• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • thj
    Weklund skrev 2008-04-06 13:19:06 följande:
    va ja ha hört så paassar den men att den inte funkar riktigt att fälla upp
    Tror inte det funkar finns inget att fästa den med på bugaboo.
    Kram
  • NovJenny
    mamma2003 skrev 2008-04-06 12:23:00 följande:
    Har du en ettåring och ett småsyskon? Imponerad!
    Japp!
    En 16 månader och en 2 månader.
  • milimina
    Malin med Tim skrev 2008-04-06 11:47:28 följande:
    Jag har en kille på 2½ och en liten på 3½ vecka, min stora kille åker inte vagn alls och vi har inte ens en ståbräda. Om jag vore du skulle jag behålla vagnen och se om det verkligen behövs en syskonvagn när det väl är dags. Kan tillägga att när jag blev gravid trodde jag att jag skulle behöva en syskonvagn men valde att vänta och se om behovet verkligen fanns, och det gjorde det ju inte. Nu går jag och väntar på om jag verkligen behöver beställa en ståbräda eller inte...
    jo det skulle ju kännas trist om det blir så, men junior vill gärna springa iväg så det skulle helt enkelt kännas säkrast att ha en vagn att sätta honom i. å andra sidan kan jag väl sjala bebisen då

fördelen med p&t vibe är att man enkelt skiftar mellan enkelvagn och dubbelvagn. dvs, har man bara bebisen kör man enkelvagn med extrasätet i varukorgen, sen plockar man upp junior och då -voila- blir det en dubbelvagn! den är lite större på längden jämfört med en bugga men inte särskilt mycket tyngre, och vi kommer förhoppningsvis snart att ha en så stor bil att det inte spelar nån roll

vi använder vagn mest i stan, där det är mycket trafik, cyklar och folk. här hemma går junior gärna själv och för den skulle behövs nog ingen syskonvagn. men vi åker trots allt en del till stan... och när bebisen blir större och tyngre blir det jobbigare att sjala om man vill ta sej nånstans. så jag funderar rätt mycket på vagn och hur det ska bli framöver när (om) vi har två barn.
  • Stargirl
    Apple Pie skrev 2008-04-06 11:52:36 följande:
    Jag har tvättat min rosa sufflett i tvättmaskinen 30 grader precis om jag alltid tvättar min sand båda fleece och den blev alldeles skrynklig!!! Kan jag reklamera det?
    Har tvättat fleece flera ggr och det har sett likadant ut som innan tvätten så det låter ju onekligen som en reklamation. Om du tvättat i 30 grader utan sköljmedel.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Infinite Joy

Nu har jag bestämt mig för en cam i sand/brun. Åkpåse får bli i sand eller offwhite... åsikter tack!

Sedan ska jag även köpa ståbräda, ev sits till brädan. mugghållare och vinterhjul. Något mer som behövs?

Hur skiljer sig sommarsufletten från den vanliga?

• astra77

Är det någon som har köpt ett annat regnskydd än det som hör till bugaboo? Jag tycker att det är såååå skrymmande, plastigt och dessutom så kasar det hela tiden upp vid fötterna så att åkpåsen blir våt. regnskyddet är det enda negativa som jag hittat på min bugga efter snart ett år...
    Vi var på Babyland idag för att testa ett vanligt, men det som fanns passade inte alls. Någon som vet om det finns något som passar?!

• Dis
    Lottetottan skrev 2008-04-05 22:07:03 följande:
    Hej! Har nyligen flugit med min cam i transportväskan och den är GRYM! Den är kraftigt vadderad och skyddar därför väldigt bra. Det var inte en skråma på vagnen vilket det garanterat hade varit om jag checkat in den "löst". Jag checkade in Babyskyddet "löst" och det var illa medgånget, och saknade delar, vilket jag är väldigt ledsen för, men jag hade inget val.. Så, om du är rädd om din vagn kan jag rekommendera transportväskan, den skyddar gott! Lycka till!
    Vilken väska ska man köpa Cam eller Bee väskan?
  • Stargirl
    Dis skrev 2008-04-06 14:59:26 följande:
    Vilken väska ska man köpa Cam eller Bee väskan?
    Beror på vilken vagn du har *s* Bee väskan till Bee och Cam väskan till Cam.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Dis

Jag har båda! Men kommer förmodligen bara resa med bee, men man vet ju inte hur det blir framöver; Finns det något negativt med en Bee i camväska?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13