Malin med Tim skrev 2008-04-06 11:47:28 följande:
Jag har en kille på 2½ och en liten på 3½ vecka, min stora kille åker inte vagn alls och vi har inte ens en ståbräda. Om jag vore du skulle jag behålla vagnen och se om det verkligen behövs en syskonvagn när det väl är dags. Kan tillägga att när jag blev gravid trodde jag att jag skulle behöva en syskonvagn men valde att vänta och se om behovet verkligen fanns, och det gjorde det ju inte. Nu går jag och väntar på om jag verkligen behöver beställa en ståbräda eller inte...
jo det skulle ju kännas trist om det blir så, men junior vill gärna springa iväg så det skulle helt enkelt kännas säkrast att ha en vagn att sätta honom i. å andra sidan kan jag väl sjala bebisen då
fördelen med p&t vibe är att man enkelt skiftar mellan enkelvagn och dubbelvagn. dvs, har man bara bebisen kör man enkelvagn med extrasätet i varukorgen, sen plockar man upp junior och då -voila- blir det en dubbelvagn! den är lite större på längden jämfört med en bugga men inte särskilt mycket tyngre, och vi kommer förhoppningsvis snart att ha en så stor bil att det inte spelar nån roll
vi använder vagn mest i stan, där det är mycket trafik, cyklar och folk. här hemma går junior gärna själv och för den skulle behövs nog ingen syskonvagn. men vi åker trots allt en del till stan... och när bebisen blir större och tyngre blir det jobbigare att sjala om man vill ta sej nånstans. så jag funderar rätt mycket på vagn och hur det ska bli framöver när (om) vi har två barn.