 2 år gammal vagn?

Har sett 07:or ute för 6000 kr, det tycker jag är mycket!
    Men så är det väl med bra andrahandsvärde.

• jule
    NovJenny skrev 2008-04-06 11:18:21 följande:
    Jo, men jag antar att hon var för liten för syskonsitsen man har där fram när bebisen ligger?Det är ju ändå en rätt så kort period, sedan får den större sitta i sitsen som man änvänder när man kör singelvagn.Noah är en stor 1 åring 14 kg och 85 lång. Han sitter jättebra i syskonsitsen än så länge iaf. Och Lilly sover så himla sött när hon vaggas i "liggelen".
    ja d e så olika, jag gillade som sagt inte vagnen alls som syskonvagn menmen tur att smaken e olika
  • jule

thj - såg du att jaginboxat dig i förrgår... allt bra? *kram*

• thj
    jule skrev 2008-04-06 11:26:24 följande:
    thj - såg du att jaginboxat dig i förrgår... allt bra? *kram*
    oh söta du
    ska kolla nu
    Kramizz
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13