• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Knyttet och K
    mamma2003 skrev 2008-04-08 22:50:23 följande:
    Du fick väl förslag innan om en ergonomisk bärsele? Det är en mycket bra idé tycker jag. Fundera på en Ergo, Beco eller Patapum. Patapum är antagligen billigare nere i Spanien eftersom den kommer från Italien *gissar*. Jag har alla tre modellerna *inte bara Bugaboo-missbrukare* och gillar dem alla fast på olika sätt.
    Jag är också sjalgalning *skrattar* Sonen bar jag nästan uteslutande i sjal, men nu använder vi mest vår Beco. Jag har en Patapum också (och har haft en Ergo). Sjalarna har jag sålt nästan alla så nu har jag "bara" 5 vävda långsjalar och tre trikåsjalar
  • JohannaJ

jag tror att vi svenskar är rätt nervösa av oss
    Min kille sitter i sttdelen i buggan och han är född i dec. Han hatade liggdelen men han ligger gärna i sittdelen. Jag varvar sjal med vagn på promenden.

supermami skrev 2008-04-08 22:44:41 följande:
    Bellahhh: nog ar jag nervos alltid, men killen min tar allt med lugn. Han sager att vi har ju honom aldrig helt sittande en kort stund i lutning helt ner nar han sover, annars vill han ju bara bli buren.
    har fått en liten tomtebebis
  • Fröken Småland
    Knyttet och K skrev 2008-04-08 22:54:23 följande:
    Jag är också sjalgalning *skrattar* Sonen bar jag nästan uteslutande i sjal, men nu använder vi mest vår Beco. Jag har en Patapum också (och har haft en Ergo). Sjalarna har jag sålt nästan alla så nu har jag "bara" 5 vävda långsjalar och tre trikåsjalar
    Åhhh, du är ju riktigt duktig på att sortera ut och sälja av *ironisk*

Hur djupt man än sjunker själv finns det alltid någon som är längre ner i träsket *tröstar mig*
  • supermami

oj vet inte ens vad det ar for marken?
    vad efter man ar..... har finns det inte sa mkt bor ju bara pa en liten o. Har en babybjorn, ar det samma?
    Okej, nar han sover sa blir det nedfalld bee och vid vaken(och skrikande) sa blir det barsele eller pappas famn =)
    Kan val inte gora ngt fel da?

• JohannaJ

OT (sorry) är ergon bra? Funderar på att beställa en. Lillklumpen (snart 8 kilo) börjar bli otympligt stor i trikåsjalen.

mamma2003 skrev 2008-04-08 22:58:35 följande:
    Åhhh, du är ju riktigt duktig på att sortera ut och sälja av *ironisk*Hur djupt man än sjunker själv finns det alltid någon som är längre ner i träsket *tröstar mig*
  • Knyttet och K

JohannaJ - Ergon passade inte mig så bra, men det är en bra sele. Patapumen sitter bättre på mig, den gillade jag jättemycket till sonen. Becon har jag inte hunnit använda så länge, men jag gillar den hittills. Dottern väger iofs bara drygt 6 kg så jag kan inte riktigt uttala mig, allt är ju skönt att bära henne i *skrattar*. Det har kommit en ny sele på marknaden som heter Manduca. Den är inte så snygg, men i princip alla verkar tycka att den är väldigt bra. Den har inbyggd bäbisinsats och man kan reglera rygghöjden på den så att den passar både små och stora barn.

supermami - Nej, de är inte samma typ som Babybjörn. De har en bred sittyta så att barnet hamnar i en ergonomisk position med höfterna och de har avbärarbälte för att avlasta bärarens axlar och bröstrygg. Man kan inte heller bära framåtvänt i dem, men de kan användas både på magen och ryggen.

Manduca och Ergo finns hos www.edenbaby.se
    Beco Butterfly (inte samma modell som jag har) hos www.elvasmatroll.se
    Patapum hos www.mammabarn.se

• JohannaJ

tack
    Jag provade egron hos en kompis och den kändes bra men då vägrade Hilding ställa upp på att provsitta. Får väl köpa grisen i säcken...

Knyttet och K skrev 2008-04-08 23:08:03 följande:
    JohannaJ - Ergon passade inte mig så bra, men det är en bra sele. Patapumen sitter bättre på mig, den gillade jag jättemycket till sonen. Becon har jag inte hunnit använda så länge, men jag gillar den hittills. Dottern väger iofs bara drygt 6 kg så jag kan inte riktigt uttala mig, allt är ju skönt att bära henne i *skrattar*. Det har kommit en ny sele på marknaden som heter Manduca. Den är inte så snygg, men i princip alla verkar tycka att den är väldigt bra. Den har inbyggd bäbisinsats och man kan reglera rygghöjden på den så att den passar både små och stora barn. supermami - Nej, de är inte samma typ som Babybjörn. De har en bred sittyta så att barnet hamnar i en ergonomisk position med höfterna och de har avbärarbälte för att avlasta bärarens axlar och bröstrygg. Man kan inte heller bära framåtvänt i dem, men de kan användas både på magen och ryggen.Manduca och Ergo finns hos www.edenbaby.seBeco Butterfly (inte samma modell som jag har) hos www.elvasmatroll.sePatapum hos www.mammabarn.se
  • Fröken Småland
    JohannaJ skrev 2008-04-08 23:00:15 följande:
    OT (sorry) är ergon bra? Funderar på att beställa en. Lillklumpen (snart 8 kilo) börjar bli otympligt stor i trikåsjalen.
    Ergon och Patapumen är båda riktigt bra bärselar. Hade jag inte haft en Beco så hade jag sagt att de var fullständigt fantastiska. Men Becon... Ja, den är helt enkelt i en klass för sig.

Här är jag när jag omsorgsfullt väljer frukt till den hemlagade pajen

Eller nej. Men en sån Beco bärsele har jag i alla fall. Godnatt tjejer!
  • Kajsan
    mamma2003 skrev 2008-04-08 23:14:36 följande:
    Ergon och Patapumen är båda riktigt bra bärselar. Hade jag inte haft en Beco så hade jag sagt att de var fullständigt fantastiska. Men Becon... Ja, den är helt enkelt i en klass för sig.Här är jag när jag omsorgsfullt väljer frukt till den hemlagade pajenEller nej. Men en sån Beco bärsele har jag i alla fall. Godnatt tjejer!
    Lägg ägg, sluta ljug.
    Det där är jag,det syns ju tydligt!
  • LillaMiss Piggy
    mamma2003 skrev 2008-04-08 16:52:35 följande:
    Inte så många gillar Bugaboos egna, vet inte varför. Här är några som verkar populära här i tråden. Förutom Skip*hop då, som du själv föreslog.Gaia & Ko i sjukt snygg brun manchesterAnnan modell från Gaia & Ko, förvillande lik Skip*hopOiOi Hobo enkel och klassiskOch så de ljuvliga väskorna från JuJuBe inte att förglömma, här modellen BeTweenVad har jag själv för väska då? En gammal laptopväska med jobbets logga på . Tack och lov att jag inte fastnat i skötväsketräsket. Sitter fast i nog med träsk ändå .
    Jösses vad ni är flitiga på den här tråden

Mammam2003: Dom väskorna jag jätte snygga! Nu blir det svårare att bestämma sig

Undrar fortfarande vad ni använder för solskydd till liggdelen? Parasollen verkar ingen bra
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13